Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 19:34   #401
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

jæi hakke fåttlov å bi me på no sånt de ær vældi uræætfærdi når ær næste kusje`?

Å, hihihi, tullekoppen. lol lol lol. rollf Kozemozekoppen våres.

Stooooooor nakkepjusk

Gammel 28-05-10, 20:57   #402
MADCOW
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
MADCOW kan håpe på forbedringer
Standard

[quote=smilefjes;2263212]

"Det er ikke planer i ville helvete heller at en hel legestand har for vane å ta livet av syke barn fremfor å bli flinke leger og redde liv. Jaysus!"

Jeg ønsker å ta opp om konspirasjonsteorien, for å avklare hvem i verden har sagt at legene vil forfalske statistikk for at mange barn skal dø?

Når man leser på FB er den uttalelsen aldri skrevet, ikke på www.hjertebarn.org, og det er heller ikke skrevet på www.ffhb.no. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Hvor fant dere dette? Kanskje det er jeg som er så dum og ikke forstår?

Ut fra disse sidene står det at den statistikken som legen har presentert ikke stemmer. Grunnen til at legen har presentert denne statistikken er for å hindre dette barnet i å reise til utlandet, og legen kan forsette å behandle barnet. Hvis legen ikke klarer det, dør barnet. Dette er ikke så vanskelig å forstå, men en helt normal reaksjon til et menneske. Rett og slett en løgn for å anerkjenne seg selv, men ikke for å ta livet av barnet. Forfalskningen har skjedd fordi legen ønsket å få anerkjennelse. Kanskje han selv tror hvis ikke han klarer det, klarer ingen andre det. Fra barndommen er man oppdratt til å være selvgode og ha tro på seg selv. I Norge bruker man uttrykk som: Bergensere og nordlendinger er selvgode.

:Mannen som hater kvinnene: som kaller seg Hjertebarn. Hvorfor bruker han tid på å diskutere om skrivefeil? Selv om han ikke klarer å skrive hverken norsk, svensk eller arabisk for den del. Regner med du tåler en spøk.

MADCOW er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 21:01   #403
Slettet bruker
Passiv

Standard

Madcow, sorry. Men du trenger hjelp. Leger leker ikke med liv for å fremme egen status.

Gammel 28-05-10, 21:01   #404
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

[quote=MADCOW;2266302]

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

I Norge bruker man uttrykk som: Bergensere og nordlendinger er selvgode.

:

Ok? Så legen er nordlending eller bergenser, er det det du vil frem til?

Gammel 28-05-10, 21:25   #405
Hjertemamma
Nybegynner

Hjertemamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

"Det er ikke planer i ville helvete heller at en hel legestand har for vane å ta livet av syke barn fremfor å bli flinke leger og redde liv. Jaysus!"

Jeg ønsker å ta opp om konspirasjonsteorien, for å avklare hvem i verden har sagt at legene vil forfalske statistikk for at mange barn skal dø?

Når man leser på FB er den uttalelsen aldri skrevet, ikke på www.hjertebarn.org, og det er heller ikke skrevet på www.ffhb.no. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Hvor fant dere dette? Kanskje det er jeg som er så dum og ikke forstår?

Ut fra disse sidene står det at den statistikken som legen har presentert ikke stemmer. Grunnen til at legen har presentert denne statistikken er for å hindre dette barnet i å reise til utlandet, og legen kan forsette å behandle barnet. Hvis legen ikke klarer det, dør barnet. Dette er ikke så vanskelig å forstå, men en helt normal reaksjon til et menneske. Rett og slett en løgn for å anerkjenne seg selv, men ikke for å ta livet av barnet. Forfalskningen har skjedd fordi legen ønsket å få anerkjennelse. Kanskje han selv tror hvis ikke han klarer det, klarer ingen andre det. Fra barndommen er man oppdratt til å være selvgode og ha tro på seg selv. I Norge bruker man uttrykk som: Bergensere og nordlendinger er selvgode.

:Mannen som hater kvinnene: som kaller seg Hjertebarn. Hvorfor bruker han tid på å diskutere om skrivefeil? Selv om han ikke klarer å skrive hverken norsk, svensk eller arabisk for den del. Regner med du tåler en spøk.

Madcow: jeg lurer fremdeles, har du ett hjertesykt barn slik du uttaler deg???

Hjertemamma er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 21:44   #406
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Til dere nye vil jeg anbefale å lese denne tråden. Det vil forklare litt om hvorfor diskusjonen sporer av, hvorfor ting tas ut i humor og spøk (eg chemtrails), hvorfor det snakkes om rettskriving, hva som forventes og hva som er "stilen" her inne. Kan være nyttig.

Kan vi snakke om fotball nå? Det nærmer seg VM.

Og er det bare meg som vet at Philadelphia er en ost. Sånn hvit greie som er god på gulrotkake.

007 er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 22:02   #407
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og er det bare meg som vet at Philadelphia er en ost. Sånn hvit greie som er god på gulrotkake.

Philadelphia er til og med en film. Det syns jeg heller vi kan snakke om.
Der var det til og med snev av konspirasjonerier åg sånn og ihvertfall var det slemminger der. :holder meg til tema:

Gammel 28-05-10, 23:39   #408
Hjertebarn
Nybegynner

Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Wow, assa!

Bare én overnatting? Da kan du forvente skrivekurs med Skilpadda, etterfulgt av et intensivkurs i matlaging i regi av Mim før du kan bli fullverdig FP-medlem.

Jeg kjenner at jeg blir veldig urolig her, med tanke på at du som lege sitter her og ikke har peiling på hvilket av de to sykehusene over there som opererte det norske barnet. For å sitere en vår tidligere statsminister: Jeg reagerer med sjokk og vantro![/quote]

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 23:45   #409
Hjertebarn
Nybegynner

Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertebarn, her.

Jeg kjenner at jeg blir veldig urolig her, med tanke på at du som lege sitter her og ikke har peiling på hvilket av de to sykehusene over there som opererte det norske barnet. For å sitere en vår tidligere statsminister: Jeg reagerer med sjokk og vantro!

[/quote]

jajasångårnodagan

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 28-05-10, 23:56   #410
Frantzen
Passiv

Standard

Gammel 29-05-10, 00:00   #411
MRB
Nybegynner

MRB sin avatar

MRB kan håpe på forbedringer
Standard

Madcow, sorry. Men du trenger hjelp. Leger leker ikke med liv for å fremme egen status.

Leger leker ikke med live til et barn for å fremme egen status.

Hvordan veee...eeet du.. du ..du … det SmilefijesJaysus ?

Mor leker ikke med live til et barn for å fremme egen status.

Hvordan veee..eeet du ..du ..du … det ”Mannen som hater kvinnene ”?

Far leker ikke med live til et barn for å fremme egen status.

Hvordan vee..eeeet du.. du.. du … det Jaysus ?

Jeg liker dere ! Ha .. ha.. AAAA

MRB er ikke aktiv  
Gammel 29-05-10, 00:07   #412
MRB
Nybegynner

MRB sin avatar

MRB kan håpe på forbedringer
Standard

MADCOW !!!
Ikke glem å være saklig og høflig

MRB er ikke aktiv  
Gammel 29-05-10, 00:08   #413
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Å, hihihi, tullekoppen. lol lol lol. rollf Kozemozekoppen våres.

Stooooooor nakkepjusk

Det der var litt skummelt. Jeg tror SF mobber meg. Kanskje. Eller kanskje hun er blitt snill. :veldig redd:

Gammel 29-05-10, 00:10   #414
Frantzen
Passiv

Standard

Skal du sitere så får du se til å gjøre det riktig, MRB. Forøvrig syns jeg du kan finne deg et annet sted å leke psyko. Det fungerer ikke her.

Gammel 29-05-10, 00:12   #415
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker ikke fruktfluer. Var noen i vinduet mitt

Gammel 29-05-10, 01:50   #416
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Hvor: -
SSE er litt kul
Utrop

Opprinnelig lagt inn av MRB, her.

Justisministeren må også komme på banen! Sykehusene er ikke alene om dette, mange andre er også med på dette fordi de skal spare penger. Men, det er en ting jeg ikke forstår her hvorfor SSE står frem med fullt navn, han viser til og med bilde av seg selv og sitt barn. Er han PR-kåt? Jeg leste om hans barn og det ser ut til at alt går bra med barnet. Barnet har en enkel hjertefeil, men han lager en stor sak av det.

Etter en grundigere gjennomlesing av ditt innlegg og påfølgende svar fra MADCOW må jeg bare bryte inn med ett par observasjoner, som forøvrig er belyst tidligere - men ikke konkretisert.

Du skriver ditt innlegg, #195, den 25.05, kl.22:46.

*Innlegg #209, kl.23:06
MADCOW følger opp med svar, er det deg eller en av de andre i 'styret'?
Her prøver du på avskyelig vis å skremme meg og min familie ved å si at hjertebarnsforeldre i samme situasjon som meg og min familie har mistet sine barn når de er blitt større.

*Innlegg #210, kl.23:07
MRB har lest om en far som frontet en sak slik som meg, blablabla - og vrenger mine tidligere utsagn i form av å gi uttrykk for at jeg har påstått at hjertebarnsforeldre kontakter meg framfor helsevesenet når de er i tvil... hørt sånn tullprat...

*Innlegg #211, kl.23:11
MADCOW fortsetter å arrangere diskusjonen med MRB og gir uttrykk for at jeg og MRB ikke trenger å være enige. Jeg beskyldes for å angripe foreldrene og de får avslutter med å vise til en eller annen legetabbe som visstnok er belyst på Canal 5....

*Innlegg #212, kl.23:11 (samme tidspunkt!)
MRB har høyst sannsynlig rukket å limt inn et ferdig svar hvor vedkommende selvfølgelig kjenner til den samme saka og må legge litt margarin mellom flesket som MADCOW har forsøkt å krydre etter beste evne...

Og slik fortsetter man bl.a. i innlegg #214, kl.23:14, innlegg #215, kl.23:15 innlegg #216, kl.23:16 osv.

Fortsetter man å ta seg tid til å sjekke responstiden på innlegg som heller for det MRB og MADCOW mener om denne saka tør jeg påstå at wolfmother også har en finger med i spillet her. Ref. innlegg #225 og innlegg 226# som begge er postet kl.23:22).

Slik jeg ser det er det ikke annet enn åpenbart at korrespondansen mellom MRB, MADCOW og wolfmother er arrangert dem imellom.
FORKASTELIG!

Gammel 29-05-10, 01:57   #417
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Hvor: -
SSE er litt kul
Standard

Synes det ble for mye humor her nå, så jeg måtte pushe på med litt alvorsord.
Ha en strålende natt godtfolk!

Gammel 29-05-10, 09:18   #418
Bojan
Nybegynner

Bojan har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ikke alltid like lett å ha oversikt over hva som skrives, men i et nylig brev (som er publisert på FB-siden til Jonas-saken) sendt fra foreningen til helseministeren 19.5.2010, står det:
De nordiske landene jobber på den samme måten som Rikshospitalet. Det er staten som dekker utgiftene. For å unngå å miste stillingene sine og tape prestisje, er de veldig opptatt av at statistikkene viser til gode resultater. Derfor manipulerer de statistikkene.
Motivet for den påståtte forfalskningen er riktignok i følge foreningens brev ikke "å forfalske statistikk for at hjertebarn skal dø", men "for at legene skal miste stillingene sine og tape prestisje". Uansett er det påstander om manipulering og forfalskning om statistikk.

Sist redigert av HP : 29-05-10 kl 09:54. Årsak: Fikset sitat.
Bojan er ikke aktiv  
Gammel 29-05-10, 09:25   #419
Slettet bruker
Passiv

Standard

Bojan - kan du fikse quotingen din, takk? Jeg har ikke skrevet alt det der og setter stor pris på om det ikke ser sånn ut.
Samme med quotet til denen MRB oppi høgget her - det der er ikke noe sitat av meg.

Gammel 29-05-10, 09:29   #420
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bojan, her.

Ikke alltid like lett å ha oversikt over hva som skrives, men i et nylig brev (som er publisert på FB-siden til Jonas-saken) sendt fra foreningen til helseministeren 19.5.2010, står det:
De nordiske landene jobber på den samme måten som Rikshospitalet. Det er staten som dekker utgiftene. For å unngå å miste stillingene sine og tape prestisje, er de veldig opptatt av at statistikkene viser til gode resultater. Derfor manipulerer de statistikkene.
Motivet for den påståtte forfalskningen er riktignok i følge foreningens brev ikke "å forfalske statistikk for at hjertebarn skal dø", men "for at legene skal miste stillingene sine og tape prestisje". Uansett er det påstander om manipulering og forfalskning om statistikk.

Det er ingen grunn til å anta at en eneste lege av spesialistene på hjertebarn her i landet er i ferd med å miste stillingene sine. Dermed faller hele denne teorien på sitt eget grunnlag. Om man videresender en pasient i Norge til en annen som har en bedre metode med større odds for å lykkes, så blir man rett og slett ikke oppsagt.

Om man derimot hadde tviholdt på alle barn med antydning til blå lepper for å operere dem selv - for så rimelig lett dokumenterbart å ende med en grell samling døde pasienter i form av små barn - da ligger man tynnere an.

Selvsagt hender det at en lege gjør en feil. Da gås dette som regel etter i sømmene og man har faktisk et apparat tilgjengelig som kan etterprøve det denne legen har gjort - og som kan ta grep om det er for dårlig.

Men det er på tide å innse at det hender at det dør barn. Og noen ganger er det rett og slett ikke noens feil. De fleste leger - jeg kjenner jo opptil flere - har som utgangspunkt å hjelpe syke mennesker. Ikke å pynte statistikker som er stygge fordi de stadig slumper til å ha livet av barn.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.