Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Abort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for/mot retten til selvbestemt abort?
For 50 35,21%
Mot uansett 11 7,75%
For hvis man søker en nemnd som vurderer den enkelte 5 3,52%
For så lenge det blir utført innen uke 12 65 45,77%
For så lenge det blir utført innen uke 9 11 7,75%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-07, 19:19   #381
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nolo har rett. Man får ikke adoptere bort barnet rett etter fødselen lenger, slik man kunne i hht den gamle barneloven. De biologiske båndene vektlegges svært sterkt, og dersom moren ikke vil ha eller er i stand til å ta seg av barnet, er det rett i beredskapshjem (gjerne etter at noen velmenende Iset'er, Sitroner og Skremmere har forsøkt å tvinge jentene til å teste ut det uønskede moderskapet, fordi det "sikkert kommer til å bli glad i barnet".)
Etter beredskapshjem er det fosterhjem med stadig forsøk på tilbakeføring til mor, og etter en gooood stund, gjerne mer enn to år også, kan fosterforeldre slåss seg til å kunne adoptere.

Ja, det er sant. Bedre å drepe dem.

Seriøst, Mim, jeg forstår ikke helt argumentasjonen din. Du kan ikke lene deg på det du har sett kan skje, og bruke det som et etablert faktum at "slik blir det". Det spiller ingen rolle hvilken jobb du har eller har hatt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:28   #382
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ikke tilgjengelig og billig nok. :Peker på abort-tallene:

Hvis man er mot abort, bør man i stedet for å ønske å forby det, heller finne ut hva som er årsaken bak aborttallene og gjøre noe med disse årsakene?

Dette er jeg veldig enig i . Hva er det som forårsaker alle disse ufrivillige graviditetene, og igjen abortene? Og hva kan vi gjøre med dette? Dette er interessante spørsmål. Men å ta bort kvinnens rett til å bestemme over sin egen kropp, mener jeg er hårreisende.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:31   #383
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg tror, at om det ble flere som ønsket interne adopsjoner, ville det bli mer populært, tror jeg.

Hvem mener du skal ønske? Blivende adoptivforeldre som ønsker barn,eller biologiske mødre som skal ønske å adoptere vekk et barn?

Gammel 12-02-07, 19:36   #384
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Men å ta bort kvinnens rett til å bestemme over sin egen kropp, mener jeg er hårreisende.

Og jeg mener det argumentet der er hårreisende. :grøsse:

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:37   #385
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og jeg mener det argumentet der er hårreisende. :grøsse:

Men hva mener du er alternativet til at kvinnen bestemmer?

Gammel 12-02-07, 19:39   #386
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men hva mener du er alternativet til at kvinnen bestemmer?

Bestemmer hva da? Hvis graviditeten allerede er et faktum, så er vel det bare høyere makter som bestemmer videre.

Gammel 12-02-07, 19:45   #387
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Bestemmer hva da? Hvis graviditeten allerede er et faktum, så er vel det bare høyere makter som bestemmer videre.

Javel.

Ønsker du at abort skal bli ulovlig? Jeg har oppfattet (loud and clear) at du ser på abort som drap, men ønsker du at abort skal forbys? Og hvordan ser du for deg at et samfunn uten mulighet til svangerskapsavbrudd innen et visst antall uker vil bli?

Jeg skjønner at dere som ser på abort som drap skulle ønske at muligheten ikke var til stede, men i virkeligheten? Hva ville konsekvensene blitt?

Gammel 12-02-07, 19:45   #388
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jepp. Og grunnen til at jeg reagerer på argumentet "bestemme over sin egen kropp" er jo at fosteret da blir redusert til ingenting, til en kroppsdel, en negl. Men det er vel sånn de som er for fri abort ser på fosteret, for ingen kan vel være for fri abort om de ser på fosteret som noe som har verdi før uke 12-16. Men jeg grøsser allikevel over utsagnet.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:48   #389
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Javel.

Ønsker du at abort skal bli ulovlig? Jeg har oppfattet (loud and clear) at du ser på abort som drap, men ønsker du at abort skal forbys? Og hvordan ser du for deg at et samfunn uten mulighet til svangerskapsavbrudd innen et visst antall uker vil bli?

Jeg skjønner at dere som ser på abort som drap skulle ønske at muligheten ikke var til stede, men i virkeligheten? Hva ville konsekvensene blitt?

Les tråden.

Gammel 12-02-07, 19:56   #390
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Nå klarer jeg ikke å holde fingrene vekk fra tastaturet lenger. Jeg mener at enhver kan endre mening etter hvilken livssituason man er i. Her er et eks hentet fra mitt eget liv:

Da jeg var 17år trodde jeg at jeg var blitt ufrivillig gravid (skriver ufrivillig siden det var en kondom som sprakk). Jeg var kjempenervøs og tenkte at nå er livet mitt ferdig.... (typisk dramatisk tenåring) Eller, jeg bestemte meg for å ta abort hvis jeg var gravid. Men det var bare en forsinket mens og jeg slapp å ta det valget. Årene gikk og jeg traff mannen i mitt liv, og vi ønsket oss barn. Hva skjedde, jo vi ble ikke gravide. Jeg var nesten irritert bare jeg hørte om folk ta abort når vi så gjerne ønsket oss barn! Etter 10(!) prøverørsforsøk,8 årog kr250.000 fattigere lyktes vi Så jeg kan med hånden på hjertet ut fra de erfaringene jeg har i dag, si at jeg ikke dømmer dem som er for eller imot. Dette er et valg som den enkelte må finne ut av.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:58   #391
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for at du så det, Skilpadda.

Sitat:

Du mener "en ikke uvesentlig andel av manglende prevensjon[sbruk]" eller noe slikt her, ja?

Det skulle stå "ABORTER", ikke prevensjon!

Det ble jo aldeles meningsløst!

Gammel 12-02-07, 20:02   #392
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.kampdager.no/arkiv/abort/..._nylander.html

Skremmern, jeg ber deg lese denne. Eller denne: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=261

I tillegg vil jeg bare si at dersom man fjerner kvinners adgang til fri abort, vil man komme tilbake til strikkepinnene. Kvinner har til alle tider hatt behov for å regulere antallet barn, og det ville kanskje være bedre om det gjøres i trygge omgivelser med minimal infeksjonsfare og risiko, enn på kjøkkenbordet hjemme hos en klok kone, med lange strikkepinner?

Gammel 12-02-07, 20:04   #393
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

. Kvinner har til alle tider hatt behov for å regulere antallet barn, og det ville kanskje være bedre om det gjøres i trygge omgivelser med minimal infeksjonsfare og risiko, enn på kjøkkenbordet hjemme hos en klok kone, med lange strikkepinner?

Takk for at du sier det jeg ikke får frem.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:17   #394
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

http://www.kampdager.no/arkiv/abort/..._nylander.html

Skremmern, jeg ber deg lese denne. Eller denne: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=261

I tillegg vil jeg bare si at dersom man fjerner kvinners adgang til fri abort, vil man komme tilbake til strikkepinnene. Kvinner har til alle tider hatt behov for å regulere antallet barn, og det ville kanskje være bedre om det gjøres i trygge omgivelser med minimal infeksjonsfare og risiko, enn på kjøkkenbordet hjemme hos en klok kone, med lange strikkepinner?

Jeg kan også lime inn linker om aborterte fostre og fosterutvikling, men hva hjelper det. Jeg synes ikke det er nødvendig å gå til det ekstreme, noe jeg synes du gjør "andre veien". Det høres ut som du prøver å redde meg fra mitt syn eller at jeg på noen måte ikke er klar over alle aspektene ved mitt syn. Mitt standpunkt er i aller høyeste grad gjennomtenkt, Mim.

Man skulle tro at Norge var et av de meste oppdaterte landene hva ubeskyttet sex og seksuelt overførbare sykdommer angår, men i følge denne undersøkelsen, er vi verdensmestre i usikker sex. Ingen tvil om at vi har mye å ta tak i, men da tenker jeg på forebygging og holdningsskapende arbeid.

Gammel 12-02-07, 20:24   #395
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Takk for at du sier det jeg ikke får frem.

Bare hyggelig.

Men jeg tror jeg må gi meg nå. det er like vanskelig for mine meningsmotstandere å få meg til å skifte menig som vice versa. Men jeg håper jeg har klart å formidle noe om at dette ikke er "lettvinte" valg. Det ligger som oftest stor sorg og/eller desperasjon rundt valget om abort. Det er trist at noen ikke tør å stole på sine medsøstre nok til at de kan ta valget selv. Siden jeg har vært gravid og er nogenlunde opplyst, kjenner jeg selvsagt til fosterutvikling. Men jeg har tatt et valg, og velger å kjempe for kvinners frihet.

Og til slutt et kunstnerisk bidrag til debatten. Skulpturen In the name of God av Jens Galschiot. En gravid tenåring spikret opp på et kors er hans kommentar til manglende tilgang til prevensjonsmidler og abort. Og viser vel også HVEM det er som ofres når abortmotstanderne får bestemme. Det er kvinnen.

Sist redigert av Harriet Vane : 12-02-07 kl 20:32.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:25   #396
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener fullt og fast at det ikke går an å tvinge kvinner til å få barn de ikke vil ha. Altså bokstavelig talt, det er fysisk umulig. De kommer til å ta aborter uansett. Man kan forby og kriminalisere aborter, og jeg forstår at totale abortmotstandere ønsker dette. Men det vil ha forferdelige konsekvenser. Et forbud vil kanskje minske det reelle antallet aborter bittelitt. Men det vil helt sikkert øke antallet kvinner med store underlivsskader, antallet kvinner som dør under svært tvilsomme abortinngrep, antallet kvinner som blir sittende igjen i destruktive forhold, antallet barn med alvorlige skader pga. mislykkede hjemmeaborter og sikkert noen andre hyggelige tall også. Og det vil garantert øke selvmordsraten.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:30   #397
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge det er mennesker, og ikke roboter uten følelser som har sex på denne planeten, så vil det nødvendigvis alltid være en god del som har ubeskyttet sex i anfall av overveldende følelser, forelskelse, kåthet, ubetenksomhet og i situasjoner der noen ikke tør si nei pga manglende prevensjon. Eller de som er så unge og/eller umodne at de ikke klarer å dra fram kondom eller ikke har våget å kjøpe. Det vil alltid være de som voldtas og blir gravide, de som lever i uholdbare samliv der barn ikke passer inn i situasjonen, de som er deprimerte og trenger å komme seg ut av det uten en graviditet og barn som nødvendigvis vil gjøre det mye vanskeligere og/eller at de ikke kommer seg ut av det og ikke klarer å ta seg av barnet og evnt andre barn som allerede er der. Det er folk i livssituasjoner der det ville bli svært vanskelig å gjennomføre svangerskap og deretter ta seg av et barn. Det er de som kun er altfor unge og ikke er ressursterke nok til å ta godt nok vare på et barn, det er de som rett og slett er så unge at de ikke er skikket til å ta seg av et barn. Det er de som er narkomane, alkoholikere, lettere mentalt tilbakestående(mulig psykisk utviklingshemmet er mer korrekt), for egoistiske etc etc etc.
Jeg synes det er helt fantastisk flott at disse har mulighet til å ta abort, og jeg er overbevist om at det ofte er til det ufødte fosterets beste. Så kan man diskutere at evnt hjelpetiltak, økonomisk støtte, adopsjon og barnevern er muligheter, men de vil aldri kunne nå alle disse som ikke ville tatt godt nok vare på de uskyldige små.
Jeg synes faktisk alt det som er nevnt over er helt reelle og faktiske forhold man må vurdere dersom man ønsker forbud mot abort. Jeg føler at ved å ta hensyn til slike forhold og deretter ta abort er å ta langt mer hensyn og vise mer empati med et foster enn det å ville at noen skulle føde deg fram for enhver pris.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:36   #398
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg var nok mer liberal i forhold til abort før jeg fikk barn enn jeg er idag som mamma selv. Jeg rakk å tenke mye over dette i de tre ukene fra da vi fikk vite på ordinær UL at den ene tvillingen hadde en alvorlig hjertefeil og frem til svaret på fostervannsprøven forelå. Innerst inne kunne jeg godt tenke meg å forby abort helt (utenom i de tilfeller der mors liv står i fare, eller der fosteret uten tvil ikke vil kunne leve utenfor livmora), men jeg innser jo at aborter dessverre mest sannsynlig vil bli foretatt uansett, legalt eller illegalt. Så under tvil krysset jeg av for at jeg er for abort, men at dette fortrinnsvis utføres før uke 9. Dette for å vise at jeg ønsker at aborter i så fall blir foretatt så tidlig som overhodet mulig, og jeg er ihvertfall ikke for at grensene flyttes ytterligere fremover. 12 uker er jo tross alt den grensa som (planlagte) gravide higer etter, fordi passering av denne statistisk sett betyr at fosteret har vist seg levedyktig og at (spontan-)abortfaren reduseres betraktelig.

Det å gjøre prevensjon mer tilgjengelig har jeg ikke så veldig stor tro på. Jeg syns det er lettvint nok som det er idag å beskytte seg - om man virkelig vil og gidder, that is. Joda, prevensjon kan svikte. Men jeg er ikke i tvil om at dette oppgis som grunn i mange flere tilfeller enn der det reellt sett er tilfelle, der man virkelig har gjort alt for å unngå en graviditet.

Noen nevner adopsjon, og jeg er enig i at adopsjon i denne sammenheng burde vært mye mer tilgjengelig og enklere å få til. Og ikke bare i tilfeller der barna er uønsket og i foreldrenes øyne helst burde endt opp som en flekk på lakenet fremfor en sprell levende baby, men også der det er snakk om grov omsorgssvikt. En enklere adopsjonsprosess er kanskje ikke den eneste løsningen på dette problemet, men kunne muligens vært en del av det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 21:28   #399
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er temmelig å late som om sterilitet ikke er en mulig bivirking av abort, for det er det. Sjelden, men det skjer.

Er du 100% sikker på et sterilitet er en mulig bivirkning av abort?

Gammel 12-02-07, 21:54   #400
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Er du 100% sikker på et sterilitet er en mulig bivirkning av abort?

Jeg har lest det flere ganger, hørt gynekologer si det, og fastlegen min. Vet ikke om det kvalifiserer til "100%". Jeg aner heller ikke hvor vanlig det er.

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.