Sv: Streik i kommunesektoren!
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Dette er jeg faktisk bloddryppende uenig i.
Skolen er ikke et oppbevaringssted for barn. Skolen er et undervisningssted. Sålenge SFO oppbevarer barna og ikke driver undervisning så kan jeg ikke se hvorfor det er streikebryteri.
Det er da ikke streikebryteri om jeg passer ungen til noen som er rammet av streiken heller. Eller om jeg kjører til Sverige og kjøper det jeg trenger av rødvin når polet går tomt.
Skolen er begge deler. Det er både undervisning og "barnepass". De som jobber på SFO er ikke nødvendigvis der i undervisningstida. Dersom de da jobber ekstra i undervisningstida for å passe barn fordi lærerne ikke er der, er det streikebryteri. Om du gikk ned på skolen og sa at du kunne passe barna for en passende lønn, ville det også vært streikebryteri. Akkurat som om jeg tilbød meg å kjøre delen som Floksa venter på - jeg ville da utført en oppgave istedenfor en som streiker - altså streikebryteri.
Irriterende nok når man rammes, men alle må jo forstå at hvis ikke streiken får noen som helst (kortsiktige) konsekvenser, vil den jo ikke ha noen virkning. Det er jo misnøyen i befolkningen som gjør at kommunene en eller annen gang antageligvis gidder å forhandle igjen.