Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 12:10   #16
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brødrene Løvehjerte for andreklassinger?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg trur nok også at det kan ver liv/død-spørsmålet som gjer at enkelte foreldre ikkje vil at barna skal få høyre denne historia. Dersom foreldra er kristne er det ikkje sikkert at dei likar at poden får høyre at ein havnar i Nangijala når ein døyr.

Personlig syns eg at boka er heilt fantastisk og har gleda meg til å lese den til eldstejenta lenge. Ho er snart 6 år no. Trur eg ventar litt til for å vere sikker på at ho forstår handlinga. Men eg kjem nok til å lese den for ho før andre klasse!

Jeg har liten tro på at kristne har problemer med Astrid Lindgren og Nangijala. Det må i så fall være veldig konservative kristne. De fleste kristne jeg kjenner har et avslappet forhold til slike ting. Nangijala rokker ikke ved himmelen... Nangijala kan være et annet navn på himmelen også det da.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.