Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 19:15   #101
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det som vel preger et gjennomført hjem, er at det ikke er tilfeldige møbler der. Alle er valgt ut av en grunn, og bør helst passe sammen. …

Da har visst jeg også et gjennomført hjem.

Gammel 25-02-10, 20:49   #102
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ligger en del bilder av mitt hus.
http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=mitt+hage

Nå har vi kjøpt ny sofa da, den brune hjørnesofaen er byttet ut med lys grå 3+2.
Vi holder også på kvitte oss med de mørke møblene sånn ellers, og vi har lagt flis på kjøkkenet over platetoppet. De ble fint!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:55   #103
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det som vel preger et gjennomført hjem, er at det ikke er tilfeldige møbler der. Alle er valgt ut av en grunn, og bør helst passe sammen. Sånn sett har vi et relativt gjennomført hjem, særlig siden vi fikk solgt med alt vi ikke lenger likte da vi flyttet sist. Dessuten har vi begge reist fra forrige forhold uten å ta med meg noe. Anbefales ikke økonomisk sett, men det hjelper på interiøret.

Med den definisjonen er jo mitt hjem gjennomført også. "Eclectic" stil har jeg, med til dels STORE kontraster. Gjennomført stil for meg er der alt "hører sammen" der det ikke er rom for kontraster.

F.eks antikke møbler og moderne kunst.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:52   #104
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

emma71, jeg kan tyste fra sikre kilder at fotografen og stylisten er veldig flinke til å skuffe alt rotet bak kamera til en hver tid.

Gammel 26-02-10, 17:16   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså, det er min definisjon av et gjennomført hjem. En kopi av Bonytt er jo ikke vanskelig. Eller spennende.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 10:06   #106
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har det nokså gjennomført, men allikevel personlig ...og selv om stilen er nokså gjennomført all over, så er f.eks stuen i en litt annen stil enn kjøkkenet. Men det er de to rommene som skiller mest fra hverandre. Jeg liker en blanding gammelt og nytt, det går mye i sort, hvitt og grått med innspill av andre farger etter humør - slik som nå; lilla.

Alle soverommene har en liten flik Carl Larsson over seg og ja ...joa, det er nokså gjennomført, men ikke stivt og upersonlig!!!

Gammel 17-04-10, 10:38   #107
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har en svært gjennomført stil, som heter "hummer og kanari møter maksimalisme". Det er den eneste stilen som passer vår husholdning!!

Gammel 17-04-10, 11:26   #108
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, jeg får kløe av rot, og liker ikke Ikea-kunst, så derfor har vi knapt pynt og bilder på veggene. Jeg synes egentlig det bærer mer preg av virrete og ubestemt/ikke helt ferdiginnflyttet (etter 3,5 år ) enn egentlig minimalistisk, men minimalismen står nok mitt hjerte nær. Jeg liker store, åpne flater, lyse vegger uten for mye pynt, og stramme møbler (jada, Bombay-stuebordet lever farlig).

Men denne tråden gav meg litt inspirasjon, så kanskje det kan bli OK med en eventuell flytting, allikevel?

Gammel 18-04-10, 16:39   #109
luna
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2007
luna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hehe, gjenomført halvferdig har vi
Tror aldri vi noen gang kommer til å få noen gjennomført stil, vi liker begge to litt av alt

luna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 00:37   #110
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Forholdsvis gjennomført, men full skjærings mellom interiør og hus. Trehus fra før 1850-tallet, men ganske klassiske møbler. Jeg synes for eksempel ikke at shabby er særlig chic.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 00:39   #111
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en nesten helt gjennomført meeeget eksklusiv Ikea-stil.

Gammel 19-04-10, 00:44   #112
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Gjennomført kaos, det er nok det eneste.

Gammel 21-05-10, 13:55   #113
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, selvsagt kan man ha gjennomført stil i hjemmet, men hva hver enkelt av oss forklarer som "gjennomført" er jo veldig individuellt. Jeg synes selv jeg har gjennomført shabby, fransk land-og Hamptons-stil.Dvs. en blandings av de tre ettersom jeg synes shabby blir for mye blonder og fjas, for mye fransk er vanskelig å gjennomføre i norske tre-hus...og Hamptons gjør seg best i nettopp Hamptons....
minimalistiske Bonytt-hjem er altså ikke noe for meg...

Gammel 21-05-10, 15:54   #114
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker ikke gjennomførte stiler, om det er mer enn 3 like blomsterpotter i en stue så blir jeg sliten! Jeg like miks fra hyggelige ting, arvede ting, brukte ting - sikkert sånn at andre kanskje tenker rot. Der er jeg i mitt lille ess!

Gammel 21-05-10, 16:35   #115
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke en gjennomført stil nei - det er fordi møblene blir byttet ut litt etter litt. Det vi likte for ti år siden er nå delvis ute av huset og nyere ting er kommet til.

Jeg har en venninne med skikkelig gjennomført Shabby chic stil - hele huset er slik. Jeg synes forsåvidt det er pent, men skjønner ikke hvordan de har råd til å kjøpe alt nytt sånn på en gang (jeg vet hva de jobber som). Men de (hun) er nok i overkant interessert i interiør og det er ikke jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 19:38   #116
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har en venninne med skikkelig gjennomført Shabby chic stil - hele huset er slik. Jeg synes forsåvidt det er pent, men skjønner ikke hvordan de har råd til å kjøpe alt nytt sånn på en gang (jeg vet hva de jobber som). Men de (hun) er nok i overkant interessert i interiør og det er ikke jeg.

Interiør som hobby trenger ikke være spesiellt dyrt. Jeg sømfarer tilbud, loppemarked, finn.no osv. for å få tak i ting og møbler. Kjøper også masse i utlandet når jeg reiser, og maler om, og holder på. Skal man drive og kjøpe alt nytt så blir det nok fort dyrt ja....og hva i huleste er vitsen med å kjøpe NYTT?

Gammel 22-05-10, 22:47   #117
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg liker ikke gjennomførte stiler, om det er mer enn 3 like blomsterpotter i en stue så blir jeg sliten! Jeg like miks fra hyggelige ting, arvede ting, brukte ting - sikkert sånn at andre kanskje tenker rot. Der er jeg i mitt lille ess!

Jeg tror jeg definerer gjennomført stil annerledes enn deg. Jeg har verken tre like blomsterpotter eller bare like spisestuestoler for den del (har tre forskjellige typer av sistnevnte), men jeg har fortsatt en gjennomført stil. Den er personlig og gjennomført men ikke dyr, ikke striglet og slett ikke en gjengivelse av en møbelhuskatalog. Jeg har brukt mange spann maling og trålet mange bruktmarkeder.

Gammel 13-08-10, 12:34   #118
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Dette er snikreklamering. Du har skrevet 5 innlegg og alle om xxxx.no- du bør nok kamuflere det litt bedre for å komme unna med det her inne!!

Ikea sine rammer er mer enn fine nok for min del.

Sist redigert av mkj : 13-08-10 kl 14:41. Årsak: gidder ikke å reklamere jeg heller
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:18   #119
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Hva er definisjonen på GJENNOMFØRT, da...? Hjemmet vårt betyr stort sett veldig mye for oss, og alle syns jo selv at de har en gjennomført stil. Nessie har lagt ut bilder av sitt hjem, noen vil synes at det er gjennomført - mens jeg ikke ser den koblingen. Et gjennomført hjem har en rød tråd gjennom interiøret, synes jeg. Gjennomført behøver heller ikke å bety møbelkatalogupersonlig.
Et eksempel på et gjennomført hjem finner du her: www.karnashus.blogspot.com. Gjennomført New England-stil.
og her www.anetteshus.blogspot.com. Gjennmført sveitserhus.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 13:21   #120
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dette er snikreklamering. Du har skrevet 5 innlegg og alle om finerammer.no - du bør nok kamuflere det litt bedre for å komme unna med det her inne!!

Ikea sine rammer er mer enn fine nok for min del.

Regner med at det var et innlegg som ble sletta her nå?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.