Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinnoff: Hvor ofte dessert?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor ofte spiser dere dessert?
Nesten alltid 1 0,72%
Som oftest 3 2,16%
Et par-tre ganger i uken 15 10,79%
En dag i uken etter fast mønster (f.eks etter fisk) 5 3,60%
En dag i uken, vilkårlig 8 5,76%
Noen ganger i måneden 30 21,58%
Kun ved spesielle anledninger 70 50,36%
Aldri 3 2,16%
Annet/dustepoll 4 2,88%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 14:58   #41
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: Hvor ofte dessert?

Kun ved spesielle anledninger. Jeg teller det kun som dessert dersom det spises rett etter middagen. Vi tar ofte en is om sommeren, men det telles ikke som dessert. Oppskåret frukt til barne-tv er heller ikke dessert.

Da jeg var barn spiste vi ofte dessert. Youhurt eller corn flaces var typisk til hverdags.

Gammel 10-06-10, 15:01   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

yoghurt eller cornflakes som dessert? Mangt man skal lære at andre gjør, som aldri hadde falt meg inn... ((mellom)måltider, i min verden)

Gammel 10-06-10, 15:02   #43
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle stemme for vi spiser dessert hver dag, men desserten er frukt på ukedager og i helga er det gjerne noe godt i tillegg til frukta, feks en ispinne eller litt sjokolade.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:36   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri, egentlig, kun når jeg har fænsismænsi besøk, og da får uansett ikke ungene. Men de får så mye frukt de gidder (bortsett fra akkurat rett før middagen). Det blir mer enn nok søtt ellers, med bursdager og avslutninger og gudvet.

Smuldrepaien så god ut. Jeg har en lignende oppskrift med bringebær, bare at man la deigen nederst og bare litt strø på toppen. Jeg klarte fint å spise en alene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:41   #45
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Takk for oppskriften, Esme Skal definitivt testes en dag jeg har tid og ork

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:59   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nesten aldri. Det er straffen gutta skal sone for at mora er uinteressert i mat.

Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 17:16   #47
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Kun ved spesielle anledninger.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 17:23   #48
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi spiser oftere dessert på sommeren, og da som regel is, melon, bær/frukt med vaniljekesam.
Ellers i året er det sjelden vi spiser dessert.

Jeg er ikke vant til utagerende dessertspising hjemmefra.

Gammel 10-06-10, 18:21   #49
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Noen ganger i måneden eller sjeldnere. Hvis vi har det er det veldig ofte frukt eller hjemmelaget is/sorbet av kun frukt, bær og havrefløte.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 18:53   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver søndag, da jeg har innført tradisjonsmat-søndag der jeg lager ordentlig god, gammeldags tradisjonsmat, og da hører dessert med.
Jeg er ikke vant med dessert hjemmefra, men både mormor og bestemor serverte dessert hver dag.

Gammel 10-06-10, 19:02   #51
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er sjelden ja, kun ved spesielle anledninger. Vi hadde kanskje litt oftere dessert hjemme, men det var ikke mer enn en gang i mnd. eller to.

Sist redigert av Morella : 10-06-10 kl 22:17. Årsak: Memo to Morella: Sjelden, ikke skjelden!
Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 19:57   #52
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mye oftere enn jeg er vant med hjemmefra. Der var det kun til spesielle anledninger - og knapt da. På julaften og muligens første juledag mener jeg å huske. Et par ganger i uken. Alltid is på fredagene. Som regel ettellerannet på søndagene også. Også hender det at vi skjærer opp en melon eller en mango på hverdagene. Eventuelt tar en ispinne da også - særlig om det er godt vær og vi spiser ute.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:27   #53
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg svarte kun ved spesielle anledninger, men egentlig planlegger eg dessert omtrent kvar helg. Kjem bare ikkje på å laga den.

Gammel 10-06-10, 20:43   #54
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanskje en gang i uka,men oftere på sommeren. Nå er det is hver dag det er sol.Ellers er det fruktsalat, blåbærpai, sjokoladepudding, sjokolademousse,kladdkaka osv.Når jeg var liten hadde vi ofte,men mer da honnikorn,cornflakes,fruktcoctail.

Gammel 10-06-10, 21:28   #55
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Vi har dessert veldig sjelden. Kun ved spesielle anledninger. Samme er jeg vant med hjemmefra.

Gammel 10-06-10, 21:33   #56
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av og til på søndager. Og på sommeren vanker det jo en is i ny og ne.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 22:10   #57
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Egentlig aldri.
Men i sommerhalvåret tar vi gjerne en is, et par ganger i uka.

Gammel 10-06-10, 22:20   #58
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har mer is nå i sommerhalvåret.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 23:07   #59
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Det er skjelden og pinneis har jeg ikke tenkt på som dessert faktisk, men det hender vi har en del ganger nå som det er sommer. Ellers har jeg litt lyst og innføre dessert 1 gang i uka som jeg er vant med hjemme fra. Vi spiste gjerne is eller kakebit eller noe til kaffen når jeg bodde hjemme, husker det var koselig.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 23:43   #60
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Som oftest.

Nå om sommeren går det en god del i vannmelon eller jordbær, men det er gjerne (sukkerholdige, seff) kjeks (2 kjeks per barn), at de deler en liten smartiespakke eller en liten eventyrsjokolade. Oppskjært eple og rosiner hender det også vi har. Oppsummert ville jeg vel sagt at det er sukkerholdig 3 dager i uken og frukt 3 dager i uken.

Is og kaker egentlig kun når vi har gjester.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.