Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 19:18   #201
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Vi stenger 16.30, og når foreldre er der på slaget 16.30, så er ungen påkledt ja. Det er fordi jeg/vi da står på overtid hvis ikke de er klar 16.30. Ungen (e) skal kle seg, huset skal låses, lysene slukkes, bosset kastet, og vips så er klokka 16.45 før man kan gå. Nei, vi kler da ungen 16.25, så er de klar til foreldrene kommer. Har ikke fått negative kommentarer på det. Vi har som regel bare 1-2 unger igjen helt til slutt, og de tar vi godt vare på til de blir hentet. ( Vi er bare 1 personal igjen fra 15.30 )

Jeg synes det er en forskjell på om de er ferdig påkledd 5 minutter før man stenger eller en halv time før man stenger.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 22:35   #202
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi får bot om vi er for sein for å hente ungene (tror det er 300 per gang), og tredje gangs for sein henting medfører melding til barnevernet mener jeg. Vi har aldri hentet ungene for seint.

Gammel 25-06-10, 22:56   #203
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Vi får bot om vi er for sein for å hente ungene (tror det er 300 per gang), og tredje gangs for sein henting medfører melding til barnevernet mener jeg. Vi har aldri hentet ungene for seint.

Oi, det hørtes voldsomt ut. Gjelder det uansett grunn, og uansett om man gir beskjed og beklager og alt det der? Det skal jo noe til for at det skal skje tre ganger (i året? i løpet av hele den tiden barnet går der?), men ting kan jo skje, og det er ikke alle som har noe nettverk de kan ty til i krisesituasjoner.

Gammel 25-06-10, 22:58   #204
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får bot om vi er for sein for å hente ungene (tror det er 300 per gang), og tredje gangs for sein henting medfører melding til barnevernet mener jeg.

Gammel 25-06-10, 23:06   #205
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Barnevernet etter 3 ganger? Ja da skulle vi ringt for lenge siden.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 00:05   #206
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

OJ! Da skulle vi meldt mange foreldre for lenge siden...

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 01:22   #207
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså - barn som må være i bhg til kl 17... Hvis dette er så "barneplageri" - hvorfor har man da tilbudet? I kommunen vår har vi noe som heter Flexibarnehager - dvs. de er oppe til kl 21.00 om kvelden. Og her også gispes det og okkes det over disse stakkars barna som må være i bhg SÅÅÅ sent. Men dersom man har turnusjobb - alenemor osv. så har man faktisk ikke noe valg. Og jeg sier meg enig med Katta - hvor stor skade er det egentlig for barna? Hvor påvirket blir de? Det er jo selvfølgelig ikke barn som er i den barnehagen fra kl 06.30 - 21.00 - de har jo ett maks antall timer de har lov til å være der. Men det blir faktisk mer og mer vanlig med nettopp flexibarnehager fordi det er BEHOV og ETTERSPØRSEL etter disse tilbudene. Sånn er samfunnet - og jeg tror faktisk ingen av barna lider noen som helst nød pga disse åpningstidene - man må bare tilpasse rytmen til barna.

Gammel 26-06-10, 01:29   #208
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men altså - barn som må være i bhg til kl 17... Hvis dette er så "barneplageri" - hvorfor har man da tilbudet? I kommunen vår har vi noe som heter Flexibarnehager - dvs. de er oppe til kl 21.00 om kvelden. Og her også gispes det og okkes det over disse stakkars barna som må være i bhg SÅÅÅ sent. Men dersom man har turnusjobb - alenemor osv. så har man faktisk ikke noe valg. Og jeg sier meg enig med Katta - hvor stor skade er det egentlig for barna? Hvor påvirket blir de? Det er jo selvfølgelig ikke barn som er i den barnehagen fra kl 06.30 - 21.00 - de har jo ett maks antall timer de har lov til å være der. Men det blir faktisk mer og mer vanlig med nettopp flexibarnehager fordi det er BEHOV og ETTERSPØRSEL etter disse tilbudene. Sånn er samfunnet - og jeg tror faktisk ingen av barna lider noen som helst nød pga disse åpningstidene - man må bare tilpasse rytmen til barna.

Det finnes mange tilbud som ikke nødvendigvis er bra for barn . Jeg var alenemor og gikk ned i stilling av den grunn at jeg ikke ville poden skulle være der 9,5 t hver dag.
Jeg sier ikke at barn tar så veldig stor skade av det, men jeg selv ville ikke hatt barnet mitt der hele dagen.
Hva andre gjør bryr meg egentlig ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 01:44   #209
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Det finnes mange tilbud som ikke nødvendigvis er bra for barn . Jeg var alenemor og gikk ned i stilling av den grunn at jeg ikke ville poden skulle være der 9,5 t hver dag.
Jeg sier ikke at barn tar så veldig stor skade av det, men jeg selv ville ikke hatt barnet mitt der hele dagen.
Hva andre gjør bryr meg egentlig ikke.

Det er jo ikke snakk om at disse barna er der hele dagen - de er der fra kl 14.00/15.00 - 21.00 f.eks. Tenker litt på andre ting også - vi (eller ihvertfall jeg) syntes det er supert at kjøpesentere er oppe til kl 21 - og de som jobber der har kanskje barn de også... og trenger nødvendigvis ett sted og ha barna sine.

Gammel 26-06-10, 01:50   #210
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om barn skal være i barnehagen til 21, hvordan er det med leggingen? Må de legge seg der og så bli vekket, kjørt hjem og lagt igjen? Høres ikke akkurat positivt ut. Men jeg skjønner jo problemstillingen.

Gammel 26-06-10, 01:57   #211
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er jo ikke snakk om at disse barna er der hele dagen - de er der fra kl 14.00/15.00 - 21.00 f.eks. Tenker litt på andre ting også - vi (eller ihvertfall jeg) syntes det er supert at kjøpesentere er oppe til kl 21 - og de som jobber der har kanskje barn de også... og trenger nødvendigvis ett sted og ha barna sine.

Ja så lenge man har begrensninger på timer så er det vel flott.
For de som har skiftjobber så må det jo være perfekt.

Gammel 26-06-10, 02:02   #212
Key
Nybegynner

Key har et hav av muligheter foran seg
Standard

Såklart!

Key er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 02:03   #213
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Ja så lenge man har begrensninger på timer så er det vel flott.
For de som har skiftjobber så må det jo være perfekt.

Alle barnehager har vel begrensning på timer, ihvertfall kommunale.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 02:04   #214
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Hvis man kommer 7 og er til 16.30, så er man jo i barnehagen 9,5 timer. Er man fra 15-21, så er det bare 6 timer. Synes ikke 21 er sent da om barnet kom 15. Kommer de 9-10 tiden og får 9-10 timers dag til 21 på kvelden, så er det en stor forskjell synes jeg.

Man betaler for over 48 timer uken for full plass, men mini her er aldri mer enn maks 20-25 timer i uken. Blir ikke sur for de timene som ikke brukes. Har hørt at foreldre ønsker ungene sin mest mulig timer siden de likevel betaler full plass, og ønsker heller ikke ta ut fridager før påske-jul osv, siden de må betale full plass.

Noen bruker bhg for alt den er verdt, og det må vi nesten bare godta, folk er forskjellige. Vi kan synse og mislike mye, men overfor ungene skal alle være profesjonelle.

Gammel 26-06-10, 02:07   #215
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Synes ikke 21 er sent da om barnet kom 15.

Lenge er det ikke, men sent er det jo i forhold til leggetid og sånt, mine legger seg rundt 19-19.30. Jeg bare lurer på hvordan de gjør det, må altså ungene da pusse tenner, på med pysjen og legge seg i barnehagen og så vekkes når mor/far kommer og henter, og så legge seg hjemme? Høres ikke ut som noe jeg ville skulle skjedd for ofte.

Gammel 26-06-10, 02:09   #216
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Alle barnehager har vel begrensning på timer, ihvertfall kommunale.

Mange barnehager har gått bort fra det.

Gammel 26-06-10, 02:10   #217
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lenge er det ikke, men sent er det jo i forhold til leggetid og sånt, mine legger seg rundt 19-19.30. Jeg bare lurer på hvordan de gjør det, må altså ungene da pusse tenner, på med pysjen og legge seg i barnehagen og så vekkes når mor/far kommer og henter, og så legge seg hjemme? Høres ikke ut som noe jeg ville skulle skjedd for ofte.

Enig med deg. Det hadde kun vært i nødstilfeller.
Nå har jeg en pode som våkner om vi flytter han så det hadde fungert dårlig her.

Gammel 26-06-10, 02:10   #218
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Kan ikke tro det er så kjekt nei. Jeg var kveldsdagmamma, og moren bar da ut i bilen, og han sov videre hjemme i sengen. Av og til sov han over hvis vakten gikk til 22.30.

Det var en barnehage med kveldsåpent her, men de måtte slutte med det. De hadde ikke barn som var til 22. Nå stenger de 17.

Gammel 26-06-10, 02:16   #219
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men om barn skal være i barnehagen til 21, hvordan er det med leggingen? Må de legge seg der og så bli vekket, kjørt hjem og lagt igjen? Høres ikke akkurat positivt ut. Men jeg skjønner jo problemstillingen.

I denne type bhg har jeg inntrykk av at det er ganske nøye planlegging over hvem som er der når. Foreldre må levere lister over hvilke dager barna skal være der sent og disse følges strengt. De spiser middag og gjør ting andre barn gjør hjemme på kveldstid.
Mange av disse barna har jo hatt en lengre tid hjemme på dagtid og sovet lenge/hatt en rolig morning/formiddag - og foreldre som er avhengige av denne tjenesten klarer ofte å tilpasse barna til "sine" rytmer. Det viser seg jo også at barn med fleksiplasser visstnok har færre timer i bhg enn barn av "normalt" arbeidende foreldre. Maksantall timer pr uke er uansett 50 timer. På Gardermoen er det jo åpent fra 05 - 23 - der sover nok mange av barna i bhg vil jeg tro..

Gammel 26-06-10, 02:28   #220
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Det er jo bare på trynet, det må da brukes litt skjønn...?
Tredje gang lenge etter stengetid uten beskjed- joda det kan være en grund til bekymring, tre ganger konsekvent uansett oppførsel årsak og hvor lenge er tull, dæv...steike, jeg hadde blitt rasende om jeg satt og var saksbehandler og måtte bruke verdifull tid på å behandle rutine messige bekymringsmld. fra bhg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.