|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Min åtteåring har heller ikke telefon og har heller absolutt ikke behov for å ha det heller. Hun holder kontant med vennene sine på skolen, på fritidsaktiviteter og ved å bruke noe så gammeldags som fasttelefon. Er hun ute på besøk hos andre, har jo foreldrene telefon. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Vi vurderer å gi vår 6-åring dette til skolestart til høsten (altså hun begynner i andre)
|
|
|
#23 |
|
|
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Min 7- åring har mobil, men det er fordi faren ikkje har fasttlf. Drog den med seg over alt i begynnelsen, men no har eg ikkje sett den på lenge. Den ligger visst mest heima hos far.
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Pappa kjøper mobiler på Claes Olsson. Lillesøsteren min mister sine støtt og stadig, og der får man litt eldre modeller av Sony Ericsson og Nokia til en billig penge, og uten noen form for binding.
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Skal jeg være ærlig så tror jeg ikke at min 2. klassing aner hva han skal bruke en evt mobil til. Jeg drøyer det så lenge som mulig. Vi kjører og henter han på skolen og han er lite på farta alene. Det er ikke noe sted han har brukt for det. Men det er greit å sondere terrenget litt etter hva som passer til barn. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Vår niåring ønsker seg mobil. I klassen hans er det bare han og en til som ikke har!
|
|
|
#28 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Jeg er i vurderingsfasen for min snart 8-åring. Det hadde vært kjekt nå som han går alene hjem fra skolen og har en radius som er noe større på ettermiddagen. Da tenker jeg arv av min gamle - en SE skyvesak med kontantkort. Ingen i klassen har mobil enda, så vidt jeg vet.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Eldste min fikk da han ble åtte. Yngste da han fylte seks. |
|
|
|
#30 |
|
trøtt
|
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Jeg gir i grunnen rimelig f i hva andre velger å gi eller ikke gi til sine åtteåringer, men der hvor noen har valgt å gi eller planlegger å gi mobil til avkommet er jeg interesser i å høre hvilken mobil som er aktuell. Vi har vurdert det dit hen at det er praktisk at han får det og jeg antar at andre foreldre også har sine grunner for å gi/ikke gi mobil til sine håpefulle.
Storebror '02 og Lillebror '07. Sist redigert av ~TM~ : 26-05-10 kl 10:09. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?
Du må gjerne synes kommenatren er unødvendig. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Jeg kommer til å gå for billig, men velge Nokia eller SE. Vil du ikke ha kamera finner du alternativer helt ned i 2-300 kroner.
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Av 14 jenter i klassen til eldste er det faktisk bare 2 av jentene som ikke har mobil. Og det er en andreklasse.
|
|
|
#35 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Min åtteåring har denne:
|
|
|
#37 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Men siden så mange svarer noe annet enn deg, så er det vel du som må moderere sitt syn på ting.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Mine åtteåringer etterspør det ikke, og jeg ser ikke behovet, så jeg beholder nok mitt syn på saken. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Glamorøs
|
Det er jo selvfølgleig helt greit at dere ikke har noe behov for det, men hvis andre har det, så er vel det også greit?
Sist redigert av Tallulah : 27-05-10 kl 09:47. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken mobil kjøper vi til åtteåringen vår?Storepoden har et vrak av en telefon. Mitt tips er å prøve å finne rimelige, men gode mobiltelefoner. Han er forsiktig, men telefoner vaskes i maskin, blir overkjørt, mistet, går i bakken etc., så det er forbruksvare. |
|
|
|
![]() |
|
|