|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
29 år
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Året etter fødselspermisjonen
Jeg kjenner mokkmokk og hennes problemstilling bedre enn du aner |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
29 år
![]() ![]() |
Jeg mener at man må planlegge annerledes, legge opp livet mer etter slik livet endrer seg, senke ambisjonene, revurdere karriereambisjoner osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Live and let live
|
Alle begrep er konstruert; -man har et fenomen, og så finner man et ord for å beskrive det. Å si at tidsklemmen ikke er reell bare fordi du mener det går an å gjøre noe med den, eller at den er selvforskyldt er litt tynt synes jeg.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du mener dette kan du vel ikke mene at tidsklemma er oppkonstruert?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
29 år
![]() ![]() |
Jo. Det er det klart det er. Setter vi navn på noe begynner vi å fokusere på det og vips blir det et større problem enn det egentlig var i utgangspunktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Live and let live
|
Men setter vi ikke navn på en problematikk, så blir det vanskeligere å gjøre noe med det også.
![]() |
#8 |
Ustabil
|
Jeg er ikke helt uenig, men ikke helt enig heller. For noen kan det være godt å sette et navn på dyret, kanskje føler man da at dette er et problem, og dermed greier man å fjerne skyldfølelse og følelsen av egen utilstrekkelighet. For det er jo et definert problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ustabil
|
Enig. Dessuten er min evige kjepphest at begrepet blir en "ting", en kraft utenfor seg selv som man ikke rår med. Dermed blir man handlingslammet. Det er jo ikke MIN skyld at jeg er sliten, sant, det er jo Tidsklemma. Tidsklemma kom og ødela livet mitt. (Egentlig litt på nivå med Tante Rød som mange prøvere har et kjølig forhold til. Hun bare kommer, og du kan intet gjøre med det.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
OK - finnes det da noen problemer i din verden? Feks hvis jeg sier at jeg har et fedmeproblem. Så sier du at det er et konstuert problem, siden løsningen er å spise mindre og trimme mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
29 år
![]() ![]() |
Joda, men jeg velger å tenke positivt i stedet for å sette meg ned å la de ta overhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|