Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 18:11   #39
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker "alle" UV-klær på ungene?

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Men hvorfor vil du ikke at hun skal bli brun? Jeg skjønner selvfølgelig at du ikke vil hun skal bli brent, men jeg kan ikke helt skjønne at det at ungene eventuelt blir brune faller inn i kategorien "ikke utsette barna/barnehuden for det"?

Bruningsprosessen er jo en beskyttelsesfunksjon for huden. Den blir tykkere og mørkere for å beskytte huden mot strålene. Hvorfor skal barn bli brune? Jeg synes det er unødvendig at huden skal utsettes for så mye stråling at den trenger å beskytte seg selv. Det fikser vi med uv-tøy og solkrem. D-vitamin får vi plenty nok allikevel så det er jeg ikke bekymret for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.