Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Fascinerende illusjoner

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 13:39   #41
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fascinerende illusjoner

Forøvrig hadde Human-Etisk forbund et kort (de der gratiskortene som fantes overalt for en ti-tolv år siden) med denne illusjonen på for å si noe om jesus - eller evt illusjonen jesus.

Gammel 25-06-10, 13:40   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg har ikke sett Jesus. Typisk meg, jeg tror jo ikke på en dritt og der kan jeg se hvor mye moro jeg går glipp av. Vaffel og fredagskos i jesusklubben som 10-åring, fete konfirmasjonspresanger, hvitt slør og julegudstjeneste. Og nå altså også kule illusjoner.
Klarer for øvrig ikke å få snudd dansedamen selv om jeg nistirrer både i hjørnet og på føttene hennes. Og båten rikker seg ikke.
Men blomstene snurrer!

Hvis du ikke ser jesus vil ikke dansedamen skifte retning heller.

Gammel 25-06-10, 13:42   #43
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

(fniser litt av den rett over her)
fant disse på nrks sider

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:43   #44
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis du ikke ser jesus vil ikke dansedamen skifte retning heller.

Nettopp! Og ikke faen om jeg får gjort vann om til vin heller. Dønn dårlig gjort at alle som ser Jesus får all moroa. Men ikke overraskende. Slett ikke. :litt bitter:

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:48   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hehe, jeg så sjøen først...

Gammel 25-06-10, 13:49   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nr. 1 og 4 over her var kule, skikkelige bevegelser. Jeg fatter ikke at det går an, bildene står jo stille men vi ser at de beveger seg. Jeg skjønner det ikke. *domm*

Gammel 25-06-10, 13:52   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra puppebilde.

Men hva skal det være med det bildet med blått og hvitt mønster? Der ser jeg bare blått og hvitt mønster.

Gammel 25-06-10, 13:56   #48
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

det blåe og hvite er vel for å se at linjene ser ikke ut til å være parallelle, men så er de det allikevel.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:59   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

det blåe og hvite er vel for å se at linjene ser ikke ut til å være parallelle, men så er de det allikevel.

Å. Der ser jeg bare paralleller jeg, så der var hjernen min usedvanlig våken.
(Ser illusjonen nå, når du sa det da.)

Gammel 25-06-10, 14:05   #50
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Både båten og "blomstene" står bom stille, og dama snurrer bare en vei. Men jeg så muligens jesushodet, da. :dårlig samsyn:

Nå så jeg at det var kommet flere sånne bevegelses-illusjoner. Står stille de og; muligens noen få av de brune bladene i utkanten som dirrer litt.

Gammel 25-06-10, 14:07   #51
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 14:08   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Dere som ikke ser Jesus, dere har skjønt at dere skal stirre på bildet også lukke øynene, ja?

Gammel 25-06-10, 14:17   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Å. Der ser jeg bare paralleller jeg, så der var hjernen min usedvanlig våken.
(Ser illusjonen nå, når du sa det da.)

Oj kult! Jeg så at strekene var helt skrå, før jeg studerte bildet og så at de jo er rette. Hvorfor fremstår de som skrå? Jeg blir halvgal av sånt.

Gammel 25-06-10, 14:20   #54
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Dere som ikke ser Jesus, dere har skjønt at dere skal stirre på bildet også lukke øynene, ja?

Jeg hadde skumlest, ja. Naa lukket jeg öynene etterpaa og da saa jeg han.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:14   #55
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk til alle. Men nå får jeg pokker ikke dansedama til å snu igjen.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:17   #56
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Den der beveger seg hvis jeg lukker det ene øyet også
Jeg blir fristet til å printe den ut for å se om den beveger seg da også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 15:34   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvis jeg lukker det ene øyet og konser veldig, får jeg den til å stå stille.
Kan du ikke printe ut og sjekke? Jeg har ikke printer her.

Gammel 25-06-10, 15:36   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Oj jeg prøvde nå, og den beveger seg KUN når jeg ser på den med begge øynene eller venstre øye. Ikke med høyre øye, da står den stille. Jeg ser dårligere på høyre øye, det har kanskje noe å si? Det er mer blurry der, noe jeg kun merker noe til når jeg lukker venstre øye.

Gammel 25-06-10, 15:39   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Når jeg lukker det ene øyet så blir de hjulene i svarthvitt.
Jeg er sånn skikkelig fargeblid, jeg.

Gammel 25-06-10, 15:42   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg så Jesus!

Det virker på alle bare man stirrer lenge nok, det har ingenting med samsyn å gjøre. Det er egentlig det samme som skjer når man ser mørke flekker etter å ha fått lys i øynene. Det er jo rett og slett bare et negativt bilde. Man kan også tegne et flagg i grønt, svart og oransje, stirre på det en stund, lukke øynene og se det norske flagget. Det er fordi den motsatte (komplementære) fargen av rødt er grønt, svart av hvitt og oransje av blått.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.