|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere flinke til å si i fra?Jepp. I følge min datter på snart 14, som synes alt jeg gjør og sier er superflaut, sier jeg altfor ofte i fra |
|
|
|
|
|
#22 |
|
By the Sea
|
Sv: Er dere flinke til å si i fra?
Nei, men det var nå heller ikke poenget mitt! Du hadde sikkert god grunn til å klage - og da skal man selvfølgelig det!
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Jeg har heldigvis sjelden grunn til å si fra, men i ferien vår nå (i Italia) hadde vi to opplevelser der vi gjorde det. På det ene stedet var det frossenmat som var varmet opp - på en restaurant som så helt vanlig ut - og det smakte dårlig i tillegg til at kjøttsausen var grågrønn. Vinen var alt for varm. Vi betalte faktisk for alt fordi vi ikke orket krangle og det var billig, men kelneren ble skikkelig sur og ropte "picky" etter oss. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Indiana, USA
![]() |
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Jeg har problemer med å si fra uansett... Er mye i USA og mye kan skje med maten din der hvis du klager... Så tror jeg er ganske skeptisk til hva jeg får hvis jeg klager... |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Jeg er generelt lite flink til å klage og reklamere på ting. Det gjelder også mat på restaurant og cafré. Jeg gjorde det for første gang, tror jeg, på treff med gode FP-venner for kort tid siden. Det var en salat på Fridays på Aker brygge som jeg rett og slett ikke klarte å spise, og siden jeg var veldig sulten så måtte jeg bestille meg noe mer. Så da følte jeg at jeg burde forklare.
|
|
|
#26 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er dere flinke til å si ifra?
Hva betyr de prikkene?
|
|
|
#27 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Jeg sier omtrent alltid fra om noe er daarlig, men da sier jeg fra med en gang jeg har smakt og spiser ikke videre. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Jeg er for feig til å si fra, syns sånt er så ubehagelig at jeg velger å la være. Skulle vært ganske ille før jeg sa fra. Rått kjøtt, evt for godt stekt kjøtt, kald mat osv er jo en ting, men mat som jeg rett og slett syns smaker vondt er jo noe annet. Kan jo bare være jeg som har sær smak. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Jeg sier i fra. Jeg gidder ikke å late som om jeg synes det er ok å vente en time på maten, å få servert kald mat eller å få mat som ikke smaker godt. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Jeg sier ifra hvis maten er dårlig. Eller som sist når de glemte å gi oss brød til tapasen vår, det kom når vi var ferdig med å spise... Og ikke var det mulig å få kontakt med noen servitør heller, prøvde å få øyekontakt en god stund. Da syns jeg det var veldig greit å si fra. De tok det ikke særlig pent "jammen atte det var fordi at sånn og sånn osv.." Sånt liker jeg ikke, da blir jeg irritert. Det er bedre å bare si beklager og ferdig med det. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Jeg overser også uvesentligheter, og vurderer spisestedet ifh til pris og hva man kan forvente, men tar ikke fem flate øre for å si ifra når maten er feil, uappetittelig, eller rett og slett helsefarlig. Jeg klagde på hamburgeren på et steakhouse som var blodig inni, da jeg hadde bestilt hamburger og ikke biff for å få noe som var gjennomstekt, fordi jeg var gravid. Jeg klagde også på å få servert bakt potet når jeg bestilte pommes frites. Kald mat klager jeg også på.
|
|
|
#32 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere flinke til å si ifra?
Kanskje de tisser i maten, eller noe ...??
|
|
|
#34 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere flinke til å si ifra?Tror jeg er det? Jo, jeg/vi sier som regel i fra om maten er langt fra forvente. I sommer spiste jeg en på BurgerKing i Bergen, burger med bbq og bacon var det vel, den smakte helt forj..... Men pga lang kø, ble det ikke til at jeg klagde, spiste halvparten for jeg var så skubbsulten! Ble faktisk uggen i magen etterpå! |
|
|
|
![]() |
|
|