Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Oslo fashion week og Pia Haraldsen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-10, 23:59   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo fashion week og Pia Haraldsen

Jeg tror nok endel hadde gjort seg opp en mening på forhånd ja, men hadde hun levert noe skikkelig så hadde hun også fått god kritikk. Det er jo bare å se på deltakerne av Designspirene, hvor minst tre av dem er anerkjente designere nå. Mest av alt hun som ikke hadde noe erfaring innen yrket fra før. Det er faktisk ikke slik at man ikke har en sjans, uansett, i Norge.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 00:19   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg bare kjenner at dette er noe jeg ikke engang gidder å se på ...så lenge Pia Haraldsen er inne i bildet løper jeg gjerne motsatt vei, så forutinntatt er jeg visst!!

Edit: Det er jo litt godt også da, at man ikke automatisk roses opp i skyene bare fordi man har et kjent navn og spiller på det. Er arbeidet hennes dårlig fortjener det kritikk i minst like stor grad som hvis det hadde vært en av oss vanlig, dødelige. Hadde det vært bra hadde det likeledes fortjent ros i samme grad.

Gammel 22-08-10, 00:48   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det blir noe helt annet, Glitter. Jeg sier bare at hvis man har gjort noe litt dumt en gang, så er det omtrent umulig å rette opp det inntrykket. Men det gjelder sikkert andre steder enn i Norge også. Det er ikke umulig å bli noe i Norge, for alt i verden, men har man stukket nesen litt langt fram og vært litt oppesen og "unorsk" ubeskjeden, så er det mitt inntrykk at man ille akkurat blir møtt med orkester og applaus, uavhengig av hva man bidrar med. Man stiller ikke på null, men med en god del i minus.

Men altså, jeg er helt enig i at hun ikke har noe på moteuka å gjøre, men jeg vil heller rette kritikken til de som slapp henne til enn til henne selv. Der er de som ga henne klarsignal som ødelegger imaget til moteuka, ikke Pia.

Gammel 22-08-10, 00:54   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men det blir noe helt annet, Glitter. Jeg sier bare at hvis man har gjort noe litt dumt en gang, så er det omtrent umulig å rette opp det inntrykket. Men det gjelder sikkert andre steder enn i Norge også. Det er ikke umulig å bli noe i Norge, for alt i verden, men har man stukket nesen litt langt fram og vært litt oppesen og "unorsk" ubeskjeden, så er det mitt inntrykk at man ille akkurat blir møtt med orkester og applaus, uavhengig av hva man bidrar med. Man stiller ikke på null, men med en god del i minus.

Selvfølgelig stiller man med minus, men jeg er fremdeles uenig i at har man vært dum en gang så er løpet kjørt. Se bare på Aylar og Lene Alexandra, de er inne i varmen de, og gudene skal vite at de virkelig har dummet seg ut opp i gjennom.

Jeg syns janteloven er mye sterkere blant menigmann i Norge, enn den er overfor kjendiser.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men altså, jeg er helt enig i at hun ikke har noe på moteuka å gjøre, men jeg vil heller rette kritikken til de som slapp henne til enn til henne selv. Der er de som ga henne klarsignal som ødelegger imaget til moteuka, ikke Pia.

Agape har vel ikke akkurat høyest motekredibilitet hos meg heller, og den har også blitt dårligere med dette stuntet. De burde aldri ha spurt henne, og hun burde aldri ha sagt ja. Men agape har vel aldri noensinne hatt verken presse eller kjenfolk på visningene sine, så om de går for "there's no such thing as bad publicity" så har de jo lykkes.

Gammel 22-08-10, 00:58   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Selvfølgelig stiller man med minus, men jeg er fremdeles uenig i at har man vært dum en gang så er løpet kjørt. Se bare på Aylar og Lene Alexandra, de er inne i varmen de, og gudene skal vite at de virkelig har dummet seg ut opp i gjennom.

Gode eksempler, særlig Lene Alexandra.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Agape har vel ikke akkurat høyest motekredibilitet hos meg heller, og den har også blitt dårligere med dette stuntet. De burde aldri ha spurt henne, og hun burde aldri ha sagt ja. Men agape har vel aldri noensinne hatt verken presse eller kjenfolk på visningene sine, så om de går for "there's no such thing as bad publicity" så har de jo lykkes.

Det er så sant som det er sagt!

Gammel 22-08-10, 01:03   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er Aylar og Lena Alexandra inne i varmen igjen? Ska sei! Da er det håp for alle altså? Men joda, janteloven er nok minst like sterk for ikke-kjendiser. Eller hvorfor ikke kalle hesten ved det rette navnet: misunnelsen. Det å ikke unne folk suksess eller godte seg litt når det går dårlig for folk som gjorde det bra.

Men altså, jeg klarer jo ikke annet enn å le av han der "milionæren" som VG-tv hadde. Mens jeg håper at han mente å fremstå som en parodi på alle fordommene man har mot nyrike.

Gammel 22-08-10, 00:40   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Confession: Jeg måtte visst inn og titte allikevel. Veldig lite variasjon med alle kikkehull og rosemønster - ikke finner jeg helt Audrey Hepburn i dette heller. Forøvrig utrolig figurløst og lite flatterende mye av det!!

Gammel 22-08-10, 00:59   #8
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes ikke man kan laste Pia - hei, hvem ville ikke stille på catwalken på OSW liksom (ikke jeg såklart, men det er jo så). Jeg synes imidlertid De Ansvarlige burde lastes. Jeg synes det er frekt.

Men de ansvarlige liker det jo (jf Vassbotten-uttalelse), så da så.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 01:06   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men det er tross alt viktig å ikke avskrive all kritikk som jantelov, ref. nevnte riking (og Pia Haraldsen). Jeg finnes ikke et gram misunnelig på noen av dem, men gremmes virkelig på deres vegne.

Gammel 22-08-10, 01:15   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Det har du selvfølgelig helt rett i, og jeg sa jo også at jeg er enig i at kolleksjonen ikke hadde noe på et moteshow. Jeg synes imidlertid ikke at den var så elendig at den fortjener slakt sånn generelt sett. Det finnes mye klær med dårlig søm, lite orginalitet og ufikst snitt i butikkene. Men jeg fatter ikke at de som arrangerer moteuka synes at det hører til hos dem.

Gammel 22-08-10, 01:08   #11
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men dette er jo virkelig ikke misunnelse eller Jantelov? Hun har levert fra seg et elendig produkt som hun aldri hadde kunnet gjøre dersom hun ikke en gang troppet opp i en kongelig barnedåp i rosa kjole. Det er en forskjell. Hadde hun levert fra seg bra saker hadde diskusjonen vært en annen. Jeg synes det er drøyt at hun fikk vise dette.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 01:13   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Men dette er jo virkelig ikke misunnelse eller Jantelov? Hun har levert fra seg et elendig produkt som hun aldri hadde kunnet gjøre dersom hun ikke en gang troppet opp i en kongelig barnedåp i rosa kjole. Det er en forskjell. Hadde hun levert fra seg bra saker hadde diskusjonen vært en annen. Jeg synes det er drøyt at hun fikk vise dette.

Det er det jeg mener også. Hadde hun levert et bra, gjennomarbeidet produkt hadde hun ikke fått kritikken hun har fått nå. Uansett om har startet på minus eller ikke.

Gammel 22-08-10, 01:30   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hun fikk faktisk mye cred for stuntreporter-innslagene, så nettopp det beviser vel at når hun faktisk gjør noe bra så får hun også respekt for det.

Det er vel heller ingen som påstår at hun vil få god kritikk uansett hva hun gjør. Men det er faktisk tull at kritikken kun kommer fordi hun er Pia.

Gammel 22-08-10, 07:39   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke noe å skrive hjem om nei.
Og banna bein - den røde skal jeg ha. Eller den hvite med sorte perleblomster

Gammel 22-08-10, 18:18   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til og med modellene ser litt flaue ut...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 18:20   #16
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Til og med modellene ser litt flaue ut...

Ja, faktisk

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 08:39   #17
Shinana
Fullverdig medlem

Medlem siden: Dec 2007
Shinana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er det ikke greit at Pia Haraldsen kaster seg på moteuken med en egen kolleksjon da?
Kan ikke skjønne at noen gidder å fyre seg opp over slikt!
Synes hun som uttalte seg som "ekte norsk designer" på TV2 gjorde seg selv fryktelig liten når hun svarte; " Nehei! Jeg har da bedre ting å foreta meg" på spørsmål om hun skulle se PH's visning. Øystein Sundes vise "Du må'kke komme her og komme her!" treffer så til de grader spikeren på hodet! De bruker albuer og knær for å komme seg frem selv, men å vise andre nykommere respekt? Nope! Ynkelig, spør du meg!
Jeg klarer ikke å opparbeide respekt for mennesker som selv ikke viser respekt.
Nå treffer ikke PH's kolleksjon min smak, men det gjør heller ikke flertallet av de andre kolleksjonene som vises i moteuken, men det går da vel an å vise respkt for det?

Shinana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 08:53   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen sømekspert, men selv jeg kunne se at det arbeidet kunne vært gjort bedre. Designen var ikke meg den heller, men det finnes ganske mye designklær jeg slettes ikke synes er fint, så det skal jeg ikke uttale meg så mye om.

Men man kunne i hvert fall fått det sydd ordentlig og med skikkelig passform når man fikk gi ut en egen kolleksjon. Klærne satt jo ikke engang pent på modellene, og hvem er det egentlig pent på da? Vanlige folk kanskje?

Gammel 23-08-10, 09:23   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shinana - jeg tror mye av årsaken til at Pia Haraldsen ikke akkurat blir respektert i denne settingen, er at hun kommer susende inn med en kleskolleksjon, som ikke akkurat bærer preg av et godt og gjennomarbeidet design, med dårlig søm etc...

Når hun så får spørsmål om hvordan hun kunne klare å lage hele kollekskjonen på ei uke, når andre designere bruker måneder svarer hun: "jeg er vel bare mer effektiv," eller noe slikt...

Det gir ikke akkurat et inntrykk av at hun respekterer faget klesdesign, snarere inntrykk av en holdning: "dette kan da Hvem Som Helst fikse, se jeg klarte det på ei uke."

Og når man som nykomling står og viser slike holdninger til et fag, som faktisk krever utdannelse, erfaring - talent... ja så viser man også lite respekt for de som har tatt seg bryet med å sette seg inn i faget sitt, høste erfaring - prøve, feile - gå i læra og til sist høste anerkjennelsen de har fortjent.

Nei - Pia Haraldsen fortjener ikke særlig respekt for dette stuntet, syns jeg.

Sist redigert av Inagh : 23-08-10 kl 11:05.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 09:24   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slurv fortjener aldri respekt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.