Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uforklarlige hendelser og prester

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-10, 12:56   #221
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Uforklarlige hendelser og prester

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det er en fattig husmannsgutt selvfølgelig som aldri lærte å skrive. Derfor tar han nå hevn over skolesystemet han aldri fikk glede av. Vel, han tror han tar hevn over skolesystemet og at dagens elever er veldig små. Han vet jo ikke at det er noe som heter barnehager stakkar.

Åh! Jeg vet det! Det er Tengel den onde!

Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 13:01   #222
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den avisa klarer alltid å heve blodtrykket mitt. :memorerer i tilfelle blodtrykksfall:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 14:42   #223
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Her er fra Vårt Land idag:
http://www.vl.no/samfunn/article59344.zrm

Nei og nei... kan ikke noen be denne presten tenke seg litt om før han prater med all verdens journalister...

Jeg kan bare gjenta det jeg har sagt før. Denne saken skulle ALDRI vært delt med offentligheten.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:07   #224
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maryan, her.

Man trenger faktisk ikke ha utdannelse innen alle fagområder for å vite noe om en del av dem.
Jeg har opplevd samtale mellom mennesker å ånder - høylydt samtale der begge kan høres og forstås fullt ut, og er overhodet ikke i tvil om opplevelsene mine da vi var flere sammen som opplevde dette i alle tilfellene.

Dette kan ikke forklares vitenskapelig. Men kanskje du har en forklaring likevel?

Altså, du oppgir jo ingen opplysninger i det hele tatt. Var det hos et medium, f.eks? Det gir jo et annet spenn av mulige forklaringer enn om det var deg og en annen ute i skogen.

Men få høre da, hvilke rasjonelle, vitenskaplige, forklaringer du satte opp som mulige, og hvorfor de ble forkastet?

Gammel 15-06-10, 15:13   #225
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Hvis dette er en practical joke er den langt over streken og personen bak bør bures inne. Dette er ikke morsomt. Morsomt er når man gjør det en gang, ikke når man gjør det igjen og igjen bevisst for å skremme.

Det er klart at det kan være naturlige forklaringer, men det er vel ingen som har funnet noen konkret teori om hva det er for en forklaring.

Så da er jo hendelsene pr. i dag uforklarlige. Slik jeg ser det utelukker jeg ikke spøkelser eller poltergeist, jeg ser ikke bort i fra at det kan finnes "noe" som vi ikke greier å forklare.

Men uansett syns jeg det er viktig å komme til bunns i saken! Er det noe teknisk galt med bygget må det fikses. Er det en gal person som terroriserer de ansatte i barnehagen, så må vedkommende finnes og fjernes. Og er det ånder, så må man vel finne en løsning på det også.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:45   #226
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Nå leser jeg at eiendomssjefen i kommunen planlegger å la prosten fortsette med sin greie i barnehagen. Prosten har bl.a., sammen med de ansatte, gått i prosesjon rundt barnehagen, bærende på kors og lys. Eiendomssjefen ser dessuten ikke behovet for å dokumentere fenomenet ytterligere, i det så mange har opplevd "noe" der. Og kamera er så vrient å få til, atte.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:48   #227
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Nå leser jeg at eiendomssjefen i kommunen planlegger å la prosten fortsette med sin greie i barnehagen. Prosten har bl.a., sammen med de ansatte, gått i prosesjon rundt barnehagen, bærende på kors og lys. Eiendomssjefen ser dessuten ikke behovet for å dokumentere fenomenet ytterligere, i det så mange har opplevd "noe" der. Og kamera er så vrient å få til, atte.

Makan. Udugelige nek.

Gammel 15-06-10, 15:48   #228
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I'm shocked. Faktisk. Og blir litt deppa.

Gammel 15-06-10, 15:54   #229
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Steike, det hadde vært oppsigelsesgrunn i min bok. Snakk om å ikke gjøre jobben sin.

Hva blir det neste? At en offentlig utnevnt revisor leser forbønn over regnskapene og med det antar at de ikke vil inneholde uregelmessigheter etterpå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:54   #230
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

I'm shocked. Faktisk. Og blir litt deppa.

Det viser jo hvor overtroisk samfunnet har blitt i de senere årene. Når alternativistene påberoperer seg å være forfulgt så er det jo sprøyt, det er jo så mainstream at det ikke går an. Det er nesten kun her på FP at det er ansett å være greit å være klartenkt istedetfor klarsynt.

Gammel 15-06-10, 15:55   #231
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Steike, det hadde vært oppsigelsesgrunn i min bok. Snakk om å ikke gjøre jobben sin.

Hva blir det neste? At en offentlig utnevnt revisor leser forbønn over regnskapene og med det antar at de ikke vil inneholde uregelmessigheter etterpå.

Det hørtes jo hakket mer fristende ut.

Gammel 15-06-10, 15:58   #232
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, altså, jeg skjønner ikke helt. Er dette noe prester generelt synes er helt grei skuring? Har noen fra Den Norske Kirke reagert på dette? Jeg synes det høres meget merkelig ut at dette skal være noe Prest Hvermannsen går god for. Eller har de bare en litt alternativ prest på dette stedet?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:06   #233
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg prøver veldig, veldig hardt å se for meg teknisk etat i min kommune ute på en sånn tur. Jeg greier det bare ikke. Jeg har faktisk god forestillingsevne altså. :måper:

Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:33   #234
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det viser jo hvor overtroisk samfunnet har blitt i de senere årene. Når alternativistene påberoperer seg å være forfulgt så er det jo sprøyt, det er jo så mainstream at det ikke går an. Det er nesten kun her på FP at det er ansett å være greit å være klartenkt istedetfor klarsynt.

Snart er det dere som er de alternative!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 16:36   #235
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

+ at dette er refleksjoner jeg synes er vanskelig å ta på dette nivået i forumet.

Det er synd at du føler det slik. Det hadde vært veldig interessant å høre dine tanker og refleksjoner rundt dette.

Gammel 15-06-10, 16:38   #236
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Nei og nei... kan ikke noen be denne presten tenke seg litt om før han prater med all verdens journalister...

Jeg kan bare gjenta det jeg har sagt før. Denne saken skulle ALDRI vært delt med offentligheten.

Enig. Og dessuten, innlagt i presteutdannelsen burde det vært en modul som het "å møte pressen".

Gammel 15-06-10, 16:38   #237
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Vi får ta det over en kopp kaffe i sommer en gang Divine.

Deal!

Gammel 15-06-10, 16:39   #238
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Så bra!

Jeg synes Vårt Land er en glimrende avis med dyktige reflekterte journalister med et kritisk nivå som overgår de fleste av landets aviser. At de klarer å heve blodtrykk er flott!

Enig i dette også. Og en av landets beste kulturaviser.

Gammel 15-06-10, 17:13   #239
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Snart er det dere som er de alternative!

Det er faktisk helt sant, vi er på full fart tilbake til middelalderen, hvor vitenskap må vike for religiøs tro. (Jfr uttalelsene fra Helga Pedersen under snåsakaill-Pølse-Hansen-saken), og rettsaken mot Simon Singh fra Kiropraktorforeningen i UK hvor han sa at de hadde ikke dokumentasjon for det de hevder, og de har gått til sak mot han. Det er en bekymringsverdig utvikling om man er et rasjonelt menneske.

Gammel 15-06-10, 18:15   #240
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil drikke kaffe med Fnatten og Divine!

Sporer vilt og hemningsløst av her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.