Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uforklarlige hendelser og prester

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-10, 09:18   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Uforklarlige hendelser og prester

Hvor er Esme? Pakk ned ungen i en vogn - vi drar dit og sjekker hva som skjer.

Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 09:20   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

Å - nå så jeg bildet. Er ikke noe rart at metallbiter flyr gjennom lufta når det henger et sånt stort romskip over barnehagen da. Det er sikkert drevet at magnetkraft og da påvirkes jo alt metallet i barnehagen såklart. Hvorfor står det ikke noe om romskipet i artikkelen?

Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 09:47   #63
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

SF.

Li-mhy.

Jeg tror på Kattas teori om at det her må finnes ansatte som ønsker en sentral rolle i Åndenes makt. Det er mer mellom himmel og jord osv.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 09:54   #64
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg hadde instistdrt på å komme for å observere gitt
overnaturlige forklaringer har jeg ingen tro på.

Og hvor mange magneter har de egentlig? Har de prøvd å nummere dem? Kartlegge hvor det flys fra? Lete etter en gjemt russ i et skap?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 10:23   #65
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Lete etter en gjemt russ i et skap?

En glemt russer? Kosmonaut, altså?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 10:58   #66
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og hvor mange magneter har de egentlig? Har de prøvd å nummere dem? Kartlegge hvor det flys fra? Lete etter en gjemt russ i et skap?

Det kommer jo fra romskipet! Ser dere det ikke på bildet da? Hæh? Hvorfor ignorerer dere det jeg sier? Ser dere det ikke? Er det bare jeg som ser det? Er dere ikke åpne eller?

Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 11:50   #67
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ups, feil tråd.. det overnaturlige lempet meg inn her!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 13:16   #68
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg jobbet i mange år i barnehage. Rett som det er flyr det ting gjennom lufta, uten at vi helt klarer å finne ut av hvor det kom fra...

... eller rettere sagt hvem det kom fra, for i 99.9% av tilfellene er det en unge som står bak.

Milde måne, jeg hadde vært så flau at jeg hadde dødd litt på meg om jeg jobba i denne barnehagen nå.

Gammel 13-06-10, 21:21   #69
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nå har jeg jobbet i mange år i barnehage. Rett som det er flyr det ting gjennom lufta, uten at vi helt klarer å finne ut av hvor det kom fra...

... eller rettere sagt hvem det kom fra, for i 99.9% av tilfellene er det en unge som står bak.

Milde måne, jeg hadde vært så flau at jeg hadde dødd litt på meg om jeg jobba i denne barnehagen nå.

Det er nok ikke ungene som står bak siden dette skjer når ungene ikke er der. Det er viktig å huske på at de som jobber i denne barnehagen faktisk ikke er dumme, uvitende eller noe annet. Det er oppegående, flinke folk. Det er i grunnen ikke de som har feilhåndtert denne saken, så de fortjener ikke all den kritikken og alle sleivsparkene som de får nå. De har gjort som de skulle og gått til sine overordnede med problemet. Det er skoleledelsen og kommuneledelsen som har bestemt hvordan denne saken skal håndteres og det er de som må ta kritikken og ansvaret her.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:30   #70
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja det skjønner jeg - men jeg hadde likevel vært kjempeflau hadde jeg jobba i en barnehage hvor styrer/ledelsen faktisk hadde kontaktet åndeutrdriver.

Gammel 13-06-10, 21:38   #71
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen problemer med at barnehagen kontakter en åndeutdriver. Vet om et tilfelle her i byen også, hvor det skjedde "uforklarlige ting" (klær som ble flyttet i låste butikker), der også ble det kontaktet en som skulle drive ut ånder. I og med at jeg ikke tror på ånder tror jeg heller ikke på åndeutdrivelse og synes ikke det er problematisk (selvfølgelig avhengig av hvordan det skjer. Synes ikke Exorcisten burde være noen mal for å si det slik ...)

Men det jeg lurer på er hvilke magneter som flyr rundt? Er det magneter som er i barnehagen fra før av? Eller er det magneter som ingen har sett før? Hvilken størrelse og fasong har disse magnetene?

Gammel 13-06-10, 21:39   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og ikke minst, har bokstavmagnetene på kjøleskapet endret seg og gitt noen mystiske beskjeder? Hm?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:42   #73
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har ingen problemer med at barnehagen kontakter en åndeutdriver. Vet om et tilfelle her i byen også, hvor det skjedde "uforklarlige ting" (klær som ble flyttet i låste butikker), der også ble det kontaktet en som skulle drive ut ånder. I og med at jeg ikke tror på ånder tror jeg heller ikke på åndeutdrivelse og synes ikke det er problematisk (selvfølgelig avhengig av hvordan det skjer. Synes ikke Exorcisten burde være noen mal for å si det slik ...)

Men det jeg lurer på er hvilke magneter som flyr rundt? Er det magneter som er i barnehagen fra før av? Eller er det magneter som ingen har sett før? Hvilken størrelse og fasong har disse magnetene?

Det er magnetene som normalt sett henger på oppslagstavlene i garderoben. De flyr veggimellom på rom som det i utg.pkt ikke finnes slike magneter på. Magnetene er runde, og 2-3 cm i diameter. Du har sikkert sett samme type. Mener det er Ikea som selger de.

Noen spesiell grunn til at du spør?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:52   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvis barnehagen er en del av et roterende kraftfelt så vil det jo dannes magnetisme i midten. Et slags omvendt generatorprinsipp.

Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:48   #75
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Noen spesiell grunn til at du spør?

Ja, jeg lurte litt på hva som egentlig skjedde. Det er tross alt en stor forskjell på om ting matrialiserer seg eller om det er ting som er tilstede som flyttes på. Det du beskriver minner mest om poltergeist, synes jeg.

Sitatet er hentet herifra.

Opprinnelig lagt inn av sitat

Poltergeist betyr rett og slett ”bråke-ånd” på tysk, og er et beskrivende navn på fenomenet. De fleste har sikkert opplevd at nøklene man la på bordet putselig har flyttet seg noen centimeter, eller hørt dører som åpnes selv om det ikke er noen andre i huset osv. Dette kan godt mulig være poltergeist.

Poltergeist er energier fra levende mennesker, som gjerne lider eller forbanner seg. Et menneske som er syk og sengeliggende med masse smerter kan for eksempel utløse poltergeist. Spesielt hvis vedkommende forbanner seg, og bruker nye energi på å fortvile seg over sin syke tilstand. I slike tilfeller kan vedkommende utløse energier som lever sitt eget liv, og som tidvis kan være ganske bråkete.

Synske (også kalt klarsynte) mennesker eller ”psykisk følsomme” mennesker kan også utløse polergeist – helt ufrivelig. Myrhe reffererte bl.a. til en mor og en datter som begge var klarsynte/synske. Når de to diskuterte livlig skjedde det ofte mye rart rund dem. Talerkener som falt ned fra hyller, skapdører som smalt igjen av seg selv og lignende.

Poltergaist forekommer vel så mye i nye leiligheter og hus, som i gamle. De kan også overføres med ting, som for eksempel en antikvitet som har tilhørt et menneske som har utløst poltergeister.

Mennesker som utløser poltergeistfenomenet vet som oftes ikke om det selv, og kan veldig sjelden kontrollere energiene. Med andre ord lever disse energiene sitt eget liv.

Poltergeist er ikke farlig men kan være ganske irriterende

Gammel 14-06-10, 09:38   #76
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt, jeg hadde nummerert magnetene og prøvd å finne ut om det er noe mønster i det. eller fjernet magnetene (problemet løst)

Og lurte på det samme som him - det hørtes ut i avisa som om magnetene kom fra det tomme intet, og det gjorde de jo ikke. Jeg synes magneter som materialiserte seg fra ingenstedshen er ti millioner ganger skumlere enn magneter som flytter seg fra et sted til et annet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 10:05   #77
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Magneter som flytter seg fra et sted til et annet... Hm... høres ut som det er noe magnetisk ute og går et sted?

Gammel 14-06-10, 11:16   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du store min. Jeg ser kommentarene dine, Lhi-My, og tror deg når du sier det er fornuftige mennesker det er snakk om, så jeg skal bite i meg de umiddelbare morsomhetene som bobler opp. Men er det virkelig mulig å velge denne fremgangsmåten? Media og presten?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 13:06   #79
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

På en måte er det positivt at de gikk til denne presten og ikke en av disse klarsynte som får alt for mye TV-tid, selv om assosiasjonene til Eksorsisten blir litt i overkant mange. Enn så lenge er Norge et kristent land med statskirke og full pakke, så heller en prest enn en åndemaner, når man absolutt skal involvere det metafysiske.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 13:10   #80
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, for at presten skal funke så forutsetter det en del ting:
1. at Gud finnes
2. at det er den kristne guden
3. at Gud gidder å bry seg
4. at spøkelset er kristent
5. at spøkelset gidder å bry seg

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.