Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til fest

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er FB fullgodt som invitasjonsalternativ?
Klart det er! Vi lever i 2010 29 24,58%
Nei, ikke hvis de vil ha meg som gjest 51 43,22%
Jeg dukker opp uavhengig av invitasjonsformen 33 27,97%
Dustepåll/jeg blir aldri invitert noen steder likevel 5 4,24%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 18:14   #21
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitasjon til fest

Til uformelle selskaper syns jeg FB er en fin måte å invitere på. Hvis man sjekker FB svært sjelden, kan det være lurt å legge inn en emailvarsling på de viktigste hendelsene (som private meldinger, invitasjoner etc) på FB.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 18:42   #22
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg hadde nok ikke kommet, men ikke fordi jeg ikke syns det er greit å få det der, men fordi jeg sjekker aldri invitasjoner, grupper m.m som en blir sendt der.

Gammel 24-05-10, 18:43   #23
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ikke om de vil ha meg som gjest.
Jeg har ikke FB-profil. Det har ikke min mann heller. Og slett ikke Knerten, 21 mnd gammel. Så hvordan hadde noen tenkt å invitere noen av oss noe sted via FB? Vi har alle tre hver vår epostadresse, om noen vil slippe å bruke penger (telefon, sms eller post) på å invitere oss.

Gammel 24-05-10, 18:45   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til en bursdag eller litt mer uformelle arrangementer er Facebook et greit alternativ for min del. Jeg er jo innom jevnlig og husker å kikke oppe i et høyre hjørnet.

Men jeg ville ikke brukt det til bryllup, liksom.

Gammel 24-05-10, 18:51   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit å bli invitert via FB. Jeg var for litt siden i et 30-årslag hvor invitasjonen fant sted på FB. Eventuelt kunne man fulgt opp med en sms til de man vet ikke er særlig aktive.

Bryllupsinvitasjon synes jeg hadde vært rart på FB, men det gir jo god oversikt over hvem som kommer da.

Gammel 24-05-10, 19:16   #26
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vel, hovedpoenget er vel at invitasjonen kommer frem. På hvilken måte er ganske likegyldig for meg. For min egen del sender jeg aldri invitasjoner på facebook men veldig ofte på sms.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:02   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sendte invitasjonene til førtiårsdagen min på Facebook. Det var en veldig grei og praktisk måte å gjøre det på, syntes jeg; da kunne jeg ha all praktisk informasjon der, og holde oversikt over hvem som var "påmeldt" og ikke. (Og gjestene kunne se hvem andre som kom, det kan jo også være hyggelig.) Jeg sendte såklart mail (eller ringte) til dem som ikke er på Facebook, og så sendte jeg etter en stund mail til dem som ikke hadde svart, i tilfelle de ikke hadde sett invitasjonen.

Siden jeg fulgte opp dem som ikke svarte i løpet av et par dager, kan jeg kanskje ikke kalle det "fullgodt". Men på den annen side, så ville jeg jo fulgt opp dem som ikke svarte på en SMS, en mail eller for den del en papirinvitasjon også - så kanskje jeg egentlig mener at ingen invitasjonsmåter er "fullgode"?

Gammel 24-05-10, 20:03   #28
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ellers er jeg helt enig i at det viktige er at invitasjonen kommer frem. Det er praktisk å ha ting skriftlig, men om jeg får det skriftlig på papir, på Facebook eller på SMS, det spiller ingen vesentlig rolle for meg som gjest, og derfor synes jeg ikke det spiller vesentlig rolle når jeg er vertskap heller.

Gammel 24-05-10, 20:13   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får invitasjoner til så mye rart, og sjekker dem sjelden. Håper de som vil ha meg i selskap sender en sms også, for å si det sånn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:26   #30
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg foretrekker faktisk å få alt på e-post, inkludert invitasjoner. Invitasjoner på FB sjekker jeg sporadisk da det som regel er invitasjoner til store arrangementer, og jeg tror jeg synes det hadde vært litt snodig å få bryllupsinvitasjon bare der, kanskje fordi mange jeg kjenner faktisk ikke er på FB.

Jeg synes Skilpaddas poeng mht å kunne se hvem som er invitert på FB-invitasjoner var godt forresten, det har jeg ikke tenkt på før. Men jeg tror jeg foretrekker en personlig e-post/SMS/telefon/brev (i den rekkefølgen) i tillegg.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:28   #31
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det holder ikke med invitasjon på FB. Hverken jeg eller mannen min er der. På mail tar det så gjerne imot !

Gammel 24-05-10, 20:58   #32
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Elinblu sa. Jeg hadde funnet det merkelig å bli invitert i bryllup eller barnedåp via FB, men jeg har fått bursdagsinvitasjoner på FB, og takket hjertelig ja til begge.

Gammel 24-05-10, 21:00   #33
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fått invitasjon til feirung av rundt år på SMS nå og synes det er helt fine og meget praktisk. Men jeg tror ikke jeg skal lenger tilbake enn et par år før jeg ville syntes det var rart.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:20   #34
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg syns ikke dte. Sms eller mail er fint.
Det er utrolig kjipt å ikke komme på ting forde man ikke hars ett invitasjonen på FB.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:54   #35
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått invitasjon til bryllup på mail og Facebook. Det stussa jeg litt over.
Jeg har også fått invitasjon til flere 30-årslag på Facebook. Det synes jeg er helt ok, da det er litt mer uformelt.

Gammel 24-05-10, 22:49   #36
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det synes jeg absolutt er en fullgod invitasjon til uformelle selskaper. Jeg hadde nok stusset litt om det var en bryllupsinvitasjon.

Jeg har fått, og sender invitasjoner på facebook.
Dog ikke til bryllup eller barnedåp.

Gammel 24-05-10, 22:50   #37
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ganske nylig fått FB-konto, men før jeg fikk det har jeg opplevd å ikke bli invitert til tilstelninger der vi/jeg ellers ville regnet med å bli bedt, derfor liker jeg ikke helt den invitasjonsformen. Nå har jeg jo FB-konto og får fulgt med på hva som skjer, men jeg foretrekker likevel å få en sms eller invitasjon i posten dersom det er et mer formelt selskap, det føles meg personlig på en måte.

Gammel 24-05-10, 23:16   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

men jeg foretrekker likevel å få en sms eller invitasjon i posten dersom det er et mer formelt selskap, det føles meg personlig på en måte.

Synes du SMS er mer personlig, og mer passende til et formelt selskap, enn en FB-invitasjon? Hvorfor i all verden? Unnskyld, det var ikke meningen å høres kritisk ut, det var bare så pussig. En SMS (særlig en som åpenbart er sendt til mange) ser jeg (vanligvis) på som det aller mest uformelle og "slengt av gårde" av alle måter å invitere noen på. Kanskje mye fordi de er så korte og fordi det bare er tekst i dem; en mail eller FB-invitasjon kan jo ha bilder og forskjellig annet i seg.

Gammel 24-05-10, 23:47   #39
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Til uformelle fester og bursdager synes jeg det er utmerket! Lettvint måte å nå gjester for den som inviterer, lett å gi tilbakemelding for de inviterte.

Men jeg hadde blitt overrasket om jeg fikk bryllupsinvitasjon på FB ja. Mest fordi alle bryllupsinvitasjonene jeg har mottatt så langt har vært av typen tykt dyrt papir, trykt på trykkeri med brudeparets monogrammer dandert rundt om kring .
Jeg hadde dog ikke takket nei til ett bryllup eller lignende selv om invitasjonen kom på FB :moderne:

Gammel 24-05-10, 23:55   #40
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er helt greit så lenge det er snakk om uformelle fester.
Hadde det vært til bryllup, hadde jeg synes det var litt rart.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.