|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerMin 5- åring falt for Barnepolitiet av Knut Nærum, og Hvorfor de kongelige ikke har krone på hodet av prinsesse Märtha Louise.
![]() |
#42 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerTusen takk for mange bra tips. Nå blir det raid på biblioteket og mye lesing i sommerferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerHarry Potter begynte vi å lese høyt da eldste var 7 år, og jeg mener den serien er eksepsjonelt god barnelitteratur for de litt større barna
![]() |
![]() |
#45 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøker
Det tror jeg må bli midt i blinken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerJeg elsket også den lille vampyren da jeg var liten men har lest litt i noen av dem som voksen og herregud så dårlig språk og elendige greier altså! Den stod seg ikke.
![]() |
#47 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerNoen andre som leste Krongle Kalle da de var små? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
Usj, vel, nå er den i posten, så da får vi se om den blir en suksess hos ungene likevel
![]() |
#49 |
Borte
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerDette spørsmålet har vel like mange svar som det finnes leseglade mennesker. I vår hylle er det en salig blanding av gammelt og nytt. Mye Lindgren, endel Anne Cath. Vestly, Egner, et lite knippe sangbøker, Asbjørnsen og Moes samlede, diverse rim/regle, faktabøker i de fleste sjangere, alle mine favoritter fra GGP, Saxegaard, Bøgenæs, Polyanna og Anne fra Bjørkely, en haug med nyere Leseløve- og Lesehest-bøker, av billedbøker alt fra Karsten og Petra til Ludde til Albert Åberg til Lotta, jovisst, Se, Marikken det snør og mange flere.
![]() |
#51 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerSiden de fleste av de gamle jeg ville anbefalt er nevnt, vil jeg ta med noen nyere favoritter. Poden er så liten ennå, at det er mors favoritter det går i.
Og loppis og Mammut-salg.
![]() |
#52 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerMitt tips ang Brødrene Løvehjerte, vent med å lese boken til mor ikke lengre hulkegriner seg gjennom boken!!
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Obligatoriske barnebøkerJeg er også veldig glad i Serafin-bøkene, mye på grunn av de fantastiske tegningene. Da jeg leste dem på nytt for Glitterbarnet fniste jeg riktignok veldig inni meg, av den ekstremt politisk korrekte hippietenkingen i boken. Men det tankesettet appellerer jo veldig til barn.
![]() |
#54 |
geskjeftig
|
Enig i det.
![]() |
|
|