|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#44 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnebursdag, muslimske gjester for første gangJeg har opplevd at det er veldig forskjellig . Da snuppa gikk i bhg var prior helt ok . Mens hun i skolealder hadde muslimske venner som slett ikke kunne spise dettte . Etter det har vi passet på å kjøpe en pakke godkjente halal pølser . I år hadde vi bowlingbursdag og trass i at vi bor nord-øst i byen hadde ikke bowlinghallen "kjennskap" til dette . De hadde kyllingpizza , men denne kunne ikke spises av de muslimske gjestene slik at vi fikk laget en vegetar også . |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnebursdag, muslimske gjester for første gang
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnebursdag, muslimske gjester for første gangInnser at jeg må på kurs.
|
|
|
#47 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Barnebursdag, muslimske gjester for første gangDe sluttet å bruke svineløpe for 35 år siden, men kalvene er neppe slaktet halal, og man kan ikke være sikker på om de er kommet i kontakt med svin. Nordbo-osten lages på løpe fra sopp.
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Fortell!
|
|
|
#49 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er slett ikke så vanskelig. Man spør foreldrene og så tilrettelegger man så mye som trengs. Jeg synes ikke det er noe vanskeligere enn allergikerne, og de er det mange av.
|
|
|
|
#50 |
|
Tittel og tittel....
|
Ifølge min tidligere kollega i Tromsø(som er langt fra muslim) så er visstnok halalpølsene bedre enn vanlige grillpølser..
|
|
|
|
#51 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnebursdag, muslimske gjester for første gangSist vi hadde barnebursdag visste jeg ikke at han ene er muslim, og hadde derfor pølse. I tillegg var sambo på jobbreise, så kunne ikke løpe på butikken heller. Han endte opp med brødskive stakkars - men han er liksom ikke "typisk" muslim (innser at det høres feil ut), så jeg hadde ikke tenkt over det engang. Heldigvis var han stor nok til å passe på selv, og så ut til å kose seg med brødskiva. Foreldrene ble ikke sure heller, så det var ingen krise. |
|
|
|
![]() |
|
|