|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?Vanlige dører for innvendig bruk koster 4-500 kroner, da slike med tre innfresinger ("speil"). Kjøpte selv en del slike nå nettopp i 62, 72 og 82 cm bredde og 200 cm høyde på Bauaus - kostet 400 kr per dør på tilbud, 500 kr er vanlige prisen. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?
Hvis karmene skal skiftes og døråpninger utvides, hvorfor skal dører spesialbestilles? |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?Mannen min som er håndtverker mener prisen er helt grei. Innerdører kommer fort på 1000-1500,-/stk og ytterdør på 5000,- og oppover. Låskassen koster for rundt 700,-. Det er DYRT å skifte dører.
|
|
|
#44 |
|
Textrovert
|
Ah, ser man det! Kanskje det hadde vært en idé. Jeg skal spandere vin i byttja og spæk (som Sylfest Strutle sier) dersom jeg hadde fått folk til å komme på dørdugnad. :juppp:
|
|
|
#45 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?Jeg synes ikke prisen høres urimelig ut.Det er sikkert endel timer jobb, og håndverkere er ikke akkurat gratis.
|
|
|
#46 |
|
Textrovert
|
Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?Takk for innspill, alle sammen. Mannen og jeg skal sette oss ned og se på alternativene nå. Kanskje vi rett og slett skal satse på å male dem og skifte ut håndtakene og låsene. Det MÅ vi da spare rimelig mange tusen kroner på. :vurderer:
|
|
|
#47 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?Du trenger ikke male dørene selv. Send dem til lakkering, de kommer tilbake som nesten nye.
|
|
|
#49 |
|
Textrovert
|
Aahhh ... ser man det!
|
|
|
#50 |
|
Vil tro kanskje en del av firmaene som driver med "kjøkkenfornyelse" o.l. kan gjøre dette. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?Her får du kanskje en indikasjon på prisnivå (riktignok er prisene angitt for kjøkkendører, men hvis du korrigerer for størrelse så blir det kanskje noenlunde riktig):
|
|
|
#52 |
|
Textrovert
|
Sv: Utskiftning av dører – er dette en realistisk pris?Ah, der fikk jeg nok en idé. Jeg har sett av kjøkkenfasaden begynner å bli slitt også, og har sett med gru på utgiftene med å kjøpe nytt. Men kanskje noe slikt er løsningen der også?
|
![]() |
|
|