|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Crispy chicken?Jeg syntes den Old El Paso-greia smakte helt grusomt. Vi kastet faktisk hele greia, og jeg var pottesur over å ha brukt masse god kyllingfilet på det mølet der. Men jeg liker crispy kylling sånn ellers, så det med cornflakes må prøves. Til nå er favoritten Glitters parmesankylling, den blir sånn passe crispy og smaker himmelrike.
|
|
|
#22 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Crispy chicken?Jeg tror dette blir snasent, altså. Kyllingbitene ser himmelske lekre ut selv FØR de er satt inn i ovnen. Jeg aner konturene av at en nydelig duft snart sprer seg i mitt hus. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Crispy chicken?Jeg har kyllingfiletene i egg, panneringsmel og så parmesan/chedder ost. Stekes i ovnen i små biter. Om man lar kyllingfileten ligge i soyasaus en times tid før det brukes blir det ekstra godt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Crispy chicken?Det ble skikkelig godt. Og det hadde blitt enda bedre dersom jeg hadde husket å blande parmesan i kjeksblandingen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
En som trener
|
Sv: Crispy chicken?Umami er den femte smakssans (i tillegg til salt, søtt, bittert og surt), og aminosyrene glutamat (=MSG) og inosinat aktiverer disse smaksreseptorene. Denne smakssansen "signaliserer" at man spiser kjøtt, som er rikt på proteiner, akkurat som søt smak gir signal om energi, salt smak om elektrolytter, bitter smak at noe er giftig osv. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Sv: Crispy chicken?Jeg har ikke smakt denne, men hvis du søker på fried chicken recipe og crispy fried chicken recipe, så får du opp mye snacks. Jegpleier å lage de med ganske mye krydder, i sørstatene gjør de dette med omtrent alt kjøtt og fisk. Personlig liker jeg det best på hvit fisk og kylling, viltkjøtt syns jeg smaker best med bare salt og pepper.
|
|
|
#27 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Sv: Crispy chicken?yeah here is your crispy chicken recipe.....for recipe click here.. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Crispy chicken?Har også nettopp oppdagen den crispy chicken greia til Old El Paso. Utrolig god, altså!!
|
![]() |
|
|