|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Er FB fullgodt som invitasjonsalternativ? | |||
Klart det er! Vi lever i 2010 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
29 | 24,58% |
Nei, ikke hvis de vil ha meg som gjest |
51 | 43,22% |
Jeg dukker opp uavhengig av invitasjonsformen |
33 | 27,97% |
Dustepåll/jeg blir aldri invitert noen steder likevel |
5 | 4,24% |
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitasjon til festTil uformelle selskaper syns jeg FB er en fin måte å invitere på. Hvis man sjekker FB svært sjelden, kan det være lurt å legge inn en emailvarsling på de viktigste hendelsene (som private meldinger, invitasjoner etc) på FB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitasjon til festNei, jeg hadde nok ikke kommet, men ikke fordi jeg ikke syns det er greit å få det der, men fordi jeg sjekker aldri invitasjoner, grupper m.m som en blir sendt der.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitasjon til festIkke om de vil ha meg som gjest.
![]() |
#24 |
Epikur
|
![]() Sv: Invitasjon til festTil en bursdag eller litt mer uformelle arrangementer er Facebook et greit alternativ for min del. Jeg er jo innom jevnlig og husker å kikke oppe i et høyre hjørnet.
![]() |
#25 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Invitasjon til festJeg synes det er helt greit å bli invitert via FB. Jeg var for litt siden i et 30-årslag hvor invitasjonen fant sted på FB. Eventuelt kunne man fulgt opp med en sms til de man vet ikke er særlig aktive.
![]() |
![]() |
#26 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Invitasjon til festVel, hovedpoenget er vel at invitasjonen kommer frem. På hvilken måte er ganske likegyldig for meg. For min egen del sender jeg aldri invitasjoner på facebook men veldig ofte på sms. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
flisespikker
|
![]() Sv: Invitasjon til festJeg sendte invitasjonene til førtiårsdagen min på Facebook. Det var en veldig grei og praktisk måte å gjøre det på, syntes jeg; da kunne jeg ha all praktisk informasjon der, og holde oversikt over hvem som var "påmeldt" og ikke. (Og gjestene kunne se hvem andre som kom, det kan jo også være hyggelig.) Jeg sendte såklart mail (eller ringte) til dem som ikke er på Facebook, og så sendte jeg etter en stund mail til dem som ikke hadde svart, i tilfelle de ikke hadde sett invitasjonen.
![]() |
#28 |
flisespikker
|
![]() Sv: Invitasjon til festOg ellers er jeg helt enig i at det viktige er at invitasjonen kommer frem. Det er praktisk å ha ting skriftlig, men om jeg får det skriftlig på papir, på Facebook eller på SMS, det spiller ingen vesentlig rolle for meg som gjest, og derfor synes jeg ikke det spiller vesentlig rolle når jeg er vertskap heller.
![]() |
#30 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Invitasjon til festJeg foretrekker faktisk å få alt på e-post, inkludert invitasjoner. Invitasjoner på FB sjekker jeg sporadisk da det som regel er invitasjoner til store arrangementer, og jeg tror jeg synes det hadde vært litt snodig å få bryllupsinvitasjon bare der, kanskje fordi mange jeg kjenner faktisk ikke er på FB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Invitasjon til festNei, det holder ikke med invitasjon på FB. Hverken jeg eller mannen min er der. På mail tar det så gjerne imot !
![]() |
#32 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Invitasjon til festDet Elinblu sa. Jeg hadde funnet det merkelig å bli invitert i bryllup eller barnedåp via FB, men jeg har fått bursdagsinvitasjoner på FB, og takket hjertelig ja til begge.
![]() |
![]() |
#33 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Invitasjon til festJeg har fått invitasjon til feirung av rundt år på SMS nå og synes det er helt fine og meget praktisk. Men jeg tror ikke jeg skal lenger tilbake enn et par år før jeg ville syntes det var rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Fabelaktig
|
![]() Sv: Invitasjon til festJeg har fått invitasjon til bryllup på mail og Facebook. Det stussa jeg litt over.
![]() |
#36 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Invitasjon til fest
Jeg har fått, og sender invitasjoner på facebook.
![]() |
#37 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Invitasjon til festJeg har ganske nylig fått FB-konto, men før jeg fikk det har jeg opplevd å ikke bli invitert til tilstelninger der vi/jeg ellers ville regnet med å bli bedt, derfor liker jeg ikke helt den invitasjonsformen. Nå har jeg jo FB-konto og får fulgt med på hva som skjer, men jeg foretrekker likevel å få en sms eller invitasjon i posten dersom det er et mer formelt selskap, det føles meg personlig på en måte.
![]() |
![]() |
#38 |
flisespikker
|
![]() Sv: Invitasjon til fest
Synes du SMS er mer personlig, og mer passende til et formelt selskap, enn en FB-invitasjon? Hvorfor i all verden? Unnskyld, det var ikke meningen å høres kritisk ut, det var bare så pussig.
![]() |
#39 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Invitasjon til festTil uformelle fester og bursdager synes jeg det er utmerket! Lettvint måte å nå gjester for den som inviterer, lett å gi tilbakemelding for de inviterte.
![]() |
|
|