|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta fri fra skolen
Jeg er så langt ifra enig i dette. Man kan ha et grunnprinsipp om at man ikke skal være borte mer enn nødvendig, men dersom det passer skoleplan og familien å ta ferie noen dager, en uke eller to utenom er helt uproblematisk så lenge de faktisk lærer det de skal. Om man bruker det på billig sydentur eller ikke er faktisk helt irrelevant. Dersom det er fordi foreldrene ikke har råd til tur ellers i fellesferier, så er det vel kanskje et viktigere poeng at familien faktisk får kost seg sammen enn at de må droppe det pga økonomi ellers. Man lærer ikke barna å skulke fordi de får ferie som passer foreldre, arbeidsgiver og skole. Jeg synes Tinetoff hadde et svært viktig poeng, dette inngrodde og gammeldagse synet på at skolen er en streng plikt, ikke et sted der man skal suge til seg kunnskap og trigge lærevilje.
|
|
|