Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-10, 22:28   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Får man utdelt info om mat, oppskrifter?

Hva inngår i kursavgiften liksom? Noen som har vært på kurs og vil fortelle litt?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 00:33   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Hundre år siden jeg gikk, emn vi fikk utdelt en bok med noen få oppskrifter, sider hvor vi skulel skrive opp hva vi spiste, hvilke mål vi hadde, fysisk aktivitet osv.
På møtet satt vi og skriftet om utskeielser eller skrøt av hvor flinke vi hadde vært.
Vi ble veid og fikk målt fettprosent.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 00:34   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hundre år siden jeg gikk, emn vi fikk utdelt en bok med noen få oppskrifter, sider hvor vi skulel skrive opp hva vi spiste, hvilke mål vi hadde, fysisk aktivitet osv.
På møtet satt vi og skriftet om utskeielser eller skrøt av hvor flinke vi hadde vært.
Vi ble veid og fikk målt fettprosent.

Intet nytt under solen. Det samme foregår idag...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:15   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Det er sånn som Obelix sier.
Man sier ikke til de andre hva man veier, men hva man har gått ned, noen opp.
Det er ikke alle som får målt fettprosenen sin lengre, de gikk vekk fra det.
Du får gode tips og råd fra kursleder.

Jeg hadde veldig ubytte av kursene mine og drar sadig vekk frem kursbøkene mine og lager mat fra de oppskriftene.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:44   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Jeg har gått GR-kurs på internett og har hatt god nytte av det. Bare husk at kursledere ikke er fagfolk og være kritisk til det de sier. Jeg har ikke hørt noe mas om f.eks. lettprodukter, men det vet jeg andre har. Det er du som må gjøre jobben med å spise sunt og trimme nok og lage gode vaner, og for meg har GR hjulpet veldig. Hvis du går ett kurs og ikke holder på vanene etterpå, er det ganske bortkastet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 09:47   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.859
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Jeg gikk også på kurs via internett, mye pga min angst for å veie meg foran andre. Jeg hadde god dialog med kurslederen og har brukt mye av kunnskapen i etterkant. (blant annet oppskriftsboka jeg fikk i posten).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 11:08   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Men noen som vet om man får kjøpt de bøkene uten å delta på kurs?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 11:39   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men noen som vet om man får kjøpt de bøkene uten å delta på kurs?

Du kan kanskje høre med noen som har gått flere kurs om de har en til overs? Mamma har gått internettkurs to ganger, og jeg fikk bøkene hennes fra første omgang, siden hun hadde fått nye.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 11:39   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man på Grethe Roede-kurs?

Den store svaktheten med disse kursene er at de som er på kurs 4 sitter i samme rom som de som går på kurs 1. Ergo er risikoen for å føle man har hørt det før og irritere seg over alle de entusiastiske noobene som kommer relativt stor. Og det er ingen garanti for at man får en kursleder som bidrar med noe motivasjon av betydning hvis man trenger en som kan være litt streng og hjelpe til å sette personlige mål. Jeg synes det blir veldig mye svada, prat, synsing og snakk om hvordan man kan erstatte godsaker med ikke fullt så kaloritette godsaker.

Men - bøkene, oppskriftene og startopplegget er bra. Det er bare det at man liksom ikke kommer videre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no