Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 23:13   #501
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Mesterdetektiven Blomkvist er en kjempehit hos storebror, og bøkene om reven og grisunger ditto hos mellomsøster.

Gammel 08-08-10, 01:44   #502
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Prinsessebøker med disney-historier om Belle og Ariel. Hvordan-hvordan-hvordan fikk vi dem i hus.

Gammel 08-08-10, 08:58   #503
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillesøster har virkelig hatt et stort utviklingssprang i det siste, så vi har avansert fra enkle bøker (type Lille Prinsesse, lille larve aldrimett etc) til Kardemommeby, Pippi og Marikken. Akkurat nå er det Kardemommeby som nytes hver kveld, og det er jeg som må lese, for jeg kan alle sangene.

Gammel 08-08-10, 13:07   #504
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mesterdetektiven Blomkvist er en kjempehit hos storebror, og bøkene om reven og grisunger ditto hos mellomsøster.

Bøkene om reven og grisungen er en kjempehit her også, de anbefales virkelig! Og finnes som lydbøker også, her har de dem på biblioteket. Gjett om det ble et høydepunkt i familien da vi fant ut at forfatteren bor i samme borettslag som oss, og vi plutselig skjønte at vi hadde sett ham gå forbi mange ganger .

apan er ikke aktiv  
Gammel 08-08-10, 16:13   #505
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Harry Potter og de vises stein.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 08-08-10, 17:46   #506
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mesterdetektiven Blomkvist er en kjempehit hos storebror

Takk for tipset, de bøkene har vi (men jeg hadde glemt dem litt). De vil sikkert bli en hit her også. (Men Harry Potter 6 er lang, og vi er bare litt over halvveis).

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 09-08-10, 11:08   #507
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Bøkene om reven og grisungen er en kjempehit her også, de anbefales virkelig! Og finnes som lydbøker også, her har de dem på biblioteket. Gjett om det ble et høydepunkt i familien da vi fant ut at forfatteren bor i samme borettslag som oss, og vi plutselig skjønte at vi hadde sett ham gå forbi mange ganger .

Jeg kan ikke si det for ofte; reven og grisungen er herlige!

Den siste, Prikkesyken, ble like godt motatt her som de første. Favoritten er dog Tutomaten.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 09-08-10, 13:15   #508
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Jeg kan ikke si det for ofte; reven og grisungen er herlige!

Den siste, Prikkesyken, ble like godt motatt her som de første. Favoritten er dog Tutomaten.

Hvilket alderstrinn passer de for?

nicomama er ikke aktiv  
Gammel 09-08-10, 13:24   #509
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jo og gjedda av Åse Lisbeth Ombustvedt. Spesiell og artig.

iana er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 10:22   #510
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Nå leser vi Georgs magiske medisin, og den er så herlig upedagogisk at jeg stadig må skyte inn noen "don't try this at home"-fraser underveis. Jeg husker nemlig så altfor godt da jeg og venninna mi tømte kjøkkenskapet hjemme hos henne for å lage heksebrygg. Heldigvis var det ingen som turte å smake på det.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 10:32   #511
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat ferdig med Matilda. Skal begynne med Hobbiten.

Gammel 13-08-10, 11:30   #512
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av nicomama, her.

Hvilket alderstrinn passer de for?

3-100.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 14:52   #513
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

nicomama er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

3-100.

Takk
Biblioteket neste

nicomama er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 14:56   #514
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

nicomama er litt kul
Standard

Jeg fant en av reven og grisungen bøkene som e-bok på nasionalbiblioteket. kjempegøy

nicomama er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 19:41   #515
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Reven og grisungen er knall ja Vi har lånt alle lydbøkene på biblioteket og har holdt på de en god stund nå. Er jo ingen andre som vil ha de så
Er visst Rebusløpet, Kumatpakkene og Myggsprayen som leder an her hører jeg.

Nå er vi ferdig med Ole Alexander og har begynt på Lillebror og Knerten

Gammel 13-08-10, 20:27   #516
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Brødrene Løvehjerte.

Og 2005-barnet henger tålmodig med? Jeg har tenkt at det er litt for avansert til mitt 2005-barn, men kanskje jeg undervurderer?

Myrull er ikke aktiv  
Gammel 13-08-10, 20:46   #517
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Og 2005-barnet henger tålmodig med? Jeg har tenkt at det er litt for avansert til mitt 2005-barn, men kanskje jeg undervurderer?

Min hadde nok ikke syntes noe om den, men unger er jo forskjellig. Nå er min litt pysete så

Gammel 15-08-10, 22:26   #518
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Jeg har vært alt for dårlig på å lese for ungene i det siste (eh ... de siste årene, må jeg vel nesten innrømme), men nå er vi igang igjen, og nå skal det leses litt hver dag, altså.

Vi hadde en navnediskusjon om ungene i Mormor og de åtte ungene, så jeg måtte ned i kjelleren og hente opp en av mine gamle bøker. Da ble eldste på seks nysgjerrig, så nå er vi i gang med "Åtte små, to store og en lastebil". Håper interessen holder ut hele serien, for dette var en av mine favoritter da jeg var lita

Gammel 15-08-10, 22:52   #519
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Har akkurat lest ut Doktor Proktors prompepulver av Jo Nesbø, i morgen skal vi i gang med Heksene av Roald Dahl. Det var til eldste. Til jentene er det fortsatt Karsten og Petra og Lillesøster i alle varianter som er mest poppis.

Gammel 15-08-10, 22:58   #520
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi leser "detbetyr" (Eventyr). Gjerne de samme hver kveld. Det er de jeg kan utenat som fenger mest, mange av de som står i bøkene går over hodet på henne. Jeg prøvde meg på GodDagMannØkseskaft, men det ble så mange forklaringer av hun falt helt av. Gullhår, Bukkene Bruse, Askeladden som Kappåt, og Selkona er veldig populære. Jeg begynte å fortelle sagnkretsen om Sigurd dragedreper i kveld, den tror jeg kan bli bra, om enn med litt mye blod og gørr. Dessuten er døden fortsatt et litt ukjent begrep.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.