Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 01:47   #301
Hjertebarn
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
Hjertebarn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En Facebook-gruppe (om hjertesykt barn)

Opprinnelig lagt inn av Hjertemamma, her.

Har du selv ett hjertebarn slik som du uttaler deg

ja jeg har hjertebarn selv ja og det du sier er blank løgn det vet du selv.

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 01:58   #302
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertebarn, her.

Hvor mange nick er det egentlig pr. bruker her nå?

"Hjertemamma" har altså skrevet én setning på FP: "Har du selv ett hjertebarn slik som du uttaler deg" og blir på grunnlag av det beskyldt for å fare med løgn?

Modder: Har vi en øvre grense for hvor mange nick man kan operere under i en og samme diskusjon, egentlig? Hvis ja, så tror jeg det er på tide å rydde litt i TBF-nickene her, gitt.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 02:47   #303
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det vel ikke lov å ha flere nick. Dette er skrevet av en moderator tidligere:

Sitat:

At en person har flere aktive brukerkontoer er som de andre sier teknisk mulig, men ikke lov

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 07:35   #304
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er vel folk som "kjenner" hveandre fra catfights på FB. Gå et annet sted å lek, sier jeg. *setter på ignoreringsfunksjonen for første gang*

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 07:42   #305
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 27-05-10, 08:07   #306
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Karamell, dersom man ikke har annet å bidra med enn å dra inn gamle og sure diskusjoner fra andre steder kan man like godt la være, dette blir bare for dumt.

Gammel 27-05-10, 14:08   #307
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Hvor: -
SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertebarn, her.

Regner med at det skjedde en misforståelse her.
Hjertemamma stilte spørsmålet til Madcow, og ikke til deg

Gammel 27-05-10, 14:14   #308
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvor mange nick er det egentlig pr. bruker her nå?

"Hjertemamma" har altså skrevet én setning på FP: "Har du selv ett hjertebarn slik som du uttaler deg" og blir på grunnlag av det beskyldt for å fare med løgn?

Modder: Har vi en øvre grense for hvor mange nick man kan operere under i en og samme diskusjon, egentlig? Hvis ja, så tror jeg det er på tide å rydde litt i TBF-nickene her, gitt.

Jeg vil bryte inn her da jeg ser at hjertemamma stilte spørsmålet til Madcow, og ikke til hjertebarn. Så jeg tror hjertebarn har misforstått her...
Slik jeg ser det er både hjertebarn og hjertebarnsmamma med på å holde diskusjonen på et fornuftig nivå. Derimot lurer jeg litt mer på ett par andre nick...

Synes forøvrig at moderator bør sjekke opp profiler mot hverandre, da det virker som om det er enkelte som diskuterer litt villt rundt om seg og kanskje attpåtil med hverandre....

Sist redigert av SSE : 27-05-10 kl 14:17. Årsak: Retten til anonymitet for andre
SSE er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 14:15   #309
Hjertebarn
Nybegynner

Standard

sorry leste innholdet fordålig skal lese nøye nestegang men jeg støtter det hjertemamma sier.

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 14:18   #310
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MADCOW, her.

Jeg satt hele kvelden i går for å lese hva det er som står på FB, www.hjertebarn.org og www.ffhb.no. Det er lett å se at det er noen som kjemper for å fortelle at Norge har verdens beste helsevesen. Det er bare halleluja! Hvis man stikker hodet under jorden forstår man ikke hvordan slike forfalskninger kan skje. Manipulasjon av statistikk, det høres veldig merkelig ut når noen sier at det er mindre enn 0,1% dødlighet. Den kjøper jeg ikke! Jeg ser at denne professoren ikke har noen erfaring i utlandet, og han reiste til USA for å lære bort sine hemmeligheter som han har lært i lille Norge. Jeg vil støtte de som sier norske tomater er bedre enn de utenlandske, men ikke denne professoren som er årsak til mange feilbehandlinger. Nå må dere skjerpe dere! Det kan dreie seg om ditt barn eller andre barn dere kjenner. Jeg blir opprørt av dette! Slå dere sammen for å velte denne propagandaen om at vi har verdens beste helsevesen. Har dere lest "Varsleren"? Jeg foreslår at dere kan ta en prat med denne professoren, da vil dere forstå hva det dreier seg om. Han jobber fremdeles på Riksen.

Noen ganger når man kommer i kontakt med meget spesialisert ekspertise så kan det skje noe rart. Den kan nemlig hende at de vet noe man selv ikke vet. For alt du kan finne på å tro så kan det altså plutselig hende de har lang erfaring og virkelig inngående peil på det de driver med.

Det kan også hende at de forstår at en forelder som er syk og gal av sorg over å ha mistet barnet sitt ikke greier å godta at jobben som er gjort for barnet er et svært godt stykke arbeid.

Men det endrer ikke det faktum at livet altså ikke var mulig å redde. Barnet er dødt. Og det er sånt som kan skje til tross for at legen altså er svært dyktig. Faktisk har inngående kunnskap.

Så kan man spørre seg om hva som er fornuftig videre. Skal legen bli med i foreldrenes prosess i sorgen, lese alle linker, alle mulige nettsider, svare på alle henvendelser i år etter år - eller skal legen fortsette å holde sin ekspertise høy gjennom å hele tiden praktisere sin medisin og hele tiden oppdatere seg faglig gjennom seriøse kanaler?

Jeg kan forstå at en forelder som er gal av sorg til slutt kan tenke tanken at legen er en idiot og gjorde en tabbe og jeg kan tilogmed skjønne at denne forelderen til slutt beskylder legen for drap. Sorg kan bli så stort.

Men folk som står rundt denne forelderen må da for svingende på et eller annet punkt klare å si at de ikke tror det samme?

Det er ikke planer i ville helvete heller at en hel legestand har for vane å ta livet av syke barn fremfor å bli flinke leger og redde liv. Jaysus!

Og en eller annen bør vel ta et varselsignal et sted og sørge for at en forelder som er så nedsunket i sorg og har blitt såpass paranoid får hjelp?

Gammel 27-05-10, 14:19   #311
Hjertebarn
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av SSE, her.

Regner med at det skjedde en misforståelse her.
Hjertemamma stilte spørsmålet til Madcow, og ikke til deg

ja jeg oppdaget det jeg også nå beklager til hjertemamma ble visst for ivri

Hjertebarn er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 14:35   #312
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Noen ganger når man kommer i kontakt med meget spesialisert ekspertise så kan det skje noe rart. Den kan nemlig hende at de vet noe man selv ikke vet. For alt du kan finne på å tro så kan det altså plutselig hende de har lang erfaring og virkelig inngående peil på det de driver med.

Det kan også hende at de forstår at en forelder som er syk og gal av sorg over å ha mistet barnet sitt ikke greier å godta at jobben som er gjort for barnet er et svært godt stykke arbeid.

Men det endrer ikke det faktum at livet altså ikke var mulig å redde. Barnet er dødt. Og det er sånt som kan skje til tross for at legen altså er svært dyktig. Faktisk har inngående kunnskap.

Så kan man spørre seg om hva som er fornuftig videre. Skal legen bli med i foreldrenes prosess i sorgen, lese alle linker, alle mulige nettsider, svare på alle henvendelser i år etter år - eller skal legen fortsette å holde sin ekspertise høy gjennom å hele tiden praktisere sin medisin og hele tiden oppdatere seg faglig gjennom seriøse kanaler?

Jeg kan forstå at en forelder som er gal av sorg til slutt kan tenke tanken at legen er en idiot og gjorde en tabbe og jeg kan tilogmed skjønne at denne forelderen til slutt beskylder legen for drap. Sorg kan bli så stort.

Men folk som står rundt denne forelderen må da for svingende på et eller annet punkt klare å si at de ikke tror det samme?

Det er ikke planer i ville helvete heller at en hel legestand har for vane å ta livet av syke barn fremfor å bli flinke leger og redde liv. Jaysus!

Og en eller annen bør vel ta et varselsignal et sted og sørge for at en forelder som er så nedsunket i sorg og har blitt såpass paranoid får hjelp?

Jeg kan ikke si meg annet enn svært enig med smilefjes. Smilefjes er konstruktiv, saklig, og samtidig rå i sitt innlegg på en riktig måte etter min mening.
Det burde være på høy tid å legge seg paddeflat og beklage ens opptreden og erkjenne at man kanskje ikke ar fått nødvendig hjelp i forhold til sorgprosessen ifbm. tapet av sitt barn. Og det er - for å understreke det - IKKE vondt eller sarkastisk ment.
Kan det være hjelpeapparatet, i etterkant av barnets dødsfall, som ikke har fungert tilstrekkelig - og derved gjort at man har tatt de steg som er tatt - både i forhold til sin egen, og andres sak....
...ikke vet jeg.

Det jeg, og andre (ut ifra hva jeg har lest) har reagert på i denne saka er framgangsmåten som er benyttet i form av at mistanker, helt ukritisk, blir konvertert til fakta....

Gammel 27-05-10, 14:45   #313
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes i grunn det verste er at så utrolig mange sluker det meste rått, og bygger opp under oppførsel som er ugrei. Og kanskje også selvdestruktiv. Det vil alltids finnes grenseløse folk som ikke ser sitt eget beste.

Gammel 27-05-10, 14:54   #314
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes i grunn det verste er at så utrolig mange sluker det meste rått, og bygger opp under oppførsel som er ugrei. Og kanskje også selvdestruktiv. Det vil alltids finnes grenseløse folk som ikke ser sitt eget beste.

Enig. De som har fyrt oppunder disse foreldrenes livskrise ved å jazze opp stemningen og si seg enige i at det er virkelig skrekkelig hvordan hele Norge og omegn stadig myrder barn - de har virkelig ikke vært helt gode. LITT tenkeevne må man få lov til å kreve. Ikke alltid og ikke av alle - foreldrene som er i sorg kan jeg ha stor forståelse for. Men de blir jo ikke bedre av at støtteapparatet deres deler det som etterhvert blir mer og mer bærende preg av vrangforestillinger. Støtteapparatet til disse foreldrene bør rett og slett se seg litt etter i sømmene.

Gammel 27-05-10, 14:55   #315
Slettet bruker
Passiv

Standard

SSE - jeg er også enig med deg i at det ikke er greit den måten ekspertisen er behandlet på her. Saken er etter hva jeg forstår meget grundig gjennomgått og det er konkludert med at det ikke er begått noe drap. Da får det holde.

Gammel 27-05-10, 14:59   #316
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

SSE - jeg er også enig med deg i at det ikke er greit den måten ekspertisen er behandlet på her. Saken er etter hva jeg forstår meget grundig gjennomgått og det er konkludert med at det ikke er begått noe drap. Da får det holde.

Enig!

Gammel 27-05-10, 15:48   #317
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Smiljefjes sier det!

Libra er ikke aktiv  
Gammel 27-05-10, 16:20   #318
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at dette er et veldig viktig poeng å få frem. Dette er jo typisk noe som blir mye tatt opp med tanke på mobbing på nett også: "tilskuerrollen". Jeg tenker at Facebook, FP, mailinglister, chatterom, msn etc er typiske plasser hvor "tilskuerrollen" blir mye sterkere. Hvis det er mobbesaker som skjer på jobben, kan det koste utrolig mye å innvolvere seg slik at for enkelte er det nødvendig å innta denne rollen - for å beskytte seg selv. På nett vil alltid tilskuerne være flere, og konsekvensene for tilskuerne vil ikke være like store. Og det kan slå seg ut i begge retninger? Flere henger viljeløst med, men også flere tør å si meningen sin? Jeg vet ikke. Men jeg tror det er veldig viktig å tenke på denne rollen, det vil alltid være folk som "går av skaftet" (umenneskelig press etc), men de som står rundt har også et ansvar.

Gammel 27-05-10, 16:31   #319
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp. Det er dette jeg synes er verst med hele saken. Skremmende hvor mye ting kan utarte seg.

Og smilefjes sier som vanlig mye klokt.

Gammel 27-05-10, 18:40   #320
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hvorfor skriver alle de nye her så dårlig norsk?

Teflona er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.