Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Opprinnelig lagt inn av Cille, her.
Ja der fikk du på en måte det værste ut av innlegget mitt. Selvfølgelig er det økonomiske også en del av min trivsel. En utdannelse i det hele tatt. Jeg vil også klare meg selv , men jeg velger yrke ikke ut i fra lønnslippen.
Ja, jeg blir veldig forvirret når jeg leser dette. Fordi: Hvis det økonomiske er en del av din trivsel, hvordan kan du da ikke delvis velge yrke ut i fra lønnsslippen?
Det er mulig at det du mener er at lønsslippen ikke er den viktigste faktoren når du velger/valgte yrke, og der er jeg helt enig med deg. Det var definitivt ikke den viktigste faktoren for meg heller, og vil ikke være det hvis jeg gjør endringer i livet mitt, men selv om det ikke er den viktigste faktoren, så er det en faktor jeg regner med, ja. (Og dette er så internalisert i meg, at jeg kjenner at jeg går ut i fra at alle andre tenker slik også. Det er vel dette man kaller kulturforskjeller. Disse indre reglene som er så forankret at vi ikke kan tenke oss at andre mennesker har andre regler de lever etter. Men det var virkelig en digresjon.)