Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Må man bestille seter til flyreisen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-10, 17:56   #41
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Jeg betaler aldri for setebooking, og har aldri hatt problemer med det når vi reiser alle fire.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 17:56   #42
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Og på Norwegian risikerer man å betale for det setet man ønsker seg, for så å bli bedt om å flytte på seg fordi en familie ønsker å sitte sammen. Mye vits i å betale for setet i utgangspunktet da.

Men i slike tilfeller er det da virkelig bare å vise frem reisedokumentet sitt hvor det klart og tydelig står hva man har betalt for.

Gammel 14-07-10, 17:58   #43
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om vi var to voksne som reiste sammen, ville jeg ikke vurdert et eneste øyeblikk å betale for seteplassering (om det ikke var for å få ekstra beinplass eller noe sånt). Det er grenser for hvor fælt det er å bli sittende hver for seg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 18:00   #44
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har sluttet å reise med Norwegian med barn etter at de innførte det tullet med setebooking. Og bagasjebetaling. De er søren stort sett ikke særlig mye billigere enn SAS likevel. Så de får i hvert fall ikke mine penger, hverken for billetter eller det andre fjaset.

Godt du har oppdaget det Svært mange ser seg nemlig blind på de lave grunnprisene uten tilleggene. Hadde de bare da giddet å klikke seg inn på f.eks. SAS, så kunne turen kanskje fått samme pris alt inkludert. Jeg traff en familie på vei til Tenerife i fjor. De var mange som reiste sammen for å feire farfarens 60-årsdag. De sparte 25000,- på å reise med SAS.... Believe it or not...

Gammel 14-07-10, 18:03   #45
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Men Norwegian tar i det minste ikke betalt for setebookingen da. Og da er det vel ikke så stort problem? Charter er irriterende med at man må betale for setebestillingen.

Man MÅ ikke betale for seteplasseringen på charter heller, men det man kan få inn ekstra penger på forsøker man selvsagt å få inn ekstra penger på, og da har man jo valget.

Gammel 14-07-10, 18:10   #46
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Enig i dette. Egentlig synes jeg de kunne koste på seg å legge inn en forutsetning om at billetter bestilt samtidig av samme person plasseres sammen per default. Barn eller ikke.

Men altså... du forstår at det ikke alltid lar seg gjøre? Eller synes du f.eks. at flyselskapet skal fly med tomme seter for å få det til? Hvis man som de to siste sjekker inn på en flight hvor alle andre er sjekket inn, så må man ha en viss forståelse for at man kan få seter adspredt.

Gammel 14-07-10, 18:20   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men altså... du forstår at det ikke alltid lar seg gjøre? Eller synes du f.eks. at flyselskapet skal fly med tomme seter for å få det til? Hvis man som de to siste sjekker inn på en flight hvor alle andre er sjekket inn, så må man ha en viss forståelse for at man kan få seter adspredt.

Jada. Som voksne er ikke det noe problem, de synes jeg strengt tatt kan ta ansvaret for seg selv. Men det ville ikke vært noe problem å legge inn en eller annen sperre i programvaren som plasserte alle barn under en viss alder først med en medfølgende voksen i samme reisefølge ved siden av. På samme måte som man ikke får plassere unger ved nødutgang. Når dette ikke er gjort, er det selvfølgelig fordi flyselskapene ikke ønsker at det skal være slik da barnefamilier sikkert er de som hyppigst benytter seg av muligheten til å sikre seg samsitting.

Foreløbig har jeg aldri opplevd noe problem, jeg er påpasselig med å sjekke inn tidlig og spesielt når jeg reiser med barn, men hvis vi kommer dit at det virkelig blir vanlig å bestille betalingsplasser, må jeg jo. Og da er det for et nær-obligatorisk gebyr å regne på lik linje med det fantastiske kredittkortgebyret.

Gammel 14-07-10, 18:26   #48
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Men i slike tilfeller er det da virkelig bare å vise frem reisedokumentet sitt hvor det klart og tydelig står hva man har betalt for.

Det virket i grunn mer som en ordre enn et spørsmål. Jeg gadd ikke kverulere. Men jeg må si at det er litt snodig at man flytter folk som har betalt for plass for at en stor familie skal få sitte samlet. Det synes jeg faktisk ikke man kan forvente hvis man ikke har betalt for plass. Å strebe etter at en toåring skal få sitte med en av foreldrene sine derimot, det er en selvfølge. Personlig ville jeg valgt å betale for plasser hvis vi skulle reise med barna, når opplegget nå en gang er slik det er. Jeg hadde ikke syntes det var kult å måtte skubbe bort folk som har betalt for sin plass fra setene sine for at vi skulle få sitte samlet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.