Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Det norske flagget

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-07, 21:55   #41
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det norske flagget

Når vi nå først er inne på flagg og patriotisme, offentlige arrangementer og flisespikkeri og slikt - jeg gremmes hver gang jeg hører den norske nasjonalsanges spilles i aldeles feil takt og tempo. Som regel alt for raskt, men jeg har da hørt noen forferdelige sirupversjoner også.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 21:56   #42
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det norske flagget

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mannen min mener å ha hørt at blåfargen var lysere før krigen, og at den generelt er for mørk på flaggene nå om dagen.

I følge Stortingets arkiver så vant Fredrik Meltzers forslag for et norskt flagg. Og der ser det mørkeblått ut. I tillegg så var den svenske delen av sildesalaten/unionsmerket også mørkeblått.

Men sjekk ut de andre forslagene som kom inn på Stortinget, artig å se på:
Forslag til flagg

Som dette forslaget fra borgere i Grimstad:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 22:31   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.720
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det norske flagget

Det fra borgerne i Grimstad ligner mest av alt på flagget til England såvidt jeg kan se (rødt kryss på hvit bunn)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 22:38   #44
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det norske flagget

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det er tydeligvis flere som irriterer seg over det norske flagget i feil farger:



__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 22:44   #45
Sultana
Fullverdig medlem
 
Sultana sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 52
Sultana har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Det norske flagget

Surfet tilfeldig innom noe som også irriterer meg - HVER gang jeg ser det! Sport på tv ja...
Dette lærte vi jo med rutepapir!
Jeg er lite patriotisk asså...men dette er fryktelig irriterende. Både forholdene og fargene.

Sultana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-07, 22:49   #46
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.720
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det norske flagget

Opprinnelig lagt inn av Sultana, her.

Surfet tilfeldig innom noe som også irriterer meg - HVER gang jeg ser det! Sport på tv ja...
Dette lærte vi jo med rutepapir!
Jeg er lite patriotisk asså...men dette er fryktelig irriterende. Både forholdene og fargene.

Sultana!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 03:02   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det norske flagget

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Og 6:1:2:1:6 nedover. Gamle speidere kan sånt.

Tenkte jeg og...

Og MokkMokk...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 12:39   #48
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det norske flagget

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.



Skrekk og gru! Flaggstikk, flaggdager og de fleste flaggreglene har jeg fortrengt siden speiderdagene, men 6:1:2:1:6 og 6:1:2:1:12 sitter selvfølgelig.




Fysj, for skam!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no