|
|
#641 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du nå?Kader Abdolah - "Huset ved moskeen" |
|
|
|
|
#642 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du nå?
Nå tenkte jeg ikke jeg skulle røpe det da. |
|
|
|
|
#643 |
|
Den paranoide androide
Ah, her har jeg lest de to første. Skal begynne på Memories of Ice snart. Syntes den første boka var bedre enn nummer to, så jeg har ikke prioritert den tredje i lesekøen min... Får få tak i den snart. Det er jo en fordel med forfattere som klarer å gjennomføre slike episke fortellinger når de først har satt i gang. Terry Goodkind er også et eksempel på en som har klart å avslutte, selv om det tok evigheter. |
|
|
|
|
#644 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva leser du nå?Du har et poeng, baltie - jeg la inn spoilertagger i både min og din post.
|
|
#645 |
|
Den paranoide androide
Sv: Hva leser du nå?Lurt tenkt, Skilpadda. Bra med moderator-skillz. |
|
|
|
|
#646 |
|
geskjeftig
|
Denne ambivalensen kommer nå for en dag ganske tidlig, syns jeg. Iallfall for en relativt erfaren (fantasy-)leser. Jeg må innrømme at jeg er fryktelig spent på slutten av denne, nå virker det litt uklart.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 14-06-10 kl 14:02. Årsak: Følger opp spoiler-tag i sitatet |
|
|
|
|
#647 |
|
Den paranoide androide
You ain't seen nothing yet... Selv Djenghis Khan-typen blir en likandes kar etterhvert.
Tror ikke du trenger å sitte på nåler. Dødsfallet i bok 1 mener jeg å huske man fikk et rimelig langt forvarsel på. I alle fall et par sider. Det er verre med enkelte scener i senere bøker. |
|
|
|
|
#648 |
|
geskjeftig
|
Takk!
|
|
#649 |
|
flisespikker
|
Ja, Cersei er vel langt på vei den eneste personen jeg ikke greide å opparbeide noen som helst sympati med.
|
|
#650 |
|
Bork bork bork
|
Hm, det var en uvanlig oppfatning; de aller fleste synes å like Deadhouse Gates bedre enn Gardens of the Moon. Den er udiskutabelt mindre klønete skrevet, i hvert fall. Memories of Ice er kanskje min favoritt av hele serien....
|
|
#651 |
|
Den paranoide androide
Det kan godt tenkes du har rett ang Deadhouse Gates. Jeg var midt i Deadhouse Gates da jeg ble alvorlig syk i vinter og fikk ikke fortsatt på den før i februar/mars en gang. Burde kanskje lest hele fra perm til perm en gang til. Jeg syntes jo den tok seg veldig bra opp mot slutten. |
|
|
|
|
#652 |
|
Den paranoide androide
Igjen, les bok nummer fire. Det er faktisk mulig å opparbeide en del sympati for henne selv om det ser vanskelig ut akkurat nå. |
|
|
|
|
#653 |
|
Bork bork bork
|
Som sagt, mindre klønete skrevet og med litt mer disiplin i utvalg av persongalleri og synsvinkler; lettere å finne noen å identifisere seg med. Og begge hoved-plott-trådene er rimelig opprivende greier ("Chain of Dogs"-historien er noe av det mer brutale man kommer borti... i hvert fall før man leser neste bok i serien).
Den er forøvrig mer som en direkte fortsettelse av Gardens of the Moon; foregår på samme kontinent og følger hovedparten av persongalleriet derfra i det de må takle det neste store problemet. Underveis lærer man en del mer om den underliggende kosmologien og historien; nok til å skjønne litt av hvor jævlig illevarslende bare tittelen på bok fire er (House of Chains).
|
|
#655 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du nå?Mons Kallentoft, Midtvinterblod. |
|
|
|
|
#656 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du nå?Like hennes forrige bok (etter å ha sett den anbefalt her inne) så nå leser jeg denne. |
|
|
|
|
#658 |
|
Glamorøs
|
Jeg har en liten pause i min kronologiske Sherlock Holmes-lesing. Mormonerne var noen skikkelige kjipinger!
Hvordan er den? Jeg leste den forrige og inbiller meg at jeg ikke likte den, men egentlig er det bare fordi den gjorde meg så sint.
|
|
#660 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du nå?Wally Lamb: The Hour I first believed. Jeg har akkurat avsluttet Min kamp 1, men trenger noe annet før jeg begynner på toeren.
![]() |
|
|