|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Sjelden til middag.
|
|
|
#43 |
|
Jeg ble frisk!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Veldig sjelden, vi har ikke plass.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Aldri. Jo, jeg tror forresten søskenbarnet mitt var og spiste pizza med oss en lørdag for et par år siden, og så har vi hatt julaften med foreldrene våre her hjemme to ganger. Jeg er ikke særlig glad i å ha gjester.
|
|
|
#45 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Jeg liker å ha middagsgjester både i helgen og på ukedager, men det er ikke noen fast rutine på det sånn at jeg kan si at det er en gang i uka eller annenhver uke. Det kan være en uke eller to som er veldig sosiale, og så kan det gå tre uker uten. Det er jo vidunderlig å bli bedt til middag, ikke minst på en vanlig hverdag etter jobb. Så når jeg føler overskuddet liker jeg å invitere, det er veldig hyggelig å bryte opp hverdagen litt. Det trenger ikke være så avansert mat bare den er god. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
can-jur
|
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Har impulsgjester sikker 2-3 ganger i mnd og inviterer sånn dann og vann (6-10 ganger i året kanskje?) men formelle måltider har vi sjelden. Nyttårsaften kanskje?
|
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi hadde et vennepar m/barn på middag et par ganger i måneden tidligere, veldig kjekt å komme til ferdig middag innimellom selv om det bare er fiskegrateng og hverdag. Hadde vært greit å ta opp den tradisjonen igjen. |
|
|
|
#48 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Altfor sjelden. Men hvis vi inviterer noen så er det gjerne fredager. Da slutter mannen min tidligere så vi har litt bedre tid. Blir stress på hverdager med lekser og diverse aktiviteter. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
padawan
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi har gjester ihvertfall en gang pr.uke, ofte fler ganger. I dag kommer en kollega av mannen på middag. Han er i Norge for et prosjekt og da er det naturlig at han kommer en tur på middag. Forrige helg hadde vi middagsgjester både lørdag og søndag. Jeg server det jeg har lyst til å lage. Alt fra veldig fancy til enkle ting som pannekaker og suppe.
|
|
|
#52 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Vi har middagsgjester gjennomsnittlig en gang i uka om sommeren, ca. annenhver uke om vinteren. 50/50 hverdagsmiddager med barn og helgemiddager uten barn (evt. venninnemiddager).
|
|
|
#53 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?I snitt en gang i uken, det varierer om det er i helgen eller hverdager. Det er stort sett familie. Vi spiser det vi vanligvis ville spist, det være seg grillmat, gryterett, taco, laks osvosv. Legger lista lavt.
|
|
|
#54 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Litt for sjeldent... |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor ofte har dere gjester til middag?Altfor sjelden, dessverre. Det er bare jeg her i huset som lager mat, og jeg er verken spesielt flink, eller spesielt glad i å lage mat, så kombinert med en ekstrem perfeksjonistisk innstilling til det meste, har slike ting en tendens til å koke bort i kålen, så å si. En nabofamilie er innom dann og vann på hverdagene til det vi måtte ha å by på den dagen, ellers har vi familie på middag innimellom, og en sjelden gang venner. Vi pleier å servere et enkelt middagsmåltid i forindelse med familieselskaper ved barnas bursdag. Da blir det som regel salat, pai eller en eller annen suppe. Nå som vi har tre barn, har det i tillegg blitt veldig masete med alt som skal organiseres, så det skorter veldig ofte på både tid og ork.
|
![]() |
|
|