Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nå er det jul igjen!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 16:31   #141
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå er det jul igjen!

Jeg har lært av min mor at dersom bordene er ryddigere ser det straks mer ryddig ut. Så ved akuttbesøk prioriterer jeg dem. I tillegg til doen.

Gammel 06-08-10, 17:14   #142
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg nyter hver årstid Cille. Og gleder meg til nye årstider mens jeg nyter den som foregår.

:jatakk begge deler:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 20:35   #143
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har lært av min mor at dersom bordene er ryddigere ser det straks mer ryddig ut. Så ved akuttbesøk prioriterer jeg dem. I tillegg til doen.

Åh! Det er jo et konge-tips! Det er bare å måke alt ned på gulvet, da altså?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 21:07   #144
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

øh...., litt for optimistisk der...

Jul nekter jeg å forholde meg til ennå....

ordning och reda liker jeg...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 21:20   #145
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er derfor man har store skuffer inni bordet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 21:23   #146
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 22:29   #147
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er derfor man har store skuffer inni bordet.

Store og store, vi har i alle fall plass til ileggsplater og sikkert litt til under bordplatene, ja.

Gammel 08-08-10, 01:49   #148
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og så rett under sofaen.

Gammel 03-10-10, 09:24   #149
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Kan man dra opp denne tråden nå?
Det er jo under 2 mndr til advent begynner.
Og jeg begynner faktisk å glede meg.
Julegavelister er laget, jeg har begynt å kjøpe gaver. Skal snart igang med å lage kalender til å gi bort.
Julaften skal vi ha her hjemme, koslig men litt stress.
Jeg har iallefall bestilt nedvask av huset til 21. desember, det er deilig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 09:27   #150
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

på plantasjen er det julepynt fremme..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 10:19   #151
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

I går så jeg at REMA hadde begynt å selge kakemenn...

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 10:52   #152
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Har handla ein del julegaver.
Skal lage aktivitetskalender.

Gammel 03-10-10, 11:03   #153
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nicomama, her.

Kakemenn er ikke julevare her på Vestlandet, de selges året rundt, så jeg synes det er så morsomt når noen stusser på sånt. Skjønner jo at vestlandet er i en særstilling der altså, jeg visste faktisk ikke at kakemenn var julevare før for 3-4 år siden, da jeg leste det på et forum, skjønte ingenting, hehe.

Vel, nå kommer julemarsipanen neste uke, tror jeg. Den er jo kommet første uka i oktober i 20 år nå, så jeg bare venter, jeg.

Jeg er i så kvalmende julestemning allerede at jeg ikke takler å vente mer!

Gammel 03-10-10, 11:11   #154
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nicomama, her.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kakemenn er ikke julevare her på Vestlandet, de selges året rundt, så jeg synes det er så morsomt når noen stusser på sånt.

Der svarte Iset for meg, gitt.

Jeg har forresten handlet to julegaver. Den ene er til en som ikke er født.

Og jeg elsker jul!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 11:13   #155
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du er herlig juleentusiastisk Iset, men jeg må inrømme at jeg syns det er litt tidlig å komme i julestemning i oktober.
Et år prøvde jeg meg på å kjøpe julegaver i august/september, men det resulterte i at jeg fant posen i et skap i mars året etter, så det var ingen stor suksess her i gården.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 11:15   #156
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oktober? Jeg har vært i julestemning fra januar. I oktober er det nesten SENT jo, jeg er helt på tuppa. I november er jeg enda villere, og 1. desember tar jeg helt av, da bør ikke julehatere være i nærheten av meg uten ei bøtte.

Gammel 03-10-10, 11:20   #157
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Jeg har faktisk en pakke pepperkaker fra i fjor, som beleilig nok har utløpsdato i desember i år. Så jeg har allerede begynt på julehandelen, kan man si?

Jeg har også planene klare for Kløvers julekalender. Jeg skal tegne papirdukke til henne, og klær og utstyr som hun skal få hver dag. F:eks. lucia-drakt 13. desember, nisseklær til nissefesten i barnehagen, fiiiin kjole på julaften. Så skal hun få fargelegge alt selv. Skal også sprite de topp litt med paljetter og annen pynt som hun kan pynte med.

Men hva skal Hassel få?

Gammel 03-10-10, 11:23   #158
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oktober? Jeg har vært i julestemning fra januar. I oktober er det nesten SENT jo, jeg er helt på tuppa. I november er jeg enda villere, og 1. desember tar jeg helt av, da bør ikke julehatere være i nærheten av meg uten ei bøtte.

dette er jo egentlig bare veldig søtt..

Gammel 03-10-10, 12:37   #159
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nesten ferdig med ungenes kalendere. Mangler snop, et par opplevelsesgaver og å pakke gavene inn selvfølgelig. Det blir stort sett truser i år

Skal sette i gang med julegavestrikkinga i morgen, for da er jeg ferdig med alle vottene ungene trenger denne høsten og vinteren.

Gammel 03-10-10, 12:41   #160
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Snart jul,

De fleste julegavene er kjøpt og pakket inn, adventskalenderen til poden er jeg nesten ferdig med, vi har begynt å lage hjemmelagde gaver osv.

Jeg elsker julen

Selv om julen i år blir en del annerledes enn andre år og det nok handler mest om å komme seg gjennom den og være der så best man kan for søsteren min og nevøene og niesen min (mistet samboeren/pappaen i mars).

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.