|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?Gled deg, det er det flotteste stedet jeg har vært!! Kom hjem mandag, og har lengtet tilbake siden! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?
Forrige torsdag? :nysgjerrig: Det var nemlig et norsk par som giftet seg når vi var der. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?Hvordan var det der? Hotellet bra eller? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Vi bodde på et knallfint hotell, Hotel Sol. Super beliggenhet, kjempekoselig personale og veldig bra. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tøff
|
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?Mett og jeg var der fra 10. til 17 mai i år. Flott sted, men langt mer turister der enn vi fikk inntrykk av i første omgang. Uansett en flott tur. =)
|
|
|
#28 |
|
rakkarpus
|
Av hvem fikk dere inntrykk av det var få turister der da? Når de store charter-operatørene, som Apollo, Ving, Star-Toru osv har reiser til et sted, vil jeg tro det er flust med turister.
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
Alle operatørene skriver også at dette er noe annet enn en turistøy, og at man "får følelsen av å være i en liten landsby hvor folk lever sine liv" osv. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Pauset
|
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?Her kommer et bilde. Dette er det jeg tok med mobil. Resten ligger fortsatt på kameraet.... Skal prøve huske legge inn når jeg finner usb-kabelen til kameraet. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
rakkarpus
|
Jeg skjønner at det er hyggelig altså, men selgere i Rhodos by kjente oss igjen også, etter en gang, og der kryr det jo av turister.
|
|
|
#32 |
|
Pauset
|
Jeg har vært flere steder på ferie enn Parga altså. Det var faktisk hakket hyggeligere her. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?Kven reiste du med Joika? Altså selskap.
|
|
|
|
#34 |
|
Pauset
|
Vi reiste med Ving. Jeg dro alene med poden, så jeg følte det var tryggest. Vi så ikke så mye til Ving da, bortsett fra på flyplassen og i bussen til hotellet. Vi bodde jo i et leilighetskompleks, så det var ikke så mye som skjedde der. Det var et fint leilighetskompleks, jeg tror det har fire stjerner. Tror de bildene som ligger i linken jeg la ved er tatt av rommet vi bodde på, faktisk. Det er helt likt. Ikke noe slitt og god service. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er llitt tull. Chios er minst like turistifisert som f.eks. Skiathos eller Naxos. Jeg synes ingen av de tre nevnte er plagsomt kommersielle eller turistifiserte bare for å ha sagt det. Jeg foretrekker Ving som turoperatør, men om man skal velge en operatør som virkelig kjenner Hellas, så bør man velge Apollo. De startet aller først med greske øyer, det andre har kommet til senere etter hvert som de har ekspandert, og Apollo hadde i begynnelsen greske eiere m.m. De kan virkelig Hellas. Lilleput markedsfører seg mot et publikum som ikke ønsker reiseledere og all mulig slags ekstraservice, men det gjør dem ikke bedre av den grunn, men ja, flinke de også.
|
|
|
#36 |
|
Tøff
|
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?Det var min søster som ordnet alt for oss, og hun sverger til Apollo når det gjelder Hellas. Hun har holdt på i reisebransjen i mange år nå, så hun vet hva hun driver med.
|
|
|
#37 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?Nå fikk jeg lyst til å reise tilbake! Jeg var i Parga for omtrent 13 år siden, på tur med andre studenter. Vi reiste mye rundt med bil og så på naturen og kulturhistoriske minner, blant annet et amfiteater fra romertiden lenger sør, utrolig spennende. En dag tok vi båt over til enten Paros eller Antiparos, jeg husker ikke helt, utrolig flott å bade i alle fall. Kunne tenke meg å reise tilbake til Parga med barn, bilfritt og idyllisk tror jeg det vil fortsette å være. Det blir vel aldri noe særlig med biler her i den bratte sentrumsdelen med steintrapper.
|
|
|
#38 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Noen som har vært i Parga, Hellas?Nå fikk du meg til å se på bilder fra vi var der.
|
![]() |
|
|