Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?
Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.
Enten vasker jeg ekstremt mye mer en det som er normalt eller så vasker du lite.
Barn må av og til skiftes på etter barnehagen, da er de svart. Bokstavelig talt. Og våt blir de ofte, så vi får med en del bytte tøy hjem fra barnehagen også.
Jeg vasker lite. Det er prioritert i hjemmet vårt å vaske lite. Både miljømessig og økonomisk, men ikke minst fordi det er så mye annet morsomt å bruke tida på.
Det er sjelden ungene griser. Det hjelper mye. Utroooolig sjelden de har flekker på klærne. Bukser som er møkkete på knærne kan de bruke en dag til hvis de f.eks. skal på tur i barnehagen (det skal de ofte).
Generelt vasker jeg kun skittent tøy. Dvs at jeg aldri har noen "nå har de blitt brukt lenge nok-tøy" til vask. Enten lukter eller ser det skittent ut - og da vaskes det - eller så er det rent nok til å brukes en gang til. Det som vaskes ofte hos oss er kun undertøy, sokker, kluter og oppvaskhåndkler.
Sengetøy bytter vi en gang i måneden som deg, noen ganger oftere. Det blir som regel en vask for seg selv.
Treningstøy vasker vi som sagt ikke hver gang. Henger det ofte ute ( i hvert fal på sommeren) eller i boden, også brukes det noen ganger til før det må vaskes. Det hjelper også mye. Mannen trener nesten hver dag og i det siste har jeg også begynt å trene 3 ganger i uka. Hadde blitt 10 skift som skulle vaskes det.