Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kortere skoleferie

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 17:35   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kortere skoleferie

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Forresten synes jeg ikke det er noe verre å si "hvis jeg får kortere ferie, er det mulig jeg kommer til å slutte" enn å si "hvis lønnen min kuttes med X tusen kroner, er det mulig jeg kommer til å slutte". Det må da virkelig være like akseptabelt for lærere som for andre å si høyt at det ikke bare er "kallet" og den viktige jobben de gjør som driver dem. Det krever vi da ikke av noen andre?

Når det er sagt, så er det mange lærere som sutrer i slike diskusjoner som dette. Det er delvis forståelig, for all del, for det må jo være irriterende og kjedelig med all pepper de tidvis får, men det er like fullt sutring. Det er mange andre som også har suboptimale arbeidsforhold på ulike måter, og en "se hvem som har det verst"-diskusjon kommer det sjelden noe nyttig ut av.

Jeg liker yrket mitt, men jeg kommer ikke til å være lærer mer hvis feriene blir vesentlig kortere. Definitivt ikke.

Det er så kjipt at lærere blir beskyldt for sutring når de påpeker arbeidsforholdene sine. Jeg har ikke diskutert skole her inne på lenge, for jeg blir så oppgitt og lei, men jeg har visst hatt lang nok ferie til å orke allikevel. Ingen andre yrkesgrupper møter denne massive synsingen som det vi gjør. Grunnen til at funksjonærer, ingeniører, fysioterapeuter osv ikke "sutrer", er jo for at folk flest ikke trekker arbeidsinnsatsen deres i tvil, mens det blir gjort hele tiden i forhold til lærere. Og når lærerne går i forsvar, blir det kalt sutring.

Man vil at lærerne skal brenne for jobben sin, se hvert barn, ha høy utdanning og være faglig, teknologisk og pedagogisk oppdatert til enhver tid, samtidig som man forbeholder seg retten til å syns at lærere flest har sklidd gjennom utdanningen sin på en fjøl, og har for mye fri og sutrer for mye.

Jeg syns ikke det er det minste rart at lærere blir sure. Skikkelig møkkasure.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.