Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nå er det jul igjen!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-10, 00:58   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er det jul igjen!

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Å snakke om julen er ok synes jeg. Da bygger man opp under forventningene og gleder seg. Det er jo bare positivt, og noe helt annet enn å ta julegledene på forskudd med å spise kakemenner fra september til januar...

Hehe, kakemenner er ikke julekaker for oss vestlendinger, de selges i butikkene hele året. Jeg ble skikkelig overrasket da jeg for bare få år siden skjønte at det ikke var sånn i hele landet og at man faktisk så på kakemenn som julekaker, for her er det altså helårskaker på lik linje med feks. Mariekjeks.

Ja altså, selvsagt trenger man ikke å snakke julen ihjel hele året, og man trenger ikke å spille julemusikk eller spise pinnekjøtt hele eller halve året heller. Jeg er enig i at man kan spare litt av den magien, jeg er blitt litt mer tradisjonell på de tingene de siste årene. Jeg er så glad i julen at INGENTING kan spolere det, så jeg begynner gjerne galskapen min i november feks, da får jeg nyte det lengst mulig. Men enkelte ting venter jeg med, selvsagt. Jeg er jo et tradisjonsmenneske.
Det jeg ikke skjønner er at man blir hugget hodet av, folk stønner og akker seg og blir helt himlete bare man nevner julen før november, omtrent. Akkurat som om julen er djevelens verk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.