Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Se & Hør

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Kjøper du Se & Hør - og hva stemmer du?
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer FrP 4 2,84%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer FrP 4 2,84%
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer rød-grønt 68 48,23%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer rød-grønt 11 7,80%
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer Krf 0 0%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer Krf 0 0%
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer Høyre 16 11,35%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer Høyre 4 2,84%
Jeg kjøper ikke Se & Hør - stemmer Venstre 16 11,35%
Jeg kjøper Se & Hør - stemmer Venstre 6 4,26%
Jeg kjøper ikke Se & Hør – stemmer annet enn alternativene over 8 5,67%
Jeg kjøper Se & Hør – stemmer annet enn alternativene over 4 2,84%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 23:58   #61
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se & Hør

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Siden jeg jobber innenfor media, og har tilgang til masse data. Så kan jeg oplyse følgende: Det er Synovate MMI som oppgir de offisielle lesertallene for blader, og TNS Gallup som har de offisielle lesertallene for aviser. Så dette er kilden som alle blader bruker når de oppgir lesertallene sine, og ikke noe blader/aviser finner på selv.

Men det er ikke det som står i sitatet jeg forholdt meg til. Der står det at Se & Hør antar.

Sitatet er forøvrig tatt veldig ut av sammenheng. I artikkelen som det er sakset fra, brukes jo dette regnestykket nettopp for å vise hvordan tall kan brukes til å lyve og at det ganske sikkert ikke er så mye som 3 millioner lesere av kjendisblad i Norge.

Etter det avsnittet som Anuk siterte, står følgende i artikkelen:

Sitat:

Ille, men heldigvis galt. Tallene Skien tar utgangspunkt i, er nok at Se og Hørs tirsdagsutgave hadde et opplag på 288.510 eksemplarer i 2004. Helgeutgaven solgte 175.443 eksemplarer, mens Her og Nå solgte 196.748 eksemplarer. (Kilde: Journalisten.)

Skiens triks for å få et høyt tall er nå å anta at det ikke finnes antydning til overlapp her: INGEN av dem som kjøper tirsdagsutgaven, kjøper også helgeutgaven – og ingen Se og Hør-kjøpere kjøper også Her og Nå. Og ikke bare det: han antar også at ingen av dem som «tjuvleser»/ låner Se og Hør, heller kjøper eller leser Her og Nå. Da stemmer regnestykket – det blir da 660.701 forskjellige personer som har kjøpt de 660.701 kjendisbladene, og 4,4 unike lesere for hvert av de 660.701 bladene.

Regner man derimot med den motsatte ytterlighet, at alle som kjøper Se og Hør i helgen, også kjøper både Se og Hør og Her og Nå i uka – og at alle de som kjøper Her og Nå kjøper Se og Hør, ender vi opp med at kjendisbladene har kun 288.510 kjøpere (som riktignok – mange av dem – kjøper tre kjendisblader i uka). Hvis da Se og Hør har rett i sitt anslag om at det er 4,4 lesere pr. solgt blad, ender vi opp med at 1.269.444 lesere leser kjendisblader hver uke.

Svaret er nok et sted imellom 1,2 og 3 millioner lesere. Et visst slingringsmonn. Dette slingringsmonnet gir håp om at bildet ikke er så ille som Skien påstår – og som han bruker til å si at vi nok må tåle at folket vil ha kjendisstoff. På den annen side: Kanskje det er best om journalistene holder seg til det de kan, istedenfor å skrive artikler som inneholder kompliserte regnestykker og sånt...

(Hadde du i det hele tatt lest artikkelen, Anuk? Siden du valgte å ta det sitatet til inntekt for din påstand? )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:08   #62
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det tar vi en i ny tråd til høsten før kommunevalget!

Du får heller overbevise meg

Gammel 12-02-07, 00:10   #63
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stol på meg, Lilleleo - jeg kommer nok til å gjøre et forsøk!

Gammel 12-02-07, 00:24   #64
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

(Hadde du i det hele tatt lest artikkelen, Anuk? Siden du valgte å ta det sitatet til inntekt for din påstand? )

Det var ikke min påstand at "alle" leser Se og Hør. Det var noen tidligere i tråden, jeg bare hjalp til å dokumentere....

Det "regnestykket" er ganske allmenn oppfatning tror jeg. Og ja, det er en Se og Hør måte å regne på - som er ganske morsom synes jeg. Ikke vitenskaplig dokumentert og det blir også tilbakevist seinere i artiklen.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:36   #65
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det var ikke min påstand at "alle" leser Se og Hør. Det var noen tidligere i tråden, jeg bare hjalp til å dokumentere....

Beklager. Jeg blingset på hvem som postet hva i diskusjonen. :sløv:
Da skjønner jeg hvorfor du postet som du gjorde.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 00:39   #66
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

You and me
forøvrig trykket jeg feil, sa at jeg kjøpte se og hør....-men det gjør jeg definitivt IKKE !

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Kjøper aldri, stemmer rødgrønt.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 11:33   #67
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

gidder ikke kjøpe, gidder ikke lese.

Leser Dagsavisen, nyttigere info

Gammel 12-02-07, 11:40   #68
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kjøper det IKKE. Leser det ikke hos tannlegen eller frisøren heller, eller noen andre steder for den saks skyld.

Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 12:57   #69
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper aldri Se og Hør.

Gammel 12-02-07, 13:00   #70
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en minoritet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:01   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Politisk også, dessverre.

Men ikke så mye her på FP!

- No. 4 -
Gammel 12-02-07, 13:13   #72
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var det like før jeg trodde du både kjøpte Se og Hør, og stemte Høyre Scarlettah!

Gammel 12-02-07, 13:17   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Særlig.

- No. 4 -
Gammel 12-02-07, 14:10   #74
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kjøper det ikke, og har aldri gjort det. Av samme grunn som jeg ikke ville kjøpt hjemmebrent (om jeg nå skulle fått lyst på noe så avsindig vondt!): Jeg vil ikke at mine penger skal gå til aktiviteter jeg ikke støtter.

Jeg innrømmer gladelig at jeg KASTER meg over bladet hver gang jeg er på legekontroll eller lignende, for å vennes over bladet og akke meg litt.

Men de får ikke MINE penger til å sjenke alkoholiserte kjendiser eller subsidiere kriminell virksomhet (som utlevering av kontoutskrifter).

Gammel 12-02-07, 14:40   #75
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper ikke Se&Hør,stemmer Frp.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 17:28   #76
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Se & Hør

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg kjøper ikke Se og Hør - og jeg stemmer Rød-Grønt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 17:29   #77
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde ikke kjøpe Her og Nå, på samme måte som jeg ikke burde kjøpe After Eight. :svak:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 17:47   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av de 112 som har avgitt stemme, finner vi ingen KrF-velgere.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 18:02   #79
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Kjøper sjelden hverken Se & Hør eller Her & Nå - kun hvis det er noen jeg kjenner med i bladet. Stemte AP ved siste valg, men angret etterpå. Verdiene mine sier Venstre, men de har så dårlige venner at jeg dessverre ikke ga dem min stemme.

Kommer jeg imidlertid over bladet andre steder "leser" jeg det med sultent blikk. *Overflatisk og sensasjonslysten*

Kjenner en som har jobbet i begge bladene, og han har ikke mye pent å si om dem - i likhet med andre avhoppere.

Sist redigert av Ami : 12-02-07 kl 18:04. Årsak: Finpuss.
Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 18:10   #80
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjøper aldri Se og Hør, men jeg leser det hos legen eller sånne steder da... når det ikke er noe annet å gjøre.

(det har vel hent at jeg har kjøpt et par stykker opp gjennom åra, men det er fordi jeg måtte kjøpe det til mora til mannen)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.