Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 23:07   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lost 2010 - siste sesong (Advarsel! Spoilere ift. norsk sendeplan!)

Jeg tror ikke de resterende "bygde kirka", ettersom kirken ikke var noe fysisk sted, men et sted de "møttes" etter at de alle var døde.

Jeg synes det var en helt grei slutt - litt "Brødrene Løvehjerte", med et glimt av Nangilima til slutt. Nå har jeg aldri vært så veldig emosjonelt investert i LOST, men jeg kan ikke tenke meg noen slutt som ville tilfredsstille alle. Og jeg synes ikke det var så uklart hva som skjedde, heller - Jack døde, flyet med Sawyer og Kate og de dro hjem, og Hurley (og Ben) tok over passet av øya. (Det siste ser vi jo ut fra den lille utvekslingen de to hadde med hverandre i kirkedøren - "You were a great number 2" og "You were a great number 1" - det høres ut som om de hadde hatt den jobben en god stund før de døde.) Det siste klippet, med flyvraket på stranden, var jeg ganske sikker på at var det opprinnelige vraket, bare ment som et flashback tilbake til begynnelsen. Kanskje fordi Jack flashet tilbake til den opplevelsen like før han døde, fordi situasjonen var så lik.

Og så tror jeg muligens den "alternative virkeligheten", med Sawyer som politimann og alt det der, var "Nangijala" - en slags "livet etter døden" mens de ventet på at alle skulle samles så de kunne dra videre. Kanskje? Det er veldig i LOST-stil å ikke egentlig gi alle svarene. Så sånn sett er det ganske umulig at det ikke bare skulle være "bare teorier" vi sitter igjen med.

Gammel 24-05-10, 23:14   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"You were a great number 2" og "You were a great number 1"

Ja, det er sant, det tenkte jeg på når det ble sagt, at de hadde vært igjen på øyen, men så glemte jeg det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 23:16   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jack døde, flyet med Sawyer og Kate og de dro hjem, og Hurley (og Ben) tok over passet av øya. (Det siste ser vi jo ut fra den lille utvekslingen de to hadde med hverandre i kirkedøren - "You were a great number 2" og "You were a great number 1" - det høres ut som om de hadde hatt den jobben en god stund før de døde.)

Så det er ikke i "nåtid" men i fremtiden når alle har dødd på en eller annen måte? Kate og Sawyer og endel av de andre døde altså hjemme, mange år etter? Men de husker ikke livet sitt annet enn på øya og denne alternative virkeligheten? Og hvor kommer sønnen til Jack fra??

Gammel 24-05-10, 23:21   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så det er ikke i "nåtid" men i fremtiden når alle har dødd på en eller annen måte? Kate og Sawyer og endel av de andre døde altså hjemme, mange år etter?

Jepp. Og Ben og Hurley (og Rose og Bernard) døde på øya, en god del senere enn Jack.

Men de husker ikke livet sitt annet enn på øya og denne alternative virkeligheten?

Tydeligvis ikke. Kanskje det bare var som Christian sa, at "the most important time in your life was the time you spent together with these people". (Eller kanskje flyet deres kræsjet på vei hjem. Det var tross alt bare holdt sammen med duct tape. )

Og hvor kommer sønnen til Jack fra??

Sønnen til Jack eksisterer bare i den alternative virkeligheten; hvis min teori er "riktig", så betyr det at Jack bare har hatt ham i denne "drømmetilværelsen". Det passer i alle fall med at Locke, når han husker hva som egentlig har skjedd, sier til Jack at han ikke har noen sønn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.