|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan kroppen "trene seg opp" til å forbrenne karbohydrater?Jepp - det er stor forskjell på hvordan folk håndterer karbohydrater. Han jeg bor sammen med legger ikke på seg uansett hvor mye sukker han spiser. Jeg kan fint legge på meg flere kilo i uka om jeg spiser sukker og mel i noen særlig grad. |
![]() |
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Kan kroppen "trene seg opp" til å forbrenne karbohydrater?
Men tror du det er genetisk betinget, eller kan det ha sammenheng med at du f.eks. har hatt lavkarbo-kosthold over lengre tid?
Hvis man skal trene på dette, er det kanskje lurt å spise masse sjokolade - som jo er rikt på både sukker og fett?
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
Grunnen til at jeg ikke tåler karbohydrater er et for stort inntak gjennom mange år. Karbointoleransen kom først - så er lavkarbokostholdet da en fiks på et problem som kom først. |
![]() |
![]() |
#4 |
Sperret
|
Jeg synes det er vanskelig å diskutere slikt på grunnlag av personlige erfaringer. Det er så mange mulige alternative forklaringer på det meste, selv om man selv oppfatter at det kommer av forklaring X. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|