Sv: Sokker - enslige eller par?
Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.
Jeg har ikke lest tråden, men svarer likevel.
Når jeg handler sokker, handler jeg mange par i like farger/likt mønster og det viktigste: isamme merk, og forsøker å handle konsekvent den typen sokker neste gang jeg handler sokker også... På den mpten parrer man lett de enslige sokkene og får komplette par igjen... Ensfargete sokker med små mønster på leggen er også praktisk; da kjenner man igjen hvilken type sokker det er ...
Problemet er at like sokker ikke er så like likevel etter at de har vært i vaskemaskina et ulikt antall ganger. Jeg kjøper nesten bare svarte sokker i en viss størrelse fra cubus. Likevel har jeg en haug med grå sokker i ulike størrelser i sokkeskuffen. jeg tror de muterer.
Opprinnelig lagt inn av kristine, her.
Til meg og sambo kjøper jeg stort sett bare svarte sokker, så da er det ikke så nøye om de hører sammen. Til ungene prøver jeg å finne store pakker med lik farge på sokkene, men finner det sjelden - hamstrer når jeg er i England. De single barnesokkene blir brukt i nødstilfeller (når skittentøyshaugen går over alle grenser). Men mine barn mister sokker over alt om sommeren - sjelden de kommer hjem med mer enn en sokk fra barnehage/skole.
Ja, hva er dette med ulike barnesokker? Jeg skulle prøve å kjøpe noen pakker med like sokker til ungene, slik at vi slapp unna litt av parringsproblemet, men nei da. 7-pakningene hadde 7 ulike par. Hadde det vært opp til meg hadde jeg bare tredd på ungene det første jeg fant, men husbonden mener det ser så sjuskete ut.