Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvit saus fra pose?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-07, 22:15   #221
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Og akevitt.

Gammel 08-02-07, 22:52   #222
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kommer jeg nesten i julestemmning.... Og ute snør det
Men det er vel ingen her som bruker posesaus til julematen......Håper jeg

Gammel 08-02-07, 22:56   #223
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man bruker da ikke saus til julematen! Hverken fra pose eller fra bunnen! Man bruker ribbefett. Det kommer ikke i pose (-tror jeg ).

Gammel 08-02-07, 23:03   #224
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man bruker da ikke saus til julematen! Hverken fra pose eller fra bunnen! Man bruker ribbefett. Det kommer ikke i pose (-tror jeg ).

Jeg lager en nyyyyydelig saus basert på ribbefettet! Å bare ha fett på potetene er jeg ikke så begeistret for
Trodde ikke det var så uvanlig

Gammel 08-02-07, 23:05   #225
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Trodde ikke det var så uvanlig

Er det ikke? Kanskje ikke? Aldri spist det jeg jaffal. Men surkål har jeg med da. Og akevitt.

Gammel 08-02-07, 23:21   #226
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

Og akevitt.

Jeg er ikke tøff nok til akevitten Jeg drikker cola til

Gammel 08-02-07, 23:27   #227
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jeg drikker cola til

Gammel 08-02-07, 23:38   #228
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Surkål fra bunnen av har jeg aldri prøvd, dette skal jeg forsøke en gang jeg får tid og lyst.

Jeg kjøper ofte ferdiglagde kjøttkaker og fiskeboller, kjøttkaker lager jeg innimellom, det blir mye bedre, men tar litt for mye tid.
Fiskekaker lager mamma til meg, av fisk jeg (og flere i familien) fisker.

Gammel 08-02-07, 23:39   #229
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Off... ferdiglagede kjøttkaker er ikke mey godt. Og det er ikke fordi de IKKE er hjemmelaget altså!

Gammel 08-02-07, 23:39   #230
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg drikker julebrus til.

Gammel 08-02-07, 23:48   #231
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

I neste uke skal jeg lage fiskepudding med 20 barn på jobben Da blir det "jo flere kokker ,dess mere søl" (Har studenter også den uken, så jeg får passe på å være særdeles pedagogisk etter boken )

Har foresten aldri laget fiskepudding hjemme selv.... Er det noen som har en fin oppskrift så tar jeg gjerne imot

Gammel 09-02-07, 01:28   #232
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og akevitt.

Laget fra grunnen, selvsagt.

Gammel 09-02-07, 01:55   #233
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Laget fra grunnen, selvsagt.

Man bor da tross alt i Trøndelag

Gammel 09-02-07, 10:04   #234
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er en terskel ja, jeg har terskler selv. Men når man ser det økende omfanget av sykdommer i dagens samfunn, så bør man jo ta best mulig vare på helsa si, og IALLEFALL barna sin helse, og hvis man virkelig visste hvor mye DRITT det er i ferdigmat og disse posene, så hadde nok flere holdt seg langt unna.

Visste og visste. Nå vet jeg ikke mye om deg og dine holdninger, men for eksempel finnes det altså da noen som hevder at FETT, det er farlige greier det. Og så har du andre som hevder at fett er ufarlig, men KARBOHYDRATER, det er veien til verdens undergang. Og alle disse "vet" jo. ikke sant?

Det har også vært hevdet at E-stoffers farlighetsgrad øker med nummeret.

Så hva VET vi egentlig om posesauser? Hva kan BEVISES?

Joda, transfett, men hvor mye er det i en sausepose? Og hva ellers er det som er så fryktelig helseskadelig i posesaus? (Jeg spør oppriktig, for det meste som er i sauseposer er fett, mel, salt og krydder)

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:14   #235
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser om folk som lever etter det kostholdet med masse fett (både fra kjøtt og melkeprodukter), og veldig mye kjøtt og egg, så lurer jeg alltid på hvor bra det kan være med tanke på hjerte/karsykdom, kolesterol osv.
Dette virker som en veldig ekstrem diett på meg, og ikke noe som er sunt for alle. Er man ekstremt overvektig skjønner jeg selvfølgelig at man prøver forskjellige ting for å gå ned i vekt.

Men jeg kjenner ihvertfall veldig mange mennesker som har vært slanke og sunne hele livet, og de spiser både brød, pasta, poteter og litt sukker - og kjøtt og fett i moderate mengder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:35   #236
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bina: jeg snakker selvfølgelig om de som baserer kostholdet sitt på ferdigmat, ikke de som bruker en posesaus i ny og ne.

Maximillia: jeg har ikke bare brukt lavkarbo for å gå ned i vekt, men for å bli mest mulig sunn. Om du leste det jeg skrev i den andre tråden (hun som trengte hjelp til å gå ned i vekt) så ramset jeg opp en rekke plager jeg ble kvitt, og jeg tviler på at kroppen hadde reagert på den måten om det jeg stappet i meg var usunt. Dessuten kan jeg godt PM'e deg en hel rekke artikler og undersøkelser, både skrevet av leger og ernæringsfysiologer, som skriver om det sunne melkefettet og annet mettet fett og hvordan det påvirker kroppen i positiv forstand. Det samme kan nok både HP og Desembermamma, som driver forumet www.lavkarbo.no, der finner du utrolig mye nyttig informasjon om emnet også. Jeg er ikke så uintelligent at jeg hadde valgt et kosthold som ødela meg innvendig for å gå ned i vekt, lavkarbo har vært valget mitt nettopp for helsens skyld (men så har jeg brukt 4 år på å sette meg inn i det også da ...).
Jeg har store planer om å gå tilbake til dette kostholdet etterhvert som jeg begynner å spise igjen, dog kanskje ikke så ekstremt som før siden tålegrensen min for fett desverre er litt lavere nå pga. operasjonen. Men klart, alle må jo finne SIN vei, dette passer jo ikke for alle, spesielt ikke psykisk.

Egg er forresten friskmeldt når det gjelder kolesterol.

Gammel 09-02-07, 10:43   #237
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Egg er forresten friskmeldt når det gjelder kolesterol.

Det har jeg fått med meg, det er likevel ikke noe som passer min kropp å spise store mengder av. Jeg stusser alltid over det når jeg leser om denne typen kosthold, for jeg vet at det er mat som jeg aldri hadde følt meg vel med å spise masse av. Trenger ikke finne dokumentasjon, jeg er igrunnen veldig overbevist om at dette ikke er noe for meg uansett.
Jeg har aldri vært overvektig heller, sover godt, har fin hud og alt det du skrev om i den andre tråden - så jeg kommer nok til å fortsette med omtrent det kostholdet jeg har.

Gammel 09-02-07, 10:51   #238
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det har jeg fått med meg, det er likevel ikke noe som passer min kropp å spise store mengder av. Jeg stusser alltid over det når jeg leser om denne typen kosthold, for jeg vet at det er mat som jeg aldri hadde følt meg vel med å spise masse av. Trenger ikke finne dokumentasjon, jeg er igrunnen veldig overbevist om at dette ikke er noe for meg uansett.
Jeg har aldri vært overvektig heller, sover godt, har fin hud og alt det du skrev om i den andre tråden - så jeg kommer nok til å fortsette med omtrent det kostholdet jeg har.

Men da synes jeg du skal fortsette å spise slik. Som jeg skrev, alle må finne ut SIN metode, og dette passer nok ikke for alle. Det er bare det at folk tror vi er så usunne og ødelegger oss selv jeg vil ha slutt på, men det er jo ikke så rart når tilogmed SEF er "fettfobisk". Men jeg tror nok det vil bli en slutt på det i fremtiden, da flere og flere undersøkelser som taler for fett dukker opp hele tiden nå.

Gammel 09-02-07, 10:52   #239
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Altså, jeg er ikke fettfobisk. Jeg bruker smør, fløte, rømme og ost - men ikke i så store mengder. Og så bruker jeg magert kjøtt.

Gammel 09-02-07, 10:53   #240
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker posesaus. *lat*
Har vokst opp med en mor som overhodet ikke kan lage mat, og all annen matlaging kan jeg, men så langt som til hvit- og brunsauser har jeg ikke kommet.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.