Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om hundeklær?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva synes du om hundeklær?
Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er teite! 85 60,71%
Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er kult! 8 5,71%
Jeg har hund, og synes hundeklær er teite! 19 13,57%
Jeg har hund, og synes hundeklær er kult! 1 0,71%
nøytral/dustepoll/ingenting passer jeg spesifiserer i tråden 27 19,29%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 17:06   #61
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om hundeklær?

Dvergpuddelen til tanta mi hadde spesialsydd scooterdress.
Han elsket å være med på tur om vinteren, men ble fort kald, i tillegg til at all den krøllete pelsen ble full av snøklumper, så dressen var praktisk og nødvendig for at han skulle trives på fjellet.
"Pynteklær" blir fort teit, synes jeg.

Gammel 10-06-10, 10:08   #62
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er jo nesten forplikta til å stille meg positiv til dette, jeg driver tross alt og strikker gensere til en liten nakenvalp.

Trenger hunden klær for ikke å fryse, så bør den selvsagt ha klær. Ikke ellers.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg fanapunky.jpg (116,8 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg mariuspunky_f_medium.jpg (55,2 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg hundegensere2_f.jpg (174,7 KB, 2 visninger)
Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:16   #63
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns hundeklær ser ufattelig teit ut uansett årsak. Jeg må også si at jeg ikke helt ser noen god grunn til å skaffe seg en hund som fryser i Norge. Det er da nok av raser som tåler vinterkulden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 11:12   #64
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns dekken når det regner eller er kaldt er en ting, men menneskeklær blir bare feil. Stakkars hunden. Men som Kaisa sier, det er da masse raser som ikke trenger dekken heller, så hvis det ikke er på grunn av allergi eller noe, så syns jeg man fint kan velge en av de.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 11:42   #65
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan ha en ganske så robust hund, men den vil som de fleste andre dyr fryse skikkelig når det bikker mot -20, og jeg går tur med litt lengde uansett vær. Er ikke rent få i vår egen fauna som bukker under i de periodene. Men det er klart; sheempeteit med dekken.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:02   #66
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Angus fikk strikkegenser i vinter, da det blir alt for kaldt til han om gradestokken kryper under 10 minus. Kjøpte også en "kul" genser til han å vår. Og den har han brukt på sure dager med mye vind. Jeg synes han er fin med klærne sine på. Han gjør seg ikke noe av å ha det på, og det ser ut som han synes det er godt. Han har også et dekken, som jeg ser han misliker å ha på. Derfor bruker vi genser.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Angusigenser.jpg (8,2 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg 13831_193942550258_734780258_4424797_5772167_n.jpg (70,1 KB, 8 visninger)
Gammel 10-06-10, 12:04   #67
Tove
XXX

Tove sin avatar

Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Det første bildet ble litt lite.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 29045_431892575258_734780258_6010197_1506727_n.jpg (116,3 KB, 8 visninger)
Gammel 10-06-10, 12:10   #68
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns hundeklær ser ufattelig teit ut uansett årsak. Jeg må også si at jeg ikke helt ser noen god grunn til å skaffe seg en hund som fryser i Norge. Det er da nok av raser som tåler vinterkulden.

Det er da ikke sikkert en annen hund vil passe til det hundeholdet du ønsker deg. Det er mange hunder som vil trenge klær, også noe på potene, når det blir så kaldt som det var i vinter.

Gammel 10-06-10, 12:27   #69
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg har ikke hund, og synes hundeklær er teite!

Men samtidig forstår jeg jo at hunder med lite pels, fryser når det blir for kaldt ute.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:35   #70
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Man kan ha en ganske så robust hund, men den vil som de fleste andre dyr fryse skikkelig når det bikker mot -20, og jeg går tur med litt lengde uansett vær. Er ikke rent få i vår egen fauna som bukker under i de periodene. Men det er klart; sheempeteit med dekken.

Tja.. Jeg syns jo egentlig at dekken er greit (og det sa jeg vel), og ikke har jeg hund heller, så har ikke mye peiling. Men det er masse hunder i gata vår, av forskjellige typer (dog ingen bitte små pyntehunder), og ingen av de hadde noe på seg i vinter - og her var det -30 på det kaldeste. Bortsett fra en som hadde refleksdekken, noe som forøvrig er helt topp.

Gammel 10-06-10, 12:42   #71
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det glemte jeg å si: Jeg ELSKER hunder med refleks!! (og jeg har ikke hund, det er som bilist jeg sier det)

Gammel 10-06-10, 12:44   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man putter vel bare bikkja i veska hvis det blir kaldt? Eller som meg, i trillebagen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:46   #73
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så et refleksgarn til salgs på eBay forresten ...

Gammel 10-06-10, 12:50   #74
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Man putter vel bare bikkja i veska hvis det blir kaldt? Eller som meg, i trillebagen.

En nett, liten veske i størrelse Riesen hadde vært fint.
Må nok intensivere styrketreningen litt da.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:58   #75
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er verken særlig begeistret for hunder eller antrekkene deres. Det eneste måtte være klær som varmer veldig frosne hunder, det er OK.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 13:05   #76
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Bortsett fra en som hadde refleksdekken, noe som forøvrig er helt topp.

Poenget må vel være at hunden holder seg varm nok, og om det er et dekken eller noe annet som varmer må vel være et fett? Refleks er flott, selvfølgelig, på dekken eller andre varme klær.

Gammel 10-06-10, 13:08   #77
Tove
XXX

Tove sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er hunden med på isfisketur, så får han varme seg inni jakken om han trenger det!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Påskehund.jpg (135,1 KB, 3 visninger)
Gammel 10-06-10, 13:16   #78
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg må strikke en veske å ha dyret i.
Det hadde blitt litt tungt, men da får jeg jo skikkelig trening i armene. Alt for at stakkaren skal slippe å ha på seg jakken sin når det er kaldt.
Refleksvest/sele med refleks brukes forøvrig fra september til mars. Jeg er nazi på reflekser til alle som skal være ute når det er mørkt.

Gammel 10-06-10, 13:20   #79
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Poenget må vel være at hunden holder seg varm nok, og om det er et dekken eller noe annet som varmer må vel være et fett? Refleks er flott, selvfølgelig, på dekken eller andre varme klær.

Nei, dette dekkenet var tynt (refleksvest matriale) så jeg tror det bare var for refleksens skyld. Men for all del, dekken er da greit til hunder som trenger det. Hunder i olabukse og hettegenser kan jeg derimot styre min begeistring for.

Gammel 11-06-10, 14:20   #80
Pingvin
Nybegynner

Pingvin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg syns bare det er tåpelig. De hundene som må ha klær for vi droppe å importere til Norge der det er så kaldt. Det er helt sikkert en grunn for at de ikke har pels i utgangspungtet og de blir ikke skapt uten pels på et sted som Norge.

Pingvin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.