Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp - jeg skal kjøpe bilstol, men vet ikke hvilken

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-10, 22:20   #13
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hjelp - jeg skal kjøpe bilstol, men vet ikke hvilken

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det var bebito som ikke ville anbefale fixway. Hun ville ikke selge det for hun ville ikke hatt det i sin egen bil sa hun. Jeg spurte ikke nærmere der og da fordi det var et annet sete jeg ville prøve først.

For meg er det ikke så viktig at jeg ikke må bytte sete en gang til når han nærmer seg 5 år. Jeg tenker mer på comforten til den som sitter i forsetet foran, det er for meg viktig at setet ikke krever hele kupeen i lengderetningen. Og så sliter jeg med å få festet forankringsseler, så i øyeblikket ser det ut til at valgmulighetene består av duologic og duologic. Med mindre jeg finner en bra løsning for selefesting.

Hvilket sete anbefalte hun da?
Uansett så er det en personlig mening, og det har nok ikke så mye med selve setet å gjøre.

Comforten er nok ganske så lik på de setene, men det kommer mye an på hvordan setene blir stående i bilen. Noen blir ganske så bratte, og da faller hodet fort frem om de sovner.
Derfor lønner det seg å prøve dem i bilen, eller høre med andre som har samme bil. NM har en tråd der de har skrevet opp mange bilmerker og hvilke seter som passer best.

Emneord
bilsete, bilstol, sikkerhet, trenger hjelp

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.