Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-07, 20:06   #1
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Kjøpte fryseposer samtidig som jeg kjøpte Meleda pumpa mi, og det var egentlig ikke før i dag som jeg skulle kjøpe nye at jeg oppdaget at det kostet 135 kroner for 20 stk. Synes dette blir litt drøyt, og lurte på om noen har noen lure alternativer?

Thank you

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:10   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Sist jeg leverte melk til morsmelksentralen hadde de plastboksen i to størrelser med skrulokk. De kunne man ta opp fra fryseren og helle mer på, for så å fryse igjen. Disse ble vasket og sterilisert etter bruk. Om du har enten små Tupperware bokser, middagsglass med lokk eller lignende som du kan vaske og koke (5 minutter) så må vel det fungere. Tror det er lurt å ikke fylle på mer enn det h*n spiser slik at du tar opp et måltid i gangen.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 00:04   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Jeg bruker vanlige poser på rull. Setter dem i et plastbeger, heller melka over fra pumpa til posen. Klipser igjen og putter i frysen. Når melka er frosset tar jeg begeret av melkeposen igjen. Når melka skal brukes tiner jeg den opp, og så klipper jeg et lite hull i posehjørnet og heller over i flaska. Synes det er enklere og mindre gris enn med pumpeposene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 00:16   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Jeg pleide å bruke isterningsposer i sin tid. Fylte på etterhvert, og det var veldig greit å presse ut og tine når man trengte det. Lett å beregne hvor mye man tok ut også, for hver terning var jo like stor (15 eller 20 mg, husker ikke helt). Eller jeg håndpumpet rett i en vanlig brødpose på rull. Til eget bruk funket det helt fint iallfall.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 00:47   #5
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Tommel opp

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Jeg pumpet MYE!! Hadde veeeeeeldig mye melk og studerte i tillegg. Jeg brukte boksene fra avent,10 stk i en pakke med lokk.Sto på pakken at boksene kun skulle brukes 4 ganger hver,men det var bare tull! Brukte kun den ene pakken i 11mnd og boksene ble brukt MYE!

Kan anbefale disse boksene på det varmeste!! Jeg elektrisk dobbelt pumpe fra Medela

  Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 20:43   #6
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg pleide å bruke isterningsposer i sin tid. Fylte på etterhvert, og det var veldig greit å presse ut og tine når man trengte det. Lett å beregne hvor mye man tok ut også, for hver terning var jo like stor (15 eller 20 mg, husker ikke helt).

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:24   #7
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg pleide å bruke isterningsposer i sin tid. Fylte på etterhvert, og det var veldig greit å presse ut og tine når man trengte det. Lett å beregne hvor mye man tok ut også, for hver terning var jo like stor (15 eller 20 mg, husker ikke helt).

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:25   #8
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Jeg pumpet i flasker jeg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:25   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Ja, ikke ølflasker da.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:26   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, ikke ølflasker da.


Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:26   #11
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, ikke ølflasker da.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:29   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Var det morsomt, altså? Jeg angret litt og skulle til å skylde på feberen.


Men altså... jeg pumpet rett i aventflasker. Men jeg hadde mange.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:15   #13
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Jeg pumpet også rett i Aventflasker.
Det var ikke alltid det kom mye, men kjølte jeg det ned og helte over i en halvfull flaske som allerede stod i fryseren.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:30   #14
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Er jeg helt på jordet nå eller mister morsmelken fettinnholdet sitt hvis den lagres i isbiteposer? Mener jeg har hørt det et sted........

  Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 00:06   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Jeg pumpet MYE!! Hadde veeeeeeldig mye melk og studerte i tillegg. Jeg brukte boksene fra avent,10 stk i en pakke med lokk.Sto på pakken at boksene kun skulle brukes 4 ganger hver,men det var bare tull! Brukte kun den ene pakken i 11mnd og boksene ble brukt MYE!

Kan anbefale disse boksene på det varmeste!! Jeg elektrisk dobbelt pumpe fra Medela

Jeg bruker også disse boksene og signerer anbefalingen.

De heter Avent VIA og en av fordelene med dem er at de kan brukes sammen med Avent-flaskene, slik at man bare setter flaskesmokken på boksen og gir melken direkte fra boksen. Man kan også skru boksene på Avent-pumpen og pumpe direkte i boksen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 00:10   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Er jeg helt på jordet nå eller mister morsmelken fettinnholdet sitt hvis den lagres i isbiteposer? Mener jeg har hørt det et sted........

Det høres ikke helt usannsynlig ut egentlig. Jeg observerer i alle fall at melken skiller seg og det blir liggende igjen mye fett langs kanten av boksen når jeg tiner opp melken, slik at jeg må "riste" på boksen for å få fettet til å blande seg med melken igjen før jeg heller det over i flasken. Jeg har aldri brukt isterningposer selv, men jeg ser for meg at det kan være vanskelig å få fettet til å blande seg med melken når den oppbevares i slike poser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 07:43   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fryseposer til morsmelk - alternativ?

Jeg brukte også Aventboksene og de anbefales på det varmeste. Kjempekjekke, særlig sammen med Aventpumpe, men fine å helle i fra andre pumper også. Mye mindre klin enn de posene uansett hvilken type man bruker.

Ellers kan man jo kjøpe små plastbokser av en eller annen type også; de på morsmelksentralen er helt vanlige bokser i tynn plast og det fungerer riktig fint.

De isbitposene er noe av det mest klinete jeg har testet. Greit hvis man bare pumper litt, men ikke hvis det blir noen liter i uka.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no