Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[Plage] Mygg

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 16:21   #41
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mygg

Leste et sted at mygga foretrekker mørke farger også, så lyse sommerklær burde kanskje sende mygga videre til sidemannen?
Sjekk forresten tomta deres, pass på at det ikke får danne seg små pytter i takrenner, sandkasser, blomsterkasser, ungenes uteleker osv. Mygga trenger ikke rare vannskvetten for å legge egg, og eggklekkingen trigges av vannstand. De kan godt tåle uttørking i flere år, men kommer det en heldig vårflom, så klekkes beistene.

Gammel 17-06-10, 11:23   #42
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for tips, Flubby.

Nå eskalerer det hjemme. I natt slo mannen plutselig på lyset to ganger, og ga seg til å sprette rundt i rommet på jakt etter de myggkrekene han hørte lyden av. Det er skrekkelig varmt, men vi tør knapt å ha vinduene åpne. Her blir det myggnetting neste!

Er det noen som har erfaring med insektsfella fra Clas Ohlson?

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=151206289

Gammel 17-06-10, 11:25   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er spent på hvem av oss som var på besøk som har flest myggstikk etter i går aften. (Jeg har 5, men de er under kontroll - små og ikke-kløende ettersom jeg tok polaramin med en gang jeg kom hjem. )

Gammel 17-06-10, 11:28   #44
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare beklage! Faktisk har jeg ikke selv fått noen nye siden i går morges - kanskje min daglige lime skvist ut i et vannglass begynner å virke? Kanskje det er mannen som står for tur nå? Han hevdet å ha kverket fem blodstinne mygg i soveromstaket i morges. (Selv forflyttet jeg meg til gjesterommet etter de nattlige lysseansene.)

Gammel 17-06-10, 11:28   #45
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men inne burde vel ikke myggen være noe problem? Myggnetting på akutelle vinduer og terrassedør gjør susen. :har bodd i Lillestrøm:

Gammel 17-06-10, 11:29   #46
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk et par myggstikk i går. Der hvor jeg sprayet meg aller mest med Autan, oppå foten.

Gammel 17-06-10, 11:31   #47
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Autan er herved diskvalifisert og kan strykes fra listen.

Gammel 17-06-10, 11:34   #48
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Å nei, min ikke-stinkende, allergivennlige variant!

Vi har litt problemer med å se for oss hvordan vi skal få festet myggnettningen i vinduene. De er lite nettingvennlig konstruert, i tillegg til at vi har montert rullegardiner inni selve vinduskarmen på soverommene. Kanskje det er enklest med en borrelåsløsning utenpå selve karmen eller noe - eller rett innenfor?

Gammel 17-06-10, 11:35   #49
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Den er litt snodig, for den autanen vi har kjøpt i Norge har vært så sterk at døde biller og dyr har dalt ned fra himmelen på meg. :urk: Den spanske lukter det samme. Merkelig.

Gammel 17-06-10, 11:36   #50
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Aha, det var du som hadde autan, og ikke jeg?

Gammel 17-06-10, 11:38   #51
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å nei, min ikke-stinkende, allergivennlige variant!

Vi har litt problemer med å se for oss hvordan vi skal få festet myggnettningen i vinduene. De er lite nettingvennlig konstruert, i tillegg til at vi har montert rullegardiner inni selve vinduskarmen på soverommene. Kanskje det er enklest med en borrelåsløsning utenpå selve karmen eller noe - eller rett innenfor?

På soverommene våre har vi borrelåsløsning på karmen, i tillegg til rullgardiner. Det fungerer kjempefint. Vi har som kjent nesten ikke mygg (men jeg har nulltoleranse, og kjører netting på soverommet allikevel) men da vi bodde i Lillestrøm snekret mannen min en myggnettingdør til terrassedøra. Fungerte fint. Man får vel sånne gardinnettinger til dører også?

Gammel 17-06-10, 11:38   #52
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Aha, det var du som hadde autan, og ikke jeg?

Mulig begge var Autan du også hadde, jeg tror det? Min er den gule varianten, dog innkjøpt i Spania.

Gammel 17-06-10, 11:39   #53
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

På soverommene våre har vi borrelåsløsning på karmen, i tillegg til rullgardiner. Det fungerer kjempefint. Vi har som kjent nesten ikke mygg (men jeg har nulltoleranse, og kjører netting på soverommet allikevel) men da vi bodde i Lillestrøm snekret mannen min en myggnettingdør til terrassedøra. Fungerte fint. Man får vel sånne gardinnettinger til dører også?

Ja, Clas Ohlson har det også. Vi må definitivt på Storsenteret i ettermiddag.

Gammel 17-06-10, 11:39   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flytte innenfor ring 2.

Ellers så må man jo sette inn myggnetting i vinduene, de lager man lett selv med netting, tynne lister og spiker. Kan også vurdere sånn amerikansk nettingdør på utsiden av døra slik at man kan lufte, og fremdeles slippe at man blir invadert av flygende greier. I tillegg kan man henge opp myggnett over sengene.

I USA lærte jeg å smøre leggene med babyolje på kvelden, slik at myggen ikke fikk tak. Det hjalp faktisk en del, men var jo litt klissete.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 13:57   #55
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Plage] Mygg

Er det noen som har erfaring med insektsfella fra Clas Ohlson?

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=151206289

Vi har noe lignende. Den tar definitivt død på mange mygg (ser man i fellen og under), men det er jo mange mange mygg og den skal jo ikke være akkurat der man pleier å oppeholde seg. En fluesnapper gjør nok en bedre jobb, men vi er helt greit fornøyde.

Faktisk har jeg ikke selv fått noen nye siden i går morges - kanskje min daglige lime skvist ut i et vannglass begynner å virke?

Så bra om det ser ut å hjelpe så langt. Gi beskjed om hvordan det går fremover og husk limen!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 14:18   #56
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt insektsnett kjøpt på Princess, sånn med borrelås som limes utenpå vinduskarmen (inne), og så spenner man bare opp nettingen slik at den er festet i borrelåsen. Da går det ganske greit å løsne for å åpne/lukke vinduer etc også. (Nå har vi verken særlig mye mygg eller vepsefobiske kvinnemennesker hos oss (mer), så vi har tatt ned skiten.)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 22:47   #57
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Insektsnett på borrelås fungerer ypperlig, vi har det på hytten i Hallingdal der det er mye mygg. (Så mye mygg at jeg nekter å dra dit på sommerstid, men svigerfar har tatt grep og nå er det visstnok bedre ...)

Gammel 17-06-10, 22:51   #58
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hengt en enorm sengehimmel av myggnetting over senga vår - og sover med verandadøren på vidt gap. Et par morgener har jeg våknet og sett rett på et par mygg som sto på utsiden og stanget.

Vi kjøpte den for slikk og ingenting på IKEA, 69 kroner for å være nøyaktig;

Dere trenger en sånn. Det var til og med en haug med mygg på toget hjem i går!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 22:54   #59
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som bor nesten rett ovenfor dere kommer til oss neste uke, jeg skal høre om de har satt igang myggfella i år.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 23:02   #60
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Fint, apan!

Myggnetting er innkjøpt og forsøkt montert på soveromsvinduet. Mannen kjøpte myggfelle også, men fikk kalde føtter og vil returnere den. Han fikk for seg at det er noe new age-aktig tullball som overhodet ikke vil fungere.

Den sengehimmelen så jo flott ut!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.