Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krangling om arv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 14:17   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krangling om arv

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kommer det over en viss sum, så er det å regne som forskudd på arv, uansett hva man vil ha det til. Lovverket sier i alle fall at det ikke er greit å gi bort alle pengene sine til det ene av sine barn (uten at de andre får tilsvarende). Så i den saken som omhandles i artikkelen forsto ejg det slik at søstrene mener at broren deres har fått forskudd på arv, og at moren deres derfor må sikre at de får en like stor andel. Hadde hun brukt opp sine penger (det som ikke var arv til barna fra faren deres) og ikke etteraltt noe arv til noen, hadde det antakelig vært noe annet.

Jeg ser jo den. Jeg trodde man kunne fordele som man ville mens man fortsatt var i live, jeg. Pappa pleier å true med å gjøre meg arveløs (jeg er ganske sikker på at han tuller), og når jeg sier at det ikke går an sier han at da gir han alt til broren min mens han enda lever.

Jeg skjønner bare ikke helt den tankegangen at man har krav på arv, og jeg skjønner heller ikke hvordan en familie kan gå i oppløsning pga penger - selvom ikke alt er bare fryd og gammen fra før av.

Men jeg skjønner at det kan bli komplisert når det er mine, dine og våre barn. Da er det jo ekstra viktig å lage en oversikt mens man enda er i livet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.