|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Jeg tror stoffet til Farstadvesten lages på noe som heter Krivi Vev i Tingvoll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Er det flere som har positive erfaringer med Husfliden i Kristiansund? Ser at Iben skrev at de er flinke. Er det der du skal få din bunad sydd Vianne Rocher? Vet dere om alt til Nordmørsbunaden sys i Norge hvis man bestiller hos Husfliden? Har jo lest litt forskjellig om bunadsbransjen: http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs...T001/105110009 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?Husfliden er jo fremmere av Norsk flid og for ivaretakelse av tradisjoner innenfor dette området. Bunadene er som jeg forstår utført for hånd og er utført som tradisjonellt håndtverk. For Nordmørsbunadens del blir den sydd hos husfliden enten i Surnadal eller i Kristiansund. Jeg vil tro de er dyktige begge steder. Jeg vet at de er flinke i Kristiansund, og jeg ser ikke for meg at resultatet er særlig annerledes om man får den sydd i Surnadal.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Nordmørsbunad - hvilken vest og hvilket forkle har du?
Å bruke et sort sjal går helt fint synes nå jeg helt personlig ja. Jeg ønsker meg cape også, til kjølige dager. |
![]() |
![]() |
|
|