|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Trøtt
|
Sv: Kjøkkenhage for nybegynnereDa har jeg fjernet de bittesmå og mislykkede agurkspirene mine, og sådd salat der i stedet. Resten av spirene vokser fint! Sukkerertene er bundet opp, og poteten ser virkelig ut til å trives. Jeg nevnte at jeg har et eget mojito-hjørne, ja? Et hjørne av kjøkkenhagen kun til mynte?
|
|
|
#123 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Kjøkkenhage for nybegynnereMin "kjøkkenhage" er begrenset til en persille som jeg har plantet i en krukke på balkongen. Jeg leste nemlig et tips om at det var lurt å plante persille sammen med roser for å holde bladlus unna! Jeg har ikke sett noen lus så langt, og kan fryde meg over at persillen bare er en kort armlengde unna middagsbordet.
|
|
|
#126 |
|
Unik
|
Sv: Kjøkkenhage for nybegynnereSer ikkje så verst ut, men kanel basilikumen har fått dyr på seg. Får vel finna fram eddiken og laga ein mix i morgon. Krypa skal dø.
|
|
|
#128 |
|
Unik
|
Sv: Kjøkkenhage for nybegynnerePlante. Har ikkje hatt den før så det blir eksprimentert litt. Tenk vanlig basilikum med eit hint av kanel. Lukta
|
|
|
#129 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereSquash: plantet fire frø inne i en krukke med eksplosiv vekst. Jeg tok den ene ut for noen dager siden, og da fikk den seg et sjokk. Venter i spenning på om den kommer seg.
|
|
|
#130 |
|
Unik
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereMynte er grei det første året. Andre året begynner ein å lure på om ein har gjort noko dumt. Tredje året kan ein konstantere at det var dumt. Den sprer seg som eit lite uvær. Går greit å ha den i krukker, men planter ein den i bed, sprer den seg styggfort.
|
|
|
#131 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereMynten min er rammet inn ja, slik at den ikke tar over verden.
|
|
|
#132 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnerehei hei |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Trøtt
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereHåkkei, nå står jeg fast. De første reddikene er klare, og takket være Minis hjelp er de allerede innhøstet. (
|
|
|
#135 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereVi spiste selvdyrket salat i går |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereSupert med kjøkkenhage |
|
|
|
|
|
#137 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereHvordan går det med rabarbraen Palmen? Hvis den ikke kommer så er det bare å komme og hente mer, vi har mer enn nok for å si det sånn.
|
|
|
#138 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnere
Så en ny rad med reddiker.
|
|
|
#140 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: [Hage] Kjøkkenhage for nybegynnereHer kommer squash, reddiker og ruccola fint. Sukkerertene ser det verre ut med - noen har vært og spist av toppene av skuddene. Vi har sett små harepuser i hagen flere ganger på forsommeren, så det spørs om ikke de er synderne. Bønnene sådde jeg for bare to uker siden, og jeg har ikke sett noe spiring enda.
|
![]() |
|
|