Sv: Året etter fødselspermisjonen
Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.
Det hørtes jo avslappende ut
Det er vel en mellomting mellom det og å fly fra a til b femti ganger om dagen i lyntempo. For eksempel.
Jeg selv kunne tenke meg å slippe å bruke nesten en time på reisevei fra dør til dør, være avhengig at akkurat det ene toget for å rekke tidsnok til jobb og barnehage innenfor arbeidstiden, hente ungene tidligere enn halv fem, være såpass avslappet og lite sliten nesten hver dag at jeg kunne nyte den lille tiden vi har etter jobb fullt ut. Jeg kunne tenke meg å ha bedre tid til puslespill, bakekaking og uteaktiviteter. Jeg kunne tenke meg 5 minutter til jobb og barnehage totalt. Jeg kunne tenke meg at det ikke ble stress å rekke lekeparti kvart på seks en dag i uken. Med mer. Men jeg jobber 80% stilling, prøver å ta hverdagen med et smil, men smilet varer ikke hele tiden og hele dagen alltid. Vi kunne kjøpt et billigere og helt oppusset rekkehus istedenfor et gammel oppussingsobjekt.
Noen valg har vi tatt, noen valg vil vi ikke ta og noen valg er vanskelige å ta. Sånn har mange det, men tidspresset er reelt.
Ved å kjøpe et gammelt oppussingsobjekt, synes jeg dere har tatt veldig mange valg.
|