Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Brutal nedslakting på savannen

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 21:48   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brutal nedslakting på savannen

At slike ting skjer i naturen dyr i mellom tenker jeg på som "livets og naturens gang". Men at man i dyreparker står forran publikum, hvor flesteparten er barn, og forer f.eks. slanger med levende rotter og mus, levende smågris til krokodiller - mens barn står hylende og ser på - det syntes jeg kanskje er litt over middels groteskt og ser lite underholdningsverdi i det.

Gammel 15-08-10, 21:48   #22
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er det noen som vet hvordan dyrene føler og tenker i en sånn situasjon? Det forskes jo på mye forskjellig, så det kan jo hende det foreligger noe informasjon om det også.

Jeg vil tro de er vettskremte. Det er jo nettopp ønsket om å overleve og dermed redsel for døden som sørger for opprettholdelsen av liv. Hadde dyrene gitt beng i om de døde ble det ikke slik at de som var best skikket overlevde. Tenker jeg.

Jeg har mange ganger tenkt som deg når jeg ser på slike filmer. Jeg synes drapsscenen er hjerteskjærende, og grubler på om det ikke kunne finnes en annen løsning, sånn fra naturens side. "Naturens gang" gjør også at jeg ikke tror det finnes noen dypere mening med livet annet enn å overleve og formere seg, selv om jeg ikke klarer å sette ord på logikken i denne tanken.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:52   #23
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg blir lei meg men det er nok andre dyr som går mer innpå meg. Så ett program for noen år tilbake om en elefantunge som ingen flokker ville ta til seg, til slutt ble den reglerett banket og kastet rundt av en elefant. Kommentatoren mente på at elefantungen mest sannsynlig var syk og forlatt, og da ville ikke noen andre flokker ha den heller.

Jeg grein i mange timer etterpå. :sart:

Gammel 16-08-10, 22:18   #24
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Det går ikke noe særlig inn på meg. Det handler kun om vinklingen på programmet. Vi kunne like godt sett gepardens sultne unger og en fortvilet gepardmor som mister bytte på bytte mens ungene lider. Da synes vi faktisk det er ganske fint at hun endelig klarer å felle en antilope.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:19   #25
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Men jeg blir skikkelig lei meg ved tanken på hvordan mange husdyr har det. (Bare så dere ikke tror jeg er helt amputert i hjertet. )

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:22   #26
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Bedre det en om det var en jeger som drepte antilopen.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 22:26   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker vi her om "Ville Dyr" på NRK 3, søndagskvelder? Poden elsker disse programmene, og jeg lar ham mye heller se naturprogram enn mye av den animerte møkka som sendes.

Gammel 16-08-10, 22:40   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Det går ikke noe særlig inn på meg. Det handler kun om vinklingen på programmet. Vi kunne like godt sett gepardens sultne unger og en fortvilet gepardmor som mister bytte på bytte mens ungene lider. Da synes vi faktisk det er ganske fint at hun endelig klarer å felle en antilope.

Det verste er at det hadde ikke plaget meg like mye - fordi løven er et "sterkt" dyr som vanligvis tar for seg av de syke, svake og små.

Gammel 17-08-10, 22:28   #29
Abeline
Aktiv

Medlem siden: May 2010
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Mennesker som slakter ned dyr for moro skyld synes jeg er forferdelig, men at naturen går sin gang ser jeg på som naturlig og nødvendig.

Enig, men trist likevel. Bruker i tillegg å tenke at det er bedre å spise hval enn kylling (ett individ metter flere).

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:33   #30
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At dyr føler dødsangst er vel noe vi vet med ganske stor sikkerhet.
Dette tas det bla. hensyn til på slakterier. Man har ikke lov å avlive dyr, mens andre dyr ser på.

Virkeligheten er tøff.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.