Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mens - hva bruker du?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hva bruker du ved mens.
Bind 114 57,29%
Tampong 68 34,17%
Tampax 12 6,03%
Menskopp/beger 35 17,59%
Litt av hvert 18 9,05%
Har ikke mensen jeg 14 7,04%
Er heldigvis ferdig med dette styret! 3 1,51%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 23:18   #41
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mens - hva bruker du?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg skjønner heller ikke at bind skal være så ekkelt. En skifter det jo ganske ofte, liksom. Og så synes jeg det er litt rart å bli sjokkert over at folk bruker bind - meg bekjent er det veldig vanlig. Uansett må jo folk bruke det som funker for dem?

Altså. Jeg syntes det er ekkelt, og derfor syntes jeg det er rart at så mange velger det. Jeg syntes følelsen av å gå med bleier ikke er å foretrekke.

Men ja, selvfølgelig skal folk gjøre som det passer dem. Men dette er nå en gang et diskusjonsforum osv. Man ytrer meninger.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 23:19   #42
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

At du må ha det om natta skjønner jeg jo, men at noen bruker det hele tiden er for meg ufattelig. Det er klamt (med mindre det er tøybind), det lukter emment osv.

Mooncup er veldig ok, for den kan du ha om natten også.

Mooncup var frykterlig ekkelt, grisete og ikke minst VONDT!!

Jeg er nok ikke skrudd sammen som alle de som liker den månegreia ...

Gammel 29-07-10, 23:22   #43
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit at du synes det er ekkelt Joika. Men det er fascinerende for meg, som er av typen som blir småkvalm bare av å høre om mooncup. Jeg synes jeg blør ganske kraftig, men det er mulig at jeg ikke gjør det siden jeg synes Allways funker fint. Det kan også være at jeg er så vant til det at jeg ikke legger noe særlig merke til at jeg blør.

Gammel 29-07-10, 23:23   #44
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veksler mellom tamponger og vanlige bind, alt ettersom hvor jeg er og hva jeg skal.

Gammel 29-07-10, 23:24   #45
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Altså. Jeg syntes det er ekkelt, og derfor syntes jeg det er rart at så mange velger det. Jeg syntes følelsen av å gå med bleier ikke er å foretrekke.

Men ja, selvfølgelig skal folk gjøre som det passer dem. Men dette er nå en gang et diskusjonsforum osv. Man ytrer meninger.

Jada, med på den, men syntes det var litt voldsomt å kalle det ekkelt og bli "sjokkert", liksom. :trøtt og trenger søvn:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 23:55   #46
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hormonspiral / har ikke hatt blødninger på litt over 6 år

Gammel 29-07-10, 23:56   #47
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stort sett bare bind,hender det går en tampong i ny og ned,hvis jeg skal bade.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 00:44   #48
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Mooncup og bind. Håper å gå mer og mer over til mooncup og kutte bind helt etterhvert, men gammel vane er visst vond å vende.

Tampong/tampax kun i nøden, uansett størrelse og plassering er det aldri behagelig.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 00:45   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker mooncup, og så lurer jeg på hva som er forskjellen på de to siste alternativene, og hvorfor "tampax" er et eget valg?

Gammel 30-07-10, 00:48   #50
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker bind, og varierer mellom tøybind og engangsbind. Jeg har tamponger dersom jeg må bade mens jeg har mensen, men det er det sjelden at jeg gjør.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 00:50   #51
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bind. Og bind er ikke ekkelt. :lays down the law:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 01:04   #52
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nattbind, hele døgnet i 7 dager. Gjerne en bleie også om natta.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 01:10   #53
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nattbind, hele døgnet i 7 dager. Gjerne en bleie også om natta.

Bleier, ja. Det hadde jeg glemt. :verre enn verst:
Trenger heldigvis ikke kjøpe Newborn bleier lenger, med mooncupen holder det med bare bind om natta de verste dagene.

Og bind ER ekkelt. :lays down the other law:

Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 01:12   #54
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Kun OB, også om natten.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 01:14   #55
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Har hormonspiral og trenger knapt truseinnlegg. Den gangen jeg hadde ordentlig mensen brukte jeg stort sett bare bind, da jeg er av den oppfatning at mensen vil ut av kroppen og ikke fanges i en vattdott på innsiden. Kun tampong til bading. Bindene lukter ikke før de kommer i kontakt med oksygen, så trikset er å skifte hver gang man er på toalettet. Men det var altså før hormonspiralens glade inntog.

Mooncup har jeg ikke noe forhold til, men kjenner at det ikke ligger helt for meg om det i det hele tatt hadde vært aktuelt.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 01:22   #56
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Bind, og synes ikke det er ekkelt i det hele tatt.

Jeg kan til nød bruke tampong om vi skal i svømmehallen, men jeg prøver å unngå det, da jeg får hodepine når jeg bruker tampong. (jada, jeg vet det høres rart ut, men...)

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 01:26   #57
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett bind. Ob/tampax hvis det passer best. Men jeg er nok ikke godt nok trent etter fødsel, for de sitter liksom ikke skikkelig lenger.

Er tydeligvis uvitende. :googler mooncup:

Gammel 30-07-10, 01:26   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tamponger. Litt småkinkig siden jeg har gullfiskhukommelse.

Mooncup er... ikke aktuelt. Nei. Virkelig ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 08:40   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg bruker mooncup, og så lurer jeg på hva som er forskjellen på de to siste alternativene, og hvorfor "tampax" er et eget valg?

Tampax er nok ment som alternativ til OB og andre tamponger man setter inn selv, uten den hylsa.
Tampax er forresten genialt, men de tar så stor plass i veska og er vanskelig å snike med seg på en diskret måte, at jeg droppa dem da jeg var 16 eller noe slikt.

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Den gangen jeg hadde ordentlig mensen brukte jeg stort sett bare bind, da jeg er av den oppfatning at mensen vil ut av kroppen og ikke fanges i en vattdott på innsiden. Bindene lukter ikke før de kommer i kontakt med oksygen, så trikset er å skifte hver gang man er på toalettet. Men det var altså før hormonspiralens glade inntog.

Dette er jeg enig i og det er grunnen til at jeg går med bind når jeg er hjemme.

Gammel 30-07-10, 08:43   #60
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke mensen lenger, jeg går på P-sprøyten, men før brukte jeg OB og bind.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.