|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Brutal nedslakting på savannenAt slike ting skjer i naturen dyr i mellom tenker jeg på som "livets og naturens gang". Men at man i dyreparker står forran publikum, hvor flesteparten er barn, og forer f.eks. slanger med levende rotter og mus, levende smågris til krokodiller - mens barn står hylende og ser på - det syntes jeg kanskje er litt over middels groteskt og ser lite underholdningsverdi i det.
|
|
|
#22 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brutal nedslakting på savannen
Jeg vil tro de er vettskremte. Det er jo nettopp ønsket om å overleve og dermed redsel for døden som sørger for opprettholdelsen av liv. Hadde dyrene gitt beng i om de døde ble det ikke slik at de som var best skikket overlevde. Tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brutal nedslakting på savannenJeg blir lei meg men det er nok andre dyr som går mer innpå meg. Så ett program for noen år tilbake om en elefantunge som ingen flokker ville ta til seg, til slutt ble den reglerett banket og kastet rundt av en elefant. Kommentatoren mente på at elefantungen mest sannsynlig var syk og forlatt, og da ville ikke noen andre flokker ha den heller.
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brutal nedslakting på savannenDet går ikke noe særlig inn på meg. Det handler kun om vinklingen på programmet. Vi kunne like godt sett gepardens sultne unger og en fortvilet gepardmor som mister bytte på bytte mens ungene lider. Da synes vi faktisk det er ganske fint at hun endelig klarer å felle en antilope. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brutal nedslakting på savannenMen jeg blir skikkelig lei meg ved tanken på hvordan mange husdyr har det. (Bare så dere ikke tror jeg er helt amputert i hjertet. ) |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Brutal nedslakting på savannenSnakker vi her om "Ville Dyr" på NRK 3, søndagskvelder? Poden elsker disse programmene, og jeg lar ham mye heller se naturprogram enn mye av den animerte møkka som sendes.
|
|
|
|
#28 |
|
Ringskrømt
|
Det verste er at det hadde ikke plaget meg like mye - fordi løven er et "sterkt" dyr som vanligvis tar for seg av de syke, svake og små.
|
|
|
#29 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2010
![]() |
Enig, men trist likevel. Bruker i tillegg å tenke at det er bedre å spise hval enn kylling (ett individ metter flere). |
|
|
|
|
|
#30 |
|
can-jur
|
Sv: Brutal nedslakting på savannenAt dyr føler dødsangst er vel noe vi vet med ganske stor sikkerhet.
|
|
![]() |
|
|