![]() |
#501 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Mesterdetektiven Blomkvist er en kjempehit hos storebror, og bøkene om reven og grisunger ditto hos mellomsøster.
#502 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Prinsessebøker med disney-historier om Belle og Ariel.
#503 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Lillesøster har virkelig hatt et stort utviklingssprang i det siste, så vi har avansert fra enkle bøker (type Lille Prinsesse, lille larve aldrimett etc) til Kardemommeby, Pippi og Marikken.
#504 |
I mål
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Bøkene om reven og grisungen er en kjempehit her også, de anbefales virkelig! Og finnes som lydbøker også, her har de dem på biblioteket. Gjett om det ble et høydepunkt i familien da vi fant ut at forfatteren bor i samme borettslag som oss, og vi plutselig skjønte at vi hadde sett ham gå forbi mange ganger |
![]() |
![]() |
#505 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Harry Potter og de vises stein. |
![]() |
![]() |
#506 |
Fortynnet
|
Takk for tipset, de bøkene har vi (men jeg hadde glemt dem litt). De vil sikkert bli en hit her også. (Men Harry Potter 6 er lang, og vi er bare litt over halvveis). |
![]() |
![]() |
#507 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Jeg kan ikke si det for ofte; reven og grisungen er herlige! |
![]() |
![]() |
#508 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Hvilket alderstrinn passer de for? |
![]() |
![]() |
#509 |
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jo og gjedda av Åse Lisbeth Ombustvedt. Spesiell og artig. |
![]() |
![]() |
#510 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå leser vi Georgs magiske medisin, og den er så herlig upedagogisk at jeg stadig må skyte inn noen "don't try this at home"-fraser underveis. Jeg husker nemlig så altfor godt da jeg og venninna mi tømte kjøkkenskapet hjemme hos henne for å lage heksebrygg. Heldigvis var det ingen som turte å smake på det.
#514 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg fant en av reven og grisungen bøkene som e-bok på nasionalbiblioteket. kjempegøy |
![]() |
![]() |
#515 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Reven og grisungen er knall ja
![]() |
#516 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Og 2005-barnet henger tålmodig med? Jeg har tenkt at det er litt for avansert til mitt 2005-barn, men kanskje jeg undervurderer? |
![]() |
![]() |
#517 |
bits and pieces
|
Min hadde nok ikke syntes noe om den, men unger er jo forskjellig. Nå er min litt pysete så
![]() |
#518 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg har vært alt for dårlig på å lese for ungene i det siste (eh ... de siste årene, må jeg vel nesten innrømme), men nå er vi igang igjen, og nå skal det leses litt hver dag, altså.
#519 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Har akkurat lest ut Doktor Proktors prompepulver av Jo Nesbø, i morgen skal vi i gang med Heksene av Roald Dahl. Det var til eldste. Til jentene er det fortsatt Karsten og Petra og Lillesøster i alle varianter som er mest poppis.
#520 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser "detbetyr" (Eventyr). Gjerne de samme hver kveld. Det er de jeg kan utenat som fenger mest, mange av de som står i bøkene går over hodet på henne. Jeg prøvde meg på GodDagMannØkseskaft, men det ble så mange forklaringer av hun falt helt av. Gullhår, Bukkene Bruse, Askeladden som Kappåt, og Selkona er veldig populære. Jeg begynte å fortelle sagnkretsen om Sigurd dragedreper i kveld, den tror jeg kan bli bra, om enn med litt mye blod og gørr. Dessuten er døden fortsatt et litt ukjent begrep.
|
|