|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du for/mot retten til selvbestemt abort? | |||
For |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 35,21% |
Mot uansett |
11 | 7,75% |
For hvis man søker en nemnd som vurderer den enkelte |
5 | 3,52% |
For så lenge det blir utført innen uke 12 |
65 | 45,77% |
For så lenge det blir utført innen uke 9 |
11 | 7,75% |
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#321 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Abort
Det spørs jo om man tar med andregenerasjonsinnvandrere med i den bolken, for de har jo fruktbarhetsmønster som mer ligner det etnisk norske, kanskje hun mente dem også.
![]() |
#322 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: AbortFinnes det noen statistikk som skiller mellom de som tar abort på grunn av medisinske årsaker, om jeg kan kalle det det, og ikke?
![]() |
#323 |
Skrekkøgle
|
Ja, det leste man jo for noen år siden, at det var mye aborter blandt ikke-vestlige kvinner, både gifte og ugifte, mens nå var det norske kvinner fokuset sto på, og at det var så masse aborter blandt norske studenter bla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: AbortJeg har i hele min ungdomstid og frem til jeg ble gravid med nummer to vært i mot abort. Men under mitt andre svangerskap endret mine holdninger seg, og jeg er nå for abort, og jeg er jammen ikke sikker på hvor sent den grensen skal være heller. Jeg mener man har jo et ansvar for å ta vare på de barna man allerede har født. Og jeg må si meg enig med Bekkemellem, at om jeg hadde blitt gravid, og sent i svangerskapet fått vite at fosteret hadde misdannelser, og ville kreve mye oppfølging så hadde jeg nok søkt om en senabort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var helt motsatt. Jeg var for abort før jeg ble gravid og forstod hva et foster egentlig var, før jeg leste om fosterets utvikling, fikk kjenne liv i magen. Det var da jeg forandret mitt standpunkt. Mye er basert på følelser, det skal jeg innrømme. Men abortsaken er jo en sak som går mye på følelser hos de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: AbortTakk for linken esme. Beklager at jeg noen ganger er litt for lat til å finne fram selv.
![]() |
#327 |
Moden
|
Det burde hun kanskje tenkt på FØR hun hadde sex med den mannen hun absolutt ikke skulle hatt sex med..........
![]() |
#328 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#329 |
Ser lyst på livet
|
Følelser og religiøs overbevisning er vel det viktigste for mange i denne saken, ihvertfall for de som er imot abort av de jeg kjenner. Og det er det ikke så lett å argumentere mot med argumenter som motdebattanten aksepterer. *personlig mening* |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Dette var et iskaldt gufs fra fortiden. :hutre:
![]() |
#332 |
Moden
|
Neida, det er ikke det jeg mener det ble skikkelig klønete formulert, men jeg syns innlegget jeg quotet smakte litt av
![]() |
#333 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: AbortJeg er enig i at argumentet det passer dårlig å få barn nå er et elendig argument.
![]() |
#334 |
flisespikker
|
Folk som blir uønsket gravide uten prevensjon burde naturligvis tenkt på det før de hadde sex uten prevensjon. Jeg tror ingen er uenig i det, sånn egentlig. Men "de burde tenkt på det før" er et veldig dårlig og lite relevant argument i abortdebatten. Dessuten er det ikke spesielt hyggelig eller hjelpsomt å si det til folk. Når man først står der og er gravid, så hjelper det liksom ikke å forstå at det kanskje var litt teit å ha sex uten prevensjon.
![]() |
#335 |
Yes, we can!!
|
Dessuten er tanken på å bruke svangerskap og en baby som en passende "straff" for umoral eller uansvarlig oppførsel ganske - eeeh - uhyggelig?
![]() |
#336 |
flisespikker
|
Jepp. På opptil flere måter.
![]() |
#337 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: AbortJeg er for selvbestemt abort slik loven er i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Epikur
|
Å straffe jenter som blir uønsket gravide med et barn de virkelig ikke ønsker seg er ikke så innmari empatisk.
![]() |
#340 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: AbortJeg har en venninne som har tatt abort tre ganger. Hun fikk også et barn da hun var 17. Nå er den ungen opp i skolealder, og de vil gjerne ha flere barn, men det blir ikke noe. Hun tenker mye på om det kan være abortene som har ødelagt noe.
![]() |
Emneord |
klassiker |
|
|